4 pomysły na recykling contentu

Recykling contentu… czyli co?

Celem recyklingu rozumianego jako produkcji nowych towarów z surowców pochodzących z odpadów jest zmniejszenie ilości śmieci i ograniczenie zużycia surowców naturalnych. W przypadku treści marketingowych ciężko mówić o odpadach, jednak nie sposób nie zauważyć, że ich ilość w internecie jest ogromna. Wyprodukowanie każdej kolejnej wymaga czasu, a walka o dobre pozycjonowanie w wyszukiwarce jest naprawdę zacięta. Właśnie dlatego warto przejrzeć istniejące już materiały i odpowiednio je odświeżyć. Jak? Oto kilka inspiracji!

Na początku był tekst…

Przede wszystkim pamiętaj o tym, by treści odświeżać w zgodzie z panującymi obecnie w marketingu trendami. Dzięki temu zwiększasz szansę na zainteresowanie nimi docelowego odbiorcy. U podstaw wielu różnego rodzaju treści stoi tekst i to właśnie artykuły są bardzo dobrą bazą do tworzenia kolejnych materiałów. Posiadasz wiele treści na jeden temat? Połącz je w e-booka! Powstałe w ten sposób kompendium wiedzy pozwoli szczegółowo omówić wybraną kwestię i odpowie na szereg pytań Twojego odbiorcy. Taki e-book świetnie wzmocni ekspercki wizerunek marki i utrwali pozytywne skojarzenia użytkownika z brandem.

Content audio-video

Od miesięcy jednym z najmocniejszych trendów w content marketingu są podcasty, videopodcasty oraz krótkie treści video. Artykuł napisany z myślą o firmowym blogu bez trudu można przerobić na ciekawy odcinek podcastu, który pogłębi określony temat. Jeśli masz takich materiałów więcej, pomyśl o podcaście tworzonym dla marki od podstaw. W kontekście video, 2023 rok ma być rokiem tak zwanych shortsów, czyli krótkich, niespełna minutowych filmików. Jako bazę do ich stworzenia możesz użyć tekstów typowo poradnikowych – wówczas przerobisz je na wartościowe tutoriale, które z pewnością będą cieszyć się większą popularnością niż dłuższa forma pisana.

Ludzie to wzrokowcy

Zakłada się, że aż 65% wszystkich ludzi na świecie to wzrokowcy. Warto skorzystać z tej wiedzy i na bazie artykułów przygotować infografiki, które świetnie sprawdzą się np. w social mediach, ponieważ są chętnie udostępniane dalej przez użytkowników. To atrakcyjna wizualnie i jednocześnie wartościowa forma contentu, podająca najważniejsze informacje w pigułce. Subtelnie obrandowana infografika wydłuży czas kontaktu z Twoją marką i da Ci możliwość prostego wytłumaczenia bardziej skomplikowanych zjawisk czy procesów.

Dbaj o to, co już masz

Aby evergreeny były zawsze zielone, pamiętaj o regularnym odświeżaniu swoich artykułów, biorąc pod uwagę aktualne wytyczne SEO. Algorytmy ulegają nieustannym zmianom, tak jak trendy, dlatego – jeśli posiadasz np. firmowego bloga – przeglądaj treści po około roku od ostatnio wprowadzonych korekt. W międzyczasie może dojść do przetasowań wśród najpopularniejszych fraz kluczowych na dany temat. Również świeże daty aktualizacji tekstów podziałają dobrze na ich pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Olga Szymkowiak

Creative Content Specialist w GroupM Poland. Z mediami związana od ponad 10 lat. W tym czasie pracowała jako dziennikarka, specjalistka ds. Public Relations i kreatywny marketingowiec. I to właśnie kreatywna praca nad briefami sprawia jej największą przyjemność.

Wciśnij ESC, żeby zamknąć