Badania .

Artykuły w tej kategorii tworzą eksperci z Grupy Roboczej Badania IAB Polska. Grupa działa od 2010 roku. W jej skład wchodzą przedstawiciele agencji badawczych, wydawców, domów mediowych oraz wielu innych podmiotów branży online. Celem grupy jest edukacja, dostarczanie narzędzi marketingu online i udzielanie rzetelnych odpowiedzi na pytania badawcze dotyczące poszczególnych sektorów rynku.

Szefem Grupy jest Tomasz Wileński, iSLAY Tech, a jego Zastępczyniami są Lena Kotowska, Justtag oraz Joanna Makolądra, Publicis

  • Adam Majewski
  • 27 listopada 2024

Uwaga w reklamie – czym jest i jak ją mierzyć?

Uwaga (attention) to termin, który ostatnio zdobył dużą popularność w świecie reklamy. Zarówno agencje mediowe jak i wydawcy starają się wpleść ją do swoich ofert. Powoli rośnie świadomość, że reklama bez uwagi nie ma sensu, bo po prostu nie może działać. Wciąż jednak pozostaje wiele kwestii wymagających doprecyzowania, w tym sama definicja uwagi oraz sposób jej badania.

  • Karolina Chołuj
  • 23 lutego 2022

Dlaczego cel kampanii reklamowej jest ważny i jak dobrze go wyznaczyć?

Komunikacja marketingowa w internecie, jak i w każdym innym kanale, ma szansę być naprawdę skuteczna tylko wtedy, kiedy ma jasno i precyzyjnie wyznaczony cel. Jest to dosyć prosty sposób rozumowania - nie jesteśmy w stanie ocenić efektywności działań reklamowych, jeśli nie do końca wiemy, co tak naprawdę dzięki nim chcemy osiągnąć. 

Wciśnij ESC, żeby zamknąć