CSR w social media: Akcja „Mastercard gra z WOŚP” na Twitterze

Autor: Grupa Robocza Social Media
08/04/2022
Case study z kampanii Mastercard gra z WOŚP
Tagi:

Wypowiedź eksperta:

Komunikując działania CSR na Twitterze warto pamiętać o angażowaniu użytkowników. Tworząc akcję #MastercardGrazWOŚP 9 lat temu chcieliśmy przekazać siłę pomagania w ręce użytkowników i wykorzystać siłę oraz społeczność Twittera, na którym na co dzień rzucają się w oczy emocjonalne, nierzadko bardzo zażarte dyskusje, do tego, by wspólnie poprzez zabawę zrobić coś dobrego.

Akcja okazała się strzałem w dziesiątkę i najwyraźniej zupełnie się społeczności nie nudzi, bo stała się coroczną tradycją, na którą czeka wielu użytkowników Twittera i z każdym rokiem dołącza do niej jeszcze więcej tweetujących osób. Cieszy nas też ogromnie, że integruje wokół siebie zarówno „zwykłych” użytkowników, ale i na przykład fanów K-POPu, sportowców, dziennikarzy, polityków różnych partii czy influencerów. – Anna Marciniak, Director, Head of Communications Poland, Mastercard Europe

Rekomendacja dla marketerów:

Organizacja tak szerokiej akcji jak #MastercardGrazWOŚP zawsze wiąże się z ryzykiem. Prawie dekada doświadczenia przeprowadzania jej pokazała nam, że trzeba być przygotowanym na różne niespodzianki. Dobrym przykładem jest hasztag z literówką, który zaczął być podawany kilka lat temu równolegle do oficjalnego hasztaga akcji, co wymagało od nas elastyczności i szybkości w podejmowaniu decyzji. Postanowiliśmy wtedy uznać również te tweety, które zawierały błędny hasztag. Taka elastyczność jest możliwa, kiedy wszystkie zaangażowane osoby są ze sobą w stałym kontakcie i współpracują – otwartość i dostępność odpowiedzialnych za projekt osób jest niezbędna w trakcie trwania akcji. Należy też pamiętać o tym, by regulamin akcji był łatwo dostępny, prosty i zrozumiały – to radykalnie zmniejsza liczbę zapytań o mechanikę akcji. Transparentność w zasadach, a na koniec w rozliczeniu akcji, jest podstawą zaufania, na którym opiera się wola angażowania się użytkownik.

 


 

Powyższe case study to część  publikacji „CSR w social media”
stworzonej przez
Grupę Roboczą Social Media.
Publikacja opisuje kluczowe kanały social media, ale również pokazuje możliwości działań płatnych oraz konsumpcję poszczególnych kanałów przez określone pokolenia.
Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj >
Grupa Robocza Social Media

Grupa Robocza Social Media

Działania płatne i organiczne na LinkedIn

Działania płatne i organiczne na LinkedIn

LinkedIn jest powszechnie odbierany jako platforma o charakterze profesjonalnym. Z uwagi na występowanie użytkownika pod związane z zarządzaniem profilami czy kampaniami reklamowymi, prowadzone są z poziomu przeglądarki internetowej.

Działania płatne i organiczne na Pinterest

Działania płatne i organiczne na Pinterest

Pinterest można porównać do wirtualnej tablicy korkowej, na której przypinamy inspirujące zdjęcia lub grafiki. Na stronie głównej platformy użytkownik może przeglądać zamieszczane przez innych użytkowników i marki, zdjęcia lub grafiki. Użytkownik widzi materiały, które algorytm Pinteresta wyselekcjonował dla niego na bazie zadeklarowanych zainteresowań, historii wyszukiwania lub zapisanych na własnej tablicy pinów innych użytkowników.

Działania płatne na TikToku

Działania płatne na TikToku

TikTok umożliwia zakup mediów przez platformę TikTok Business Center, a konkretnie przez TikTok Ads Managera6. Część formatów rezerwacyjnych, m.in. TopView CPM, Branded Effect, Hashtag Challenge możliwa jest do zakupu za pośrednictwem opiekuna TikToka. Interfejs nie jest dostępny w języku polskim – można korzystać z wersji angielskiej.