Wypowiedź eksperta:
Komunikując działania CSR na Twitterze warto pamiętać o angażowaniu użytkowników. Tworząc akcję #MastercardGrazWOŚP 9 lat temu chcieliśmy przekazać siłę pomagania w ręce użytkowników i wykorzystać siłę oraz społeczność Twittera, na którym na co dzień rzucają się w oczy emocjonalne, nierzadko bardzo zażarte dyskusje, do tego, by wspólnie poprzez zabawę zrobić coś dobrego.
Akcja okazała się strzałem w dziesiątkę i najwyraźniej zupełnie się społeczności nie nudzi, bo stała się coroczną tradycją, na którą czeka wielu użytkowników Twittera i z każdym rokiem dołącza do niej jeszcze więcej tweetujących osób. Cieszy nas też ogromnie, że integruje wokół siebie zarówno „zwykłych” użytkowników, ale i na przykład fanów K-POPu, sportowców, dziennikarzy, polityków różnych partii czy influencerów. – Anna Marciniak, Director, Head of Communications Poland, Mastercard Europe
Rekomendacja dla marketerów:
Organizacja tak szerokiej akcji jak #MastercardGrazWOŚP zawsze wiąże się z ryzykiem. Prawie dekada doświadczenia przeprowadzania jej pokazała nam, że trzeba być przygotowanym na różne niespodzianki. Dobrym przykładem jest hasztag z literówką, który zaczął być podawany kilka lat temu równolegle do oficjalnego hasztaga akcji, co wymagało od nas elastyczności i szybkości w podejmowaniu decyzji. Postanowiliśmy wtedy uznać również te tweety, które zawierały błędny hasztag. Taka elastyczność jest możliwa, kiedy wszystkie zaangażowane osoby są ze sobą w stałym kontakcie i współpracują – otwartość i dostępność odpowiedzialnych za projekt osób jest niezbędna w trakcie trwania akcji. Należy też pamiętać o tym, by regulamin akcji był łatwo dostępny, prosty i zrozumiały – to radykalnie zmniejsza liczbę zapytań o mechanikę akcji. Transparentność w zasadach, a na koniec w rozliczeniu akcji, jest podstawą zaufania, na którym opiera się wola angażowania się użytkownik.