Jak zacząć reklamować się na Pintereście?

Pinterest na rynku polskim umożliwia prowadzenie działań reklamowych za pośrednictwem swojego strategicznego partnera, firmy Aleph Holding. Pinterest Ads Manager dostępny jest w kilku językach, m.in. angielskim i polskim. Kluczowe jest to, że do działań reklamowych reklamodawca musi posiadać profil na Pintereście, na którym publikuje treści.  


Reklamowanie się na Pintereście może być skutecznym sposobem dotarcia do nowych klientów, zwłaszcza jeśli twoja działalność opiera się na wizualnych treściach, takich jak moda, wnętrza, sztuka, kulinaria czy uroda. Aby zacząć, należy założyć konto biznesowe. To konto daje dostęp do narzędzi reklamowych i analitycznych, które pomogą w tworzeniu i optymalizacji kampanii reklamowych.  

Jak zacząć?  

  1. Przejdź do Centrum Biznesowego Pinteresta i załóż konto lub przekształć swoje osobiste konto w biznesowe.

    Od 31 października 2024 roku Pinterest uniemożliwił samodzielne zakładanie kont reklamowych na kilku rynkach, w tym w Polsce. Promocja w ramach tej platformy będzie możliwa wyłącznie po nawiązaniu współpracy z Httpool by Aleph. Oznacza to, że na rynkach objętych tym porozumieniem wszelkie działania związane z zakupem reklam na Pintereście będą prowadzone za pośrednictwem Httpool by Aleph, który zajmie się zarówno doradztwem, jak i sprzedażą powierzchni reklamowej, nie pobierając żadnej opłaty.  

    Aby nawiązać współpracę z Httpool by Aleph, który odpowiada za operacyjno-finansową stronę współpracy, należy skontaktować się z zespołem Pinterest poprzez adres mailowy pinterest.pl@alephholding.com i przejść proces onboardingowy, który ma na celu nawiązanie partnerstwa biznesowego między firmami.  

2. Określ zasady współpracy, jak również metody płatności za prowadzone działania reklamowe. 

Możliwe są dwa scenariusze: linia kredytowa lub płatność pre paid. O możliwości uzyskania linii kredytowej decyduje dział finansów oraz ryzyka firmy Aleph. Podobnie jest w przypadku określenia terminu płatności za faktury post buy.

Pobierz bezpłatnie i dowiedz się, jak skutecznie wykorzystać potencjał Pinteresta dla Twojej marki.

Firmy, które nie przechodzą pozytywnej oceny ryzyka działają na fakturach pro forma, czyli przedpłaty. W każdym z tych przypadków klienci decydują się na określony budżet reklamowy, który każdorazowo potwierdzany jest osobnym zleceniem reklamowym, w kwocie minimalnej 15,000 PLN z możliwością wykorzystania go w ciągu 8 tygodni lub maksymalnie do wysokości przyznanej linii kredytowej. 

3. Po zakończonym procesie onboardignowym reklamodawcy udostępniony zostaje ID konta Aleph Baltics, dzięki któremu reklamodawca zaprasza partnera do swojego Business Managera.

Po akceptacji zaproszenia przez Aleph Baltics odblokowana zostaje możliwość tworzenia kont reklamowych na Polskę oraz wszystkie inne rynki na których Aleph Holding reprezentuje platformę Pinterest.  

Doładowywanie kont reklamowych budżetami marketingowymi odbywa się poprzez tworzenie wierszy zamówień (order lines) w panelu reklamowym klienta przez pracowników firmy Aleph. 

Informacje o dostępnych formatach reklamowych oraz analityce na Pinterest znajdziesz w naszym Przewodniku po Pintereście >

Co 3 tygodnie na Twoją skrzynkę trafi IAB_Letter, który pozwoli Ci trzymać rękę na branżowym pulsie.

Możesz też liczyć na powiadomienia o najnowszych publikacjach, webinarach i konferencjach IAB Polska, a także newsy z branży!

Kliknięcie w przycisk przeniesie Cię na stronę iab.org.pl

Grupa Robocza Social Media

Wciśnij ESC, żeby zamknąć