Więcej, krócej i bliżej konsumenta

Autor: Marta Wojciechowska
01/21/2022
Nie będzie zaskoczeniem, że content wideo w komunikacji nadal będzie istotny.
Tagi: content | wideo
Nie będzie zaskoczeniem, że content wideo w komunikacji nadal będzie istotny. Prognozuje się, że do 2022 roku wideo online wygeneruje ponad 82% ruchu w internecie dla porównania to 15 razy więcej niż w 2017 roku (1). Marki muszą więc odpowiadać na ten trend w badaniu Bitable, platformy do samodzielnego tworzenia treści wideo, 94% marketerów zadeklarowało, że w dalszym ciągu zamierza wykorzystywać treści wideo w swoich działaniach (2). Badania prowadzone wśród konsumentów potwierdzają słuszność tej strategii wideo wspiera choćby podjęcie decyzji o zakupie czy zrozumienie benefitów produktu lub usługi (3). Pandemia COVID19 spowodowała wzrost konsumpcji treści wideo tygodniowo przeciętnie spędzamy 18 godzin oglądając wideo online, niektóre statystyki (w zależności od rynku) wskazują nawet na 8 godzin dziennie.

To, na co warto zwrócić uwagę, to oczywiście ciągle skracający się czas materiału wideo (np. do około 30 sekund na Instagramie5). Ciekawy jest także fakt, że marki otworzyły się na tworzenie bardziej spontanicznych treści z wykorzystaniem amatorskich narzędzi (np. nagrywanych telefonem) i przygotowywanych we własnym zakresie. Materiały te równie skutecznie potrafią angażować konsumentów jak wysokobudżetowe produkcje. Tzw. „raw video” nie jest wprawdzie niczym nowym, jednak dopiero ostatnio jest na coraz szerszą skalę stosowane przez samych marketerów. I choć tradycyjnie tworzone treści (na planie zdjęciowym) zapewne nadal będą dominować, to pozytywny jest fakt, że ta forma wideo spotyka się z aprobatą konsumentów. Markom natomiast pozwala na zdecydowanie większą elastyczność, działanie „tu i teraz” oraz oferowanie coraz bliższych konsumentom treści (4).

(1) https://www.cisco.com/c/en/us/solutions/collateral/serviceprovider/visualnetworkingindexvni/whitepaperc11741490.html
(2) https://biteable.com/blog/videomarketingstatistics/

(3) https://www.wyzowl.com/videomarketingstatistics/

(4) https://www.thedrum.com/industryinsights/2021/11/09/whatwillthevideomarketlook2022,
https://www.limelight.com/resources/marketresearch/stateofonlinevideo2020/#growing

 

Artykuł jest fragmentem publikacji „2022 – Rok Dla Odważnych I Rozważnych: metawersum, spirale informacyjne i łamanie tabu” stworzonej przez Grupę Roboczą Public Relations. Publikacja stanowi zestawienie najważniejszych trendów na rok 2022 w szeroko rozumianym środowisku digital marketingu. Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj:
Marta Wojciechowska

Marta Wojciechowska

W Nutricia (część grupy spółek DANONE) odpowiada za PR marek żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz influencer marketing. Specjalizuje się w działaniach z zakresu Brand PR, z branżą związana od ponad 15 lat. Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Warszawskim, a także (ze względu na zainteresowania prywatne) studiów podyplomowych Historia i Kultura Żydów Polskich na tej samej uczelni. Wierzy, że komunikacja to nie tylko storytelling, ale przede wszystkim storydoing – bo bez autentyczności nie ma szans na budowanie silnych i spójnych marek.
Czas liderów online

Czas liderów online

Współczesny nam postpandemiczny krajobraz biznesu kształtuje swoją obecność w niezakładanym dotąd wymiarze w przestrzeni cyfrowej.

Komunikacja w gamingu i o gamingu

Komunikacja w gamingu i o gamingu

Nie jest tajemnicą, że gaming rośnie i będzie rósł w siłę. Dowodzą tego wyniki wielu badań, które w zależności od źródła, podają wskaźniki dynamiki wzrostu liczby graczy (rok do roku) na poziomie między 4 a 7%.

Agile? Tak, ale na spokojnie

Agile? Tak, ale na spokojnie

Codziennie setki, tysiące firm i osób publikuje te same śmieszne, sensacyjne, poruszające informacje z nadzieją, że to oni będą pierwsi. Marki jak lwy walczą o uwagę konsumentów, próbując przebić się ze swoim przekazem.