Więcej, krócej i bliżej konsumenta

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22″][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]Nie będzie zaskoczeniem, że content wideo w komunikacji nadal będzie istotny. Prognozuje się, że do 2022 roku wideo online wygeneruje ponad 82% ruchu w internecie dla porównania to 15 razy więcej niż w 2017 roku (1). Marki muszą więc odpowiadać na ten trend w badaniu Bitable, platformy do samodzielnego tworzenia treści wideo, 94% marketerów zadeklarowało, że w dalszym ciągu zamierza wykorzystywać treści wideo w swoich działaniach (2). Badania prowadzone wśród konsumentów potwierdzają słuszność tej strategii wideo wspiera choćby podjęcie decyzji o zakupie czy zrozumienie benefitów produktu lub usługi (3). Pandemia COVID19 spowodowała wzrost konsumpcji treści wideo tygodniowo przeciętnie spędzamy 18 godzin oglądając wideo online, niektóre statystyki (w zależności od rynku) wskazują nawet na 8 godzin dziennie.

To, na co warto zwrócić uwagę, to oczywiście ciągle skracający się czas materiału wideo (np. do około 30 sekund na Instagramie5). Ciekawy jest także fakt, że marki otworzyły się na tworzenie bardziej spontanicznych treści z wykorzystaniem amatorskich narzędzi (np. nagrywanych telefonem) i przygotowywanych we własnym zakresie. Materiały te równie skutecznie potrafią angażować konsumentów jak wysokobudżetowe produkcje. Tzw. „raw video” nie jest wprawdzie niczym nowym, jednak dopiero ostatnio jest na coraz szerszą skalę stosowane przez samych marketerów. I choć tradycyjnie tworzone treści (na planie zdjęciowym) zapewne nadal będą dominować, to pozytywny jest fakt, że ta forma wideo spotyka się z aprobatą konsumentów. Markom natomiast pozwala na zdecydowanie większą elastyczność, działanie „tu i teraz” oraz oferowanie coraz bliższych konsumentom treści (4).

(1) https://www.cisco.com/c/en/us/solutions/collateral/serviceprovider/visualnetworkingindexvni/whitepaperc11741490.html
(2) https://biteable.com/blog/videomarketingstatistics/

(3) https://www.wyzowl.com/videomarketingstatistics/

(4) https://www.thedrum.com/industryinsights/2021/11/09/whatwillthevideomarketlook2022,
https://www.limelight.com/resources/marketresearch/stateofonlinevideo2020/#growing

 
[/et_pb_text][et_pb_divider _builder_version=”4.9.3″ _module_preset=”default”][/et_pb_divider][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.9.3″ _module_preset=”default”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.9.3″ _module_preset=”default”][et_pb_text _builder_version=”4.9.3″ _module_preset=”default”]

Artykuł jest fragmentem publikacji „2022 – Rok Dla Odważnych I Rozważnych: metawersum, spirale informacyjne i łamanie tabu” stworzonej przez Grupę Roboczą Public Relations. Publikacja stanowi zestawienie najważniejszych trendów na rok 2022 w szeroko rozumianym środowisku digital marketingu. Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj:

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.9.3″ _module_preset=”default” module_alignment=”center”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.9.3″ _module_preset=”default”][et_pb_button button_url=”https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/2022-rok-dla-odwaznych-i-rozwaznych_metawersum-spirale-informacyjne-i-lamanie-tabu_-IAB-Polska_2022-1.pdf” button_text=”POBIERZ PUBLIKACJĘ” button_alignment=”center” _builder_version=”4.9.3″ _module_preset=”default”][/et_pb_button][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Marta Wojciechowska

W Nutricia (część grupy spółek DANONE) odpowiada za PR marek żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz influencer marketing. Specjalizuje się w działaniach z zakresu Brand PR, z branżą związana od ponad 15 lat. Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Warszawskim, a także (ze względu na zainteresowania prywatne) studiów podyplomowych Historia i Kultura Żydów Polskich na tej samej uczelni. Wierzy, że komunikacja to nie tylko storytelling, ale przede wszystkim storydoing – bo bez autentyczności nie ma szans na budowanie silnych i spójnych marek.

Wciśnij ESC, żeby zamknąć