Performance Max w kampaniach dla NGO 

Kampanie Performance Max w Google Ad Grants to rozszerzenie możliwości dla organizacji non-profit. Zobacz, jak możesz je wykorzystać w swoich działaniach mediowych online!

Czym są kampanie Performance Max i jak możemy z nich korzystać w programie Google Ad Grants?

Kampanie Performance Max (PMax) upraszczają proces reklamowy, integrując wiele powierzchni Google w jedną strategię. Zamiast zarządzać oddzielnymi kampaniami w wyszukiwarce, sieci reklamowej, YouTube, Discover i Google Maps, PMax umożliwia tworzenie jednej kampanii, która dociera do użytkowników na wszystkich tych platformach.  

System wykorzystuje sztuczną inteligencję do optymalizacji, dostarczając odpowiednią reklamę do właściwej grupy odbiorców w odpowiednim czasie. 

Kampanie PMax wykorzystują sygnały dotyczące odbiorców zamiast tradycyjnego targetowania słów kluczowych. Docierają one do osób na podstawie szerszych kryteriów, takich jak dane demograficzne, zainteresowania, zachowania i cel konwersji. 

Dostępność i funkcje PMax w Google Ad Grants

  • Obecnie 100% kont Google Ad Grants powinno mieć dostęp do kampanii PMax. Pełne wdrożenie na wszystkich kontach odbyło się w styczniu 2025 roku.  
  • Wersja PMax dla kont Ad Grants różni się od standardowej wersji, ponieważ obecnie wyświetla reklamy tylko w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że nie wykorzystuje w pełni możliwości reklamowania się w wielu kanałach. Pomimo tego ograniczenia, system nadal wymaga min. 1 zasobu graficznego, którego i tak nie wykorzystuje. 

Jak zmaksymalizować wykorzystanie PMax w Google Ad Grants?  

  1. Zrozumienie rozszerzania tekstu i opcji końcowego adresu URL:  
  • Włączenie obu tych opcji zasadniczo tworzy dynamiczną reklamę w wyszukiwarce (DSA), w której Google przeszukuje witrynę, znajduje dowolny adres URL, który według niego ma popyt w wyszukiwarce, i tworzy reklamę z dynamicznie zaciągniętym/spersonalizowanym nagłówkiem. 
  • Wyłączenie opcji Końcowy adres URL daje większą kontrolę nad targetowaniem. 
  1. Wybór odpowiednich odbiorców:  
  • W kampaniach PMax sygnały o odbiorcach są dodane do obserwacji, czyli są jedynie sugestiami, a niekoniecznie odbiorcami, którzy będą targetowani. 
  • Należy priorytetowo uwzględniać sygnały oparte o listę klientów i remarketing (jeśli są dostępne). 
  1. Zasoby kreatywne:  
  • PMax bazuje na wysokiej jakości danych wejściowych. Użyj więc jak największej ilości zasobów, aby algorytm miał więcej kombinacji do przetestowania, co pomoże mu szybciej i skuteczniej identyfikować kreacje o najlepszej skuteczności. 
  • Dołączaj sygnały o odbiorcach i wykorzystuj odbiorców remarketingowych. 
  1. Monitorowanie i dostosowywanie:  
  • Regularnie aktualizuj zasoby kreatywne, aby zapobiec zmęczeniu kreacją i utrzymać zaangażowanie odbiorców. 
  • Przeglądaj regularnie wyszukiwane hasła, aby identyfikować lub wykluczać słowa kluczowe, które generują nieodpowiedni ruch. 
  1. Dodatkowe wskazówki dotyczące optymalizacji: 
  • Jednym z kluczowych elementów optymalizacji kampanii PMax jest właściwe zdefiniowanie konwersji. PMAx wymaga jasno określonego źródła konwersji, które umożliwi algorytmowi skuteczną optymalizację kampanii. W przypadku projektów NGO często brakuje standardowych konwersji, takich jak zakup czy wypełnienie formularza. Warto wtedy rozważyć inne wskaźniki, np. kliknięcia w kluczowe elementy strony, czas spędzony na stronie lub scroll.  
  • Jeśli współczynnik klikalności (CTR) jest niski, należy zawęzić targetowanie i zwiększyć segmentację. Oznacza to wyłączenie rozszerzania końcowego adresu URL i zawężenie grup zasobów do jednej strony lub jednego kluczowego tematu. 
  • Dodanie PMax do kont Ad Grants pokazuje, że Google nadal poświęca uwagę programowi Ad Grants. 
  • Warto eksperymentować z kampaniami PMax obok standardowych kampanii w wyszukiwarce, aby zwiększyć zasięg i generować więcej konwersji. 

Wyniki pierwszych kampanii PMax

Testy pierwszych kampanii PMax na kilku kontach Ad Grants pokazują, że osiągają one wyższy współczynnik klikalności (CTR) – od 20% do nawet 50%. Koszt kliknięcia (CPC) bywa zazwyczaj wyższy o ok. 5% – 20%. Jednak widać, że tam, gdzie kampanie searchowe mają niski potencjał ruchu, PMax skutecznie go uzupełnia. 

Przykład różnic we wskaźnikach kampanii search i PMax: 

Podsumowanie

Kampanie PMax w Google Ad Grants stanowią istotne rozszerzenie możliwości reklamowych dostępnych dla organizacji non-profit. Mimo pewnych ograniczeń, ich skuteczność potwierdzają pierwsze testy. Kluczowe jest eksperymentowanie z ustawieniami oraz monitorowanie wyników, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał tego rozwiązania. Szczególnie teraz, gdy mamy czas rozliczania PIT-ów i przekazywania 1,5% podatku. 

Jako Grupa Robocza SEO & PPC IAB opublikowaliśmy w zeszłym roku poradnik „Marketing w wyszukiwarkach dla NGO”, który pomaga organizacjom pozarządowym efektywniej wykorzystywać szeroki wachlarz narzędzi reklamowych. Zachęcam do zapoznania się z nim pod poniższym linkiem: 
Poradnik „Marketing w wyszukiwarkach dla NGO” (IAB Polska, 2024). 

Co 3 tygodnie na Twoją skrzynkę trafi IAB_Letter, który pozwoli Ci trzymać rękę na branżowym pulsie.

Możesz też liczyć na powiadomienia o najnowszych publikacjach, webinarach i konferencjach IAB Polska, a także newsy z branży!

Kliknięcie w przycisk przeniesie Cię na stronę iab.org.pl

Kinga Mech

Biddable Media Director w Sales&More, odpowiedzialna za rozwój, strategię oraz wdrażanie nowych produktów na wszystkich platformach reklamowych. Członkini grupy roboczej SEM & PPC, współautorka poradnika Marketingu w wyszukiwarkach dla NGO.

Wciśnij ESC, żeby zamknąć