Reklama audio daje możliwość dotarcia do użytkowników w momentach, gdy są oni wyłączeni spod wpływu innych komunikatów reklamowych. Poniżej przedstawiamy przykłady kampanii skoncentrowanych na zasięg topowych polskich marek wraz z opisem ich mechanizmów oraz efektów.
Click & Collect
Branża: Retail
Klient: Żabka
Agencja: Spark Foundry
Czas trwania: 18.01-21.02.2021
Żabka wprowadziła usługę Click & Collect czyli zamów i odbierz. Poprzez aplikację mobilną Żappka można złożyć zamówienie i odebrać zakupione produkty w najbliższym lub wybranym przez siebie sklepie. Z usługi może skorzystać każdy posiadający aplikację Żappka. Jest to odpowiedź na potrzeby klientów, a także zmieniające się (zwłaszcza w dobie pandemii) warunki rynkowe.
Cele kampanii
Kampania miała na celu przedstawienie klientom usługi Click & Collect i dotarcie z komunikatem do jak największej liczby osób.
Mechanika kampanii:
Kampania składała się z trzech rodzajów działań: display, video i audio. Część kampanii display i video była kierowana do osób mieszkających w miastach powyżej 20 tysięcy mieszkańców skupionych na rodzinie, gotujących dla niej, robiących zakupy w sklepach spożywczych oraz online, lubiących dobre jedzenie oraz mających ochotę na fast food. Oprócz tego odbiorcami komunikatu były osoby korzystające z aplikacji zakupowych, użytkownicy aplikacji i serwisów z dostawą do domu, takich jak: Uber Eats, Glovo, etc. Część działań audio natomiast była bardziej ogólna, czyli skierowana do osób w wieku 25-54 z miast powyżej 20 tysięcy mieszkańców. Kampania digital audio wykorzystywała zakup programatyczny w głównej mierze Private Market Place (Preferred Deals).
Efekty
» Ponad 725 000 wyświetleń spotu audio
» 700 000 pełnych odsłuchań spotu
» +1,1% incremental reach vs plan
» Częstotliwość 3,4
» -7,2% cost per user vs plan
» 1 129 klików, 0,16% CTR
» 94% mobile, 6% desktop
Podsumowanie
Założenia kampanii zostały zrealizowane ponad plan. Ponad 97% osób odsłuchało spotu do końca.
Captain Jack
Branża: FMCG
Klient: Kompania Piwowarska
Agencja: Zenith
Czas trwania: 01.03-23.05.2021
Wprowadzenie:
Kompania Piwowarska łączy pasję i doświadcze- nie z nowoczesnymi technologiami. Wszystko po to, by móc warzyć najlepsze piwa. Doceniają je miłośnicy złotego trunku w Polsce i za granicą. W ofercie Kompanii Piwowarskiej znajdują się najchętniej wybierane przez Polaków piwa z alkoholem i bez alkoholu. Captain Jack jest piwem o smaku rumu, inspirowanym pirackim światem. Dostępne w siedmiu wariantach: Captain Jack Original, Pirate Orange, Cuba Libre, Exotic Daiquiri, Caribbean Sour, Party Lime, Mojito.
Cele kampanii
Celem kampanii było dotarcie do szerokiego grona odbiorców z komunikatem konkursowym i przedstawienie nowego smaku piwa Captain Jack – Cuba Libre, inspirowanego znanym drinkiem. Nagrodą w konkursie był zapas piwa dla całej załogi oraz 1000 zł.
Mechanika kampanii
Kampania audio promowała 30 sekundowy spot z towarzyszącym banerem przedstawiającym wszystkie smaki piwa Captain Jack. Spot był emitowany w serwisach streamingowych i w radiu online. Kampania zakładała dotarcie do użytkowników powyżej 18 roku życia. Dotarcie polegało na targetowaniu behawioralnym związanym z zainteresowaniami osób młodych, imprezujących, często wychodzących ze znajomymi oraz organizujących domówki.
Efekty
» Ponad 900 000 wyświetleń spotu audio
» Ponad 800 000 pełnych odsłuchań spotu
» +135% Incremental Reach vs plan
» Częstotliwość dotarcia na poziomie 3,22
» -35% Cost per user vs plan
» Ponad 900 klików i CTR na poziomie 0,10%
» 32% dotarcia do użytkowników na urządzeniach mobilnych i 67% na desktopie
Podsumowanie
Wskaźnik pełnych obejrzeń w kampanii wyniósł 94,94%, tj. o ponad 14 p.p niż zakładał plan. Kampania została zrealizowana pod względem pełnych odsłuchań. Najwięcej pełnych odsłuchań zostało odnotowanych na desktopie. Najwyższy wynik HTR został osiągnięty na tablecie.
Artykuł jest częścią Casebooka: Audio 2022 autorstwa Grupy Roboczej Audio IAB Polska. Publikacja ta zawiera 23 opisy realnych przypadków, w których wykorzystanie dźwięku przyniosło znaczące korzyści biznesowe, ułożone w 4 obszary tematyczne, tj. kampania zasięgowa, kampania wizerunkowa, kampania zasięgowo-wizerunkowa oraz kampania performance. Przeczytasz tu o tym, jak marki (m.in. Allegro, mBank, Electrolux czy Rocket Jobs) wykorzystują podcasty, reklamy dźwiękowe, audio programatyczne i wiele innych form audio, aby zwiększyć zasięg i zaangażowanie swoich klientów.