Więcej, krócej i bliżej konsumenta

Autor: Marta Wojciechowska
01/21/2022
Nie będzie zaskoczeniem, że content wideo w komunikacji nadal będzie istotny.
Tagi: content | wideo
Nie będzie zaskoczeniem, że content wideo w komunikacji nadal będzie istotny. Prognozuje się, że do 2022 roku wideo online wygeneruje ponad 82% ruchu w internecie dla porównania to 15 razy więcej niż w 2017 roku (1). Marki muszą więc odpowiadać na ten trend w badaniu Bitable, platformy do samodzielnego tworzenia treści wideo, 94% marketerów zadeklarowało, że w dalszym ciągu zamierza wykorzystywać treści wideo w swoich działaniach (2). Badania prowadzone wśród konsumentów potwierdzają słuszność tej strategii wideo wspiera choćby podjęcie decyzji o zakupie czy zrozumienie benefitów produktu lub usługi (3). Pandemia COVID19 spowodowała wzrost konsumpcji treści wideo tygodniowo przeciętnie spędzamy 18 godzin oglądając wideo online, niektóre statystyki (w zależności od rynku) wskazują nawet na 8 godzin dziennie.

To, na co warto zwrócić uwagę, to oczywiście ciągle skracający się czas materiału wideo (np. do około 30 sekund na Instagramie5). Ciekawy jest także fakt, że marki otworzyły się na tworzenie bardziej spontanicznych treści z wykorzystaniem amatorskich narzędzi (np. nagrywanych telefonem) i przygotowywanych we własnym zakresie. Materiały te równie skutecznie potrafią angażować konsumentów jak wysokobudżetowe produkcje. Tzw. „raw video” nie jest wprawdzie niczym nowym, jednak dopiero ostatnio jest na coraz szerszą skalę stosowane przez samych marketerów. I choć tradycyjnie tworzone treści (na planie zdjęciowym) zapewne nadal będą dominować, to pozytywny jest fakt, że ta forma wideo spotyka się z aprobatą konsumentów. Markom natomiast pozwala na zdecydowanie większą elastyczność, działanie „tu i teraz” oraz oferowanie coraz bliższych konsumentom treści (4).

(1) https://www.cisco.com/c/en/us/solutions/collateral/serviceprovider/visualnetworkingindexvni/whitepaperc11741490.html
(2) https://biteable.com/blog/videomarketingstatistics/

(3) https://www.wyzowl.com/videomarketingstatistics/

(4) https://www.thedrum.com/industryinsights/2021/11/09/whatwillthevideomarketlook2022,
https://www.limelight.com/resources/marketresearch/stateofonlinevideo2020/#growing

 

Artykuł jest fragmentem publikacji „2022 – Rok Dla Odważnych I Rozważnych: metawersum, spirale informacyjne i łamanie tabu” stworzonej przez Grupę Roboczą Public Relations. Publikacja stanowi zestawienie najważniejszych trendów na rok 2022 w szeroko rozumianym środowisku digital marketingu. Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj:
Marta Wojciechowska

Marta Wojciechowska

W Nutricia (część grupy spółek DANONE) odpowiada za PR marek żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz influencer marketing. Specjalizuje się w działaniach z zakresu Brand PR, z branżą związana od ponad 15 lat. Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Warszawskim, a także (ze względu na zainteresowania prywatne) studiów podyplomowych Historia i Kultura Żydów Polskich na tej samej uczelni. Wierzy, że komunikacja to nie tylko storytelling, ale przede wszystkim storydoing – bo bez autentyczności nie ma szans na budowanie silnych i spójnych marek.
Transmedia – czy to przyszłość rozrywki?

Transmedia – czy to przyszłość rozrywki?

15 stycznia 2023 roku fani postapokaliptycznej gry The Last of Us mogli wreszcie odetchnąć z ulgą. Adaptacja kultowego tytułu produkcji studia Naughty Dog, która podbiła serca i portfele graczy – w ciągu trzech tygodni od premiery gra sprzedała się w liczbie ponad 3,4 mln egzemplarzy – wreszcie trafiła na ekrany. Pierwszy odcinek nowego serialu HBO o tej samej nazwie nie tylko spotkał się z zachwytem krytyków, ale przekroczył najśmielsze oczekiwania prognostyków.

Wirtualni influencerzy w służbie PR

Wirtualni influencerzy w służbie PR

Narodzili się w XXI wieku, a już podbijają międzynarodowe rynki. Ich matką jest sztuczna inteligencja, a ojcem influencer marketing. Wychowywali się w technologiach immersyjnych, by wkroczyć do mediów społecznościowych i metawersum. Mowa o wirtualnych influencerach – humanoidalnych personach, które tworzą więź z odbiorcami i mogą wpływać na ich decyzje zakupowe. Wykorzystanie wirtualnych influencerów nie weszło jeszcze do kanonu influencer marketingu, lecz już teraz warto przyjrzeć się ich rosnącemu potencjałowi reklamowemu.

Content wideo jako narzędzie komunikacji employer brandingowej

Content wideo jako narzędzie komunikacji employer brandingowej

Tradycyjnie public relations (PR) kojarzy się z komunikacją kryzysową czy zarządzaniem relacjami z mediami. Współcześnie jednak, ten zakres należałoby rozszerzyć znaczeniowo o działania powiązane z budowaniem wizerunku marki, w tym również pracodawcy.