Podcast: Klimatyczne rozmowy
Branża: AGD
Klient: Electrolux
Agencja: LiquidThread / Zenith / Cut The Mustard
Czas trwania: 01.01-28.02.2021
Wprowadzenie:
Skala wyzwań stojących przed naszą planetą może wydawać się niemożliwa do sprostania, ale wspólnie wciąż możemy odmienić jej los. Pod- cast „Klimatyczne rozmowy” powstał z myślą o tych, którzy chcą chronić planetę, jednak nie wiedzą od czego zacząć. Poprzez podcast marka Electrolux udowodniła, że nie potrzeba wielkich czynów, by dokonać wielkich zmian.
Cele kampanii:
Podcast „Klimatyczne rozmowy” powstał w ramach platformy komunikacyjnej „Pierz, susz, noś dłużej” marki Electrolux, w której podejmowane były działania mające zachęcać do dłuższego użytkowania ubrań i tym samym lepszego zadbania o naszą planetę. Ośmioodcinkowa seria została stworzona w celu zwiększenia świadomości na temat ekologicznych wyzwań, które przed nami stoją oraz zaprezentowania firmy Electrolux jako marki odpowiedzialnej społecznie, dbającej o środowisko i wspierającej świadomą konsumpcję. Wykorzystanie podcastu pozwoliło na naturalne i wiarygodne osadzenie marki w medium, w którym użytkownicy szukają wartościowych i edukacyjnych treści.
Mechanika kampanii:
Podcast prowadziła Ania Pięta, aktywistka społeczna, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w modzie oraz twórczyni podcastu „Muda Talks”. Rozmawiała z zaproszonymi gośćmi na temat ekologii, ochrony środowiska, konsumpcjonizmu oraz o tym, co my – pojedyncze jednostki i gospodarstwa domowe możemy zrobić, aby za pomocą małych kroków i zmiany codziennych nawyków zmniejszyć swój ślad węglowy i tym samym dbać o planetę Ziemię.
Do odcinków Ania zaprosiła charyzmatycznych gości, m.in. klimatologów, osoby związane z tematyką zrównoważonego rozwoju, a także osoby znane i lubiane, którym dbanie o środowisko i działania proekologiczne nie są obce, tj.: Aretę Szpurę, Kasię Wągrowską, Zbigniewa Karaczuna, Tomasza Ossolińskiego czy Tomasza Bociana z projektu „Ubrania Do Oddania”.
Efekty
Podczas trwania kampanii zrealizowaliśmy ponad 150 000 odsłuchów odcinków „Klimatycznych rozmów”, a z racji na ponadczasowy charakter rozmów liczba odsłuchów ciągle rośnie.
Podsumowanie
„Klimatyczne rozmowy” to pierwszy podcast marki poruszający tematy środowiskowe, z uniwersalną i wartościową dla słuchaczy treścią. Projekt został bardzo dobrze przyjęty przez odbiorców, którzy chętnie udostępniali informacje o podcaście.
Podcast: MomenTY: inspirujące rozmowy o korzystaniu ze wszystkich chwil życia
Branża: Technologia/Fotografia
Klient: Samsung Memory
Agencja: Starcom / gazeta.pl
Czas trwania: 6 tygodni w Q1 2022
Wprowadzenie:
Życie to ulotne momenty. Od nas zależy, ile i jakie z nich zapamiętamy, oraz które chwile przeżyjemy z pełną świadomością. Jak w takim układzie dostrzec te najważniejsze? Jak rozpoznać prawdziwe szczęście, pasję? Jak łapać chwilę i nie przeoczyć ważnych momentów?
Razem z marką Samsung MEMORY stworzyliśmy cykl rozmów o momentach. Czym są, jak o nie dbać, jak je pielęgnować i jak być niezawodnym w ich zabezpieczaniu? Rozmawialiśmy o momentach w różnych perspektywach – z punktu widzenia samorealizacji, pasji, rodziny, sfery zawodowej.
Cele kampanii:
Seria podcastów promowała nową serię kart SAMSUNG MEMORY micro SD i Full SD. Kampania miała uświadamiać, że karty sprawdzają się w różnych momentach i w różnych celach. Kampania podkreśliła niezawodność i pewność użytkowania.
Mechanika kampanii:
Stworzyliśmy cykl podcastów – 30-40-minutowych rozmów, które stały się odniesieniem do tego, jak nie zapomnieć o naszych momentach. Jak je celebrować i jak do nich wracać – m.in. przez wspomnienia, fotografię i video. Do rozmów zaprosiliśmy gości, którzy pokazali korzystanie z kart w zupełnie różnych okolicznościach – w pracy, podczas uprawiania sportu, realizując pasje. Podcasty zostały osadzone w otoczeniu bardzo jakościowych treści premium na serwisie weekend.gazeta.pl oraz w popularnych serwisach streamingowych.
Efekty
» player podcasowy umieszczony na serwisie weekend.gazeta.pl
» czas trwania kampanii: 6 tygodni
» gwarancja odsłuchań: 15.000
» realizacja odsłuchań: 23.000
Podsumowanie
Kampania idealnie wpasowała się w czas tak zwanego „porządkowania życia i nowych postanowień” na początku roku. Pokazanie rozmów – bardzo lekkie i natywne osadzenie w nich marki klienta, wzbudziło przekonanie i zaufanie do treści prezentowanych w podcaście. Dobre i jakościowe otoczenie contentowe mocno wsparło wydźwięk całej kampanii. Wyjście na zewnątrz na dodatkowe serwisy streamingowe rozszerzyło zakres dotarcia i grupę docelową.
Artykuł jest częścią Casebooka: Audio 2022 autorstwa Grupy Roboczej Audio IAB Polska. Publikacja ta zawiera 23 opisy realnych przypadków, w których wykorzystanie dźwięku przyniosło znaczące korzyści biznesowe, ułożone w 4 obszary tematyczne, tj. kampania zasięgowa, kampania wizerunkowa, kampania zasięgowo-wizerunkowa oraz kampania performance. Przeczytasz tu o tym, jak marki (m.in. Allegro, mBank, Electrolux czy Rocket Jobs) wykorzystują podcasty, reklamy dźwiękowe, audio programatyczne i wiele innych form audio, aby zwiększyć zasięg i zaangażowanie swoich klientów.