E-commerce i Retail Media .

Artykuły w tej kategorii tworzą eksperci z Grupy Roboczej E-commerrce i Retail Media IAB Polska. Grupa jest skupiona wokół wspierania rozwiązań reklamowych w handlu internetowym:
– podejmuje działania edukacyjne w zakresie strategii komunikacji, bezpieczeństwa i jakości doświadczeń związanych z zakupami w sieci
– określa i stara się rozwiązywać problemy dotyczące komunikacji w handlu w e-sklepach i platformach marketplace
– odpowiada za budowanie pozytywnego wizerunku zakupów online oraz standardów w obszarze retail media
– komentuje bieżącą sytuację na rynku, opisuje najnowsze trendy oraz komentuje zmiany dotyczące zakupów online zarówno te dotyczące zachowań, jak i nakreślone przez prawo polskie i europejskie.
Szefem Grupy jest Łukasz Sztuczyński, GroupM, a jego Zastępcami Jakub Bakuła, Omnihero/Adshero oraz Wojciech Starzewski, Samsung.

  • Magdalena Wilk
  • 30 czerwca 2025

Ustawa o dostępności. Dlaczego e-commerce musi otworzyć się na wszystkich?

Wyobraź sobie, że chcesz zrobić zakupy online – jak miliony innych ludzi każdego dnia. Wchodzisz na stronę sklepu, ale coś nie działa. Nie widzisz menu, nie możesz kliknąć przycisku „dodaj do koszyka”, formularz kontaktowy to niezrozumiały labirynt. Brzmi jak problem techniczny? Dla wielu ludzi to codzienność – wynik cyfrowego wykluczenia.

  • Magdalena Wilk
  • 12 sierpnia 2024

Dlaczego i dla kogo SaaS? Fakty i mity

Rozwiązania SaaS (Software as a Service) zyskuje coraz większą popularność w e-commerce, upraszczając zarządzanie sklepem internetowym i minimalizując trudności techniczne. Czy jest to model odpowiedni dla każdego? W tym artykule przyjrzymy się, dlaczego warto rozważyć SaaS i dla kogo jest to najlepsze rozwiązanie oraz obalimy najczęściej spotykane mity na jego temat.

  • Justyna Pliś
  • 28 maja 2024

Mobile commerce: technologia PWA – czym jest i kto powinien ją wdrożyć?

Zmiana preferencji kupujących związana z rozwojem technologii mobilnych sprawia, że e-commercy muszą dostosowywać swoje strategie, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów. Jednym z innowacyjnych rozwiązań, które zyskuje na popularności w świecie handlu mobilnego, jest technologia Progressive Web App (PWA). Jakie oferuje korzyści? I czy jest to rozwiązanie dla każdego? Tego wszystkiego dowiesz się z artykułu.

  • Paweł Zasuń
  • 3 sierpnia 2020

Poradnik E-commerce: Jak zapewnić bezpieczeństwo w e-commerce?

W czasie pandemii, co jest absolutnie zrozumiałe, wyjątkowa uwaga powinna być przywiązywana do kwestii bezpieczeństwa. I mowa tu o bezpieczeństwie, na wielu poziomach. Sprzedając w tych trudnych czasach, musisz utwierdzić swojego klienta w tym, że zarówno procedury po twojej stronie, jak i logistyka dostaw zagwarantują mu:

  • Paweł Zasuń
  • 21 lipca 2020

Poradnik E-commerce: Czy muszę promować swój sklep?

To nie ulega wątpliwości. Sklep bez promocji jest jak wiersz napisany do szuflady – niby powstał, ale nikt poza autorem o nim nie wie. Każdy sklep zakładany jest po to, żeby sprzedawać, natomiast jeżeli nie jest w żaden sposób promowany, to nie ma możliwości, by generował sprzedaże, pozwalające choćby na jego utrzymanie. Na promocję sklepu warto patrzeć dwutorowo i opracować współgrające ze sobą strategie – długo i krótkoterminową.

  • Cezary Kożon
  • 14 lipca 2020

Czy e-commerce jest drogi?

Najogólniej rzecz ujmując, powiedziałbym, że dobrze poprowadzone działania e-commerce nie są drogie. Dlaczego? E-commerce przynosi zauważalne zyski, działa szybko, sprawnie i dociera wszędzie tam, gdzie nie może dotrzeć sprzedaż tradycyjna. Co za tym idzie, koszty, które generuje, nawet jeśli są bardzo duże, prędzej czy później się zwrócą – o ile nasza platforma wdrożona jest tak, by wzmacniała sprzedaż i wpływała na decyzje zakupowe klientów. To, ile środków zainwestujemy, by powstał nasz e-sklep, przełoży się w naturalny sposób na nasz zysk, ale nawet niewielkie sumy zaspokoją potrzeby małych czy średnich biznesów. E-commerce na pewno jest doskonałym pomysłem na utrzymanie płynności finansowej w czasach pandemii, co już zauważyliśmy na podstawie feedbacku od naszych klientów.

  • Anna Gromańska
  • 7 lipca 2020

Co zmieniła pandemia na rynku e-commerce?

E-commerce jest jedną z branż, które najbardziej zyskują z powodu pandemii. Przymusowa izolacja napędziła popyt na zakupy w intrenecie, które często były jedynym sposobem na zaspokojenie podstawowych potrzeb. Według raportu „E-commerce w czasach kryzysu” Izby Gospodarki Elektronicznej i Mobile Institute, 14% Polaków zadeklarowało zakup produktów spożywczych i środków czystości tylko przez internet, a 24% częściowo przez internet i stacjonarnie. Część użytkowników właśnie teraz stawia swoje pierwsze kroki w zakupach online, a Ci, którzy kupowali wcześniej, teraz poszerzają koszyki o kolejne kategorie produktów i zamawiają więcej.

Wciśnij ESC, żeby zamknąć