4 pomysły na recykling contentu

Autor: Olga Szymkowiak
03/22/2023
Recykling to pojęcie, które odnosi się nie tylko do dbania o środowisko naturalne, ale też do marketingu. Choć zjawisko ponownego wykorzystania treści nie jest nowością, do tej pory nie cieszyło się ono zbyt dużą popularnością. Wiele wskazuje na to, że ten „ekologiczny” trend w marketingu będzie jedną z najsilniejszych tendencji w tym roku, warto więc poznać go lepiej. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na to, jak wykorzystać potencjał istniejących już artykułów blogowych.

Recykling contentu… czyli co?

Celem recyklingu rozumianego jako produkcji nowych towarów z surowców pochodzących z odpadów jest zmniejszenie ilości śmieci i ograniczenie zużycia surowców naturalnych. W przypadku treści marketingowych ciężko mówić o odpadach, jednak nie sposób nie zauważyć, że ich ilość w internecie jest ogromna. Wyprodukowanie każdej kolejnej wymaga czasu, a walka o dobre pozycjonowanie w wyszukiwarce jest naprawdę zacięta. Właśnie dlatego warto przejrzeć istniejące już materiały i odpowiednio je odświeżyć. Jak? Oto kilka inspiracji!

Na początku był tekst…

Przede wszystkim pamiętaj o tym, by treści odświeżać w zgodzie z panującymi obecnie w marketingu trendami. Dzięki temu zwiększasz szansę na zainteresowanie nimi docelowego odbiorcy. U podstaw wielu różnego rodzaju treści stoi tekst i to właśnie artykuły są bardzo dobrą bazą do tworzenia kolejnych materiałów. Posiadasz wiele treści na jeden temat? Połącz je w e-booka! Powstałe w ten sposób kompendium wiedzy pozwoli szczegółowo omówić wybraną kwestię i odpowie na szereg pytań Twojego odbiorcy. Taki e-book świetnie wzmocni ekspercki wizerunek marki i utrwali pozytywne skojarzenia użytkownika z brandem.

Content audio-video

Od miesięcy jednym z najmocniejszych trendów w content marketingu są podcasty, videopodcasty oraz krótkie treści video. Artykuł napisany z myślą o firmowym blogu bez trudu można przerobić na ciekawy odcinek podcastu, który pogłębi określony temat. Jeśli masz takich materiałów więcej, pomyśl o podcaście tworzonym dla marki od podstaw. W kontekście video, 2023 rok ma być rokiem tak zwanych shortsów, czyli krótkich, niespełna minutowych filmików. Jako bazę do ich stworzenia możesz użyć tekstów typowo poradnikowych – wówczas przerobisz je na wartościowe tutoriale, które z pewnością będą cieszyć się większą popularnością niż dłuższa forma pisana.

Ludzie to wzrokowcy

Zakłada się, że aż 65% wszystkich ludzi na świecie to wzrokowcy. Warto skorzystać z tej wiedzy i na bazie artykułów przygotować infografiki, które świetnie sprawdzą się np. w social mediach, ponieważ są chętnie udostępniane dalej przez użytkowników. To atrakcyjna wizualnie i jednocześnie wartościowa forma contentu, podająca najważniejsze informacje w pigułce. Subtelnie obrandowana infografika wydłuży czas kontaktu z Twoją marką i da Ci możliwość prostego wytłumaczenia bardziej skomplikowanych zjawisk czy procesów.

Dbaj o to, co już masz

Aby evergreeny były zawsze zielone, pamiętaj o regularnym odświeżaniu swoich artykułów, biorąc pod uwagę aktualne wytyczne SEO. Algorytmy ulegają nieustannym zmianom, tak jak trendy, dlatego – jeśli posiadasz np. firmowego bloga – przeglądaj treści po około roku od ostatnio wprowadzonych korekt. W międzyczasie może dojść do przetasowań wśród najpopularniejszych fraz kluczowych na dany temat. Również świeże daty aktualizacji tekstów podziałają dobrze na ich pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Olga Szymkowiak

Olga Szymkowiak

Creative Content Specialist w GroupM Poland. Z mediami związana od ponad 10 lat. W tym czasie pracowała jako dziennikarka, specjalistka ds. Public Relations i kreatywny marketingowiec. I to właśnie kreatywna praca nad briefami sprawia jej największą przyjemność.
Content marketingowe case study: KINO POLSKA TV S.A.

Content marketingowe case study: KINO POLSKA TV S.A.

Kino Polska TV S.A. to dynamicznie rozwijająca się grupa medialna, której głównymi gałęziami biznesowymi są: emisja i produkcja kanałów TV, dystrybucja oraz produkcja contentu telewizyjnego i filmowego.

Content marketingowe case study: USP ZDROWIE

Content marketingowe case study: USP ZDROWIE

USP Zdrowie to lider na polskim rynku leków dostępnych bez recepty, który od 1992 roku tworzy produkty z myślą o zdrowiu konsumentów. Firma znana jest m.in. z takich rozpoznawalnych oraz cenionych marek jak Apap, Ibuprom czy Gripex.