Podcast: Tarcza antykryzysowa dla przedsiębiorców
Branża: Finanse
Klient: Bank Gospodarstwa Krajowego
Agencja: Grupa ZPR Media
Czas trwania: 01.04-30.04.2020
Cykl podcastów poświęconych programom pomocy publicznej, jakie Bank Gospodarstwa Krajowego uruchomił dla przedsiębiorców w związku z pandemią COVID-19. Wspólnie z ekspertami BGK stworzono 5 podcastów poświęconych tematyce:
- Gwarancje de minimis – Jak utrzymać płynność finansową firmy (ekspert Robert Kasprzak)
- Pożyczki unijne (ekspert Paweł Chorąży)
- Gwarancje biznesmax (ekspert Piotr Natkański)
- Pożyczki dla ekonomii społecznej (ekspert Aleksandra Kwiatkowska)
Cele kampanii:
- budowanie wizerunku marki BGK jako instytucji pomagającej przedsiębiorcom w czasiepandemii COVID-19
- dotarcie do jak największej liczby przedsiębiorców i zachęcenie ich do skorzystania
Mechanika kampanii:
- produkcja podcastów prezentujących uruchomione przez BGK programy: co zyskuje przedsiębiorca i jak się do niego zgłosić
- osadzenie i kontekstowa dystrybucja podcastów w treściach redakcyjnych i dedykowanych poświęconych sytuacji finansowej polskich przedsiębiorców w dobie pandemii na serwisach informacyjnych (se.pl, eska.pl, eskarock.pl, radiowawa.pl, voxfm.pl, radioplus.pl) oraz budowlanych (muratordom.pl, muratorplus.pl) Grupy ZPR Media
- szerokie działania promocyjne podcastów z wykorzystaniem fragmentów odcinków na:
*antenie radiowej: Radio ESKA, Radio Eska ROCK, Radio VOX FM, Radio Wawa
* serwisach internetowych Grupy ZPR Media
* fanpage’u Radio ESKA, Se.pl, Eska ROCK, Radio Wawa, VOX FM, Muratordom, Muratorplus
Efekty:
- blisko 500 000 użytkowników na wszystkich treściach zawierających podcasty
- ponad 1,9 mln – zasięg postów na Facebooku’u promujących podcasty
Podsumowanie
Działania multichanellowe pozwoliły na dotarcie do szerokiego grona mikroprzedsiębiorców i małych firm z branż.
Podcast: Rozmowy o luksusie
Branża: Wnętrza i aranżacje
Klient: Domoteka, Centrum wyposażenia wnętrz
Agencja: Grupa ZPR Media
Czas trwania: 01.01-31.01.2021
Wprowadzenie:
Cykl podcastów „Rozmowy o luksusie” w ramach plebiscytu „Design dla Konesera”, w których redaktor naczelna „Dobrego Wnętrza” – Iwona Ławecka rozmawia z gośćmi na temat designu, architektury, sztuki oraz roli jaką dobra luksusowe pełnią w naszym życiu. O wnętrzach polskich i zagranicznych, o tym jak mieszkamy, co nam pomaga wieść wygodne życie, co sprawia nam przyjemność, i co nas uszczęśliwia.
Cele kampanii:
- budowanie wizerunku marki premium i prezentacja Centrum Wyposażenia Wnętrz DOMOTEKA, jego wystawców (BoConcept, Aksonometria, JOOP!, Nolte) oraz ich bogatej oferty produktów premium
- kształtowanie i budowanie świadomości konsumentów o produktach luksusowychelem kampanii było dotarcie do szerokiego grona odbiorców z komunikatem konkursowym i przedstawienie nowego smaku piwa Captain Jack – Cuba Libre, inspirowanego znanym drinkiem. Nagrodą w konkursie był zapas piwa dla całej załogi oraz 1000 zł.
Mechanika kampanii
- produkcja cyklu podcastów z wybranymi markami dostępnymi w DOMOTECE, prezentująca szeroki wachlarz dostępnych produktów w Centrum
- osadzenie i kontekstowa dystrybucja podcastów w treściach premium poświęconych wyposażeniu wnętrz na serwisie Urzadzamy.pl, Designdlakonesera.pl
- promocja działań na fanpage’u Dobre Wnętrze, Urzadzamy.pl, a także w Magazynie Dobre Wnętrze oraz serwisie Urzadzamy.pl
Efekty:
- ponad 15 500 odtworzeń podcastów
- ponad 11 000 wyświetleń treści poświęconych tematyce podcastów
Podsumowanie
Poszerzenie świadomości konsumentów na temat marki DOMOTEKA i jej bogatej oferty dóbr luksusowych. Dotarcie do bardzo wyselekcjonowanego grona odbiorców, którzy zainteresowani są produktami luksusowymi. Rozszerzenie znaczenia wyrażenia „produktu luksusowego” rozumianego nie tylko jako przedmiotu wykonanego z produktów o najlepszej jakości, ale również jako obsługę klienta na najwyższym poziomie.
Artykuł jest częścią Casebooka: Audio 2022 autorstwa Grupy Roboczej Audio IAB Polska. Publikacja ta zawiera 23 opisy realnych przypadków, w których wykorzystanie dźwięku przyniosło znaczące korzyści biznesowe, ułożone w 4 obszary tematyczne, tj. kampania zasięgowa, kampania wizerunkowa, kampania zasięgowo-wizerunkowa oraz kampania performance. Przeczytasz tu o tym, jak marki (m.in. Allegro, mBank, Electrolux czy Rocket Jobs) wykorzystują podcasty, reklamy dźwiękowe, audio programatyczne i wiele innych form audio, aby zwiększyć zasięg i zaangażowanie swoich klientów.