Czy AI może nam pomóc rozwiązać problemy z atrybucją?
Dowiedz się, jak wykorzystanie AI-Driven Attribution może pomóc Ci w lepszej alokacji budżetu marketingowego.
Artykuły w tej kategorii tworzą eksperci z Grupy Roboczej E-commerrce i Retail Media IAB Polska. Grupa jest skupiona wokół wspierania rozwiązań reklamowych w handlu internetowym:
– podejmuje działania edukacyjne w zakresie strategii komunikacji, bezpieczeństwa i jakości doświadczeń związanych z zakupami w sieci
– określa i stara się rozwiązywać problemy dotyczące komunikacji w handlu w e-sklepach i platformach marketplace
– odpowiada za budowanie pozytywnego wizerunku zakupów online oraz standardów w obszarze retail media
– komentuje bieżącą sytuację na rynku, opisuje najnowsze trendy oraz komentuje zmiany dotyczące zakupów online zarówno te dotyczące zachowań, jak i nakreślone przez prawo polskie i europejskie.
Szefem Grupy jest Łukasz Sztuczyński, GroupM, a jego Zastępcami Jakub Bakuła, Omnihero/Adshero oraz Wojciech Starzewski, Samsung.
Dowiedz się, jak wykorzystanie AI-Driven Attribution może pomóc Ci w lepszej alokacji budżetu marketingowego.
Rozwiązania SaaS (Software as a Service) zyskuje coraz większą popularność w e-commerce, upraszczając zarządzanie sklepem internetowym i minimalizując trudności techniczne. Czy jest to model odpowiedni dla każdego? W tym artykule przyjrzymy się, dlaczego warto rozważyć SaaS i dla kogo jest to najlepsze rozwiązanie oraz obalimy najczęściej spotykane mity na jego temat.
Zmiana preferencji kupujących związana z rozwojem technologii mobilnych sprawia, że e-commercy muszą dostosowywać swoje strategie, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów. Jednym z innowacyjnych rozwiązań, które zyskuje na popularności w świecie handlu mobilnego, jest technologia Progressive Web App (PWA). Jakie oferuje korzyści? I czy jest to rozwiązanie dla każdego? Tego wszystkiego dowiesz się z artykułu.
Ostatni artykuł z najnowszego Poradnika Grupy Roboczej E-commerce "E-commerce w czasach kryzysu"
Jak budować lojalność klienta online (w okresie pandemii) – temat i problem tak stary jak instytucja samego klienta, który przynajmniej raz dokonał zakupu w internecie, a sama lojalność no cóż...
W czasie pandemii, co jest absolutnie zrozumiałe, wyjątkowa uwaga powinna być przywiązywana do kwestii bezpieczeństwa. I mowa tu o bezpieczeństwie, na wielu poziomach. Sprzedając w tych trudnych czasach, musisz utwierdzić swojego klienta w tym, że zarówno procedury po twojej stronie, jak i logistyka dostaw zagwarantują mu:
To nie ulega wątpliwości. Sklep bez promocji jest jak wiersz napisany do szuflady – niby powstał, ale nikt poza autorem o nim nie wie. Każdy sklep zakładany jest po to, żeby sprzedawać, natomiast jeżeli nie jest w żaden sposób promowany, to nie ma możliwości, by generował sprzedaże, pozwalające choćby na jego utrzymanie. Na promocję sklepu warto patrzeć dwutorowo i opracować współgrające ze sobą strategie – długo i krótkoterminową.
Najogólniej rzecz ujmując, powiedziałbym, że dobrze poprowadzone działania e-commerce nie są drogie. Dlaczego? E-commerce przynosi zauważalne zyski, działa szybko, sprawnie i dociera wszędzie tam, gdzie nie może dotrzeć sprzedaż tradycyjna. Co za tym idzie, koszty, które generuje, nawet jeśli są bardzo duże, prędzej czy później się zwrócą – o ile nasza platforma wdrożona jest tak, by wzmacniała sprzedaż i wpływała na decyzje zakupowe klientów. To, ile środków zainwestujemy, by powstał nasz e-sklep, przełoży się w naturalny sposób na nasz zysk, ale nawet niewielkie sumy zaspokoją potrzeby małych czy średnich biznesów. E-commerce na pewno jest doskonałym pomysłem na utrzymanie płynności finansowej w czasach pandemii, co już zauważyliśmy na podstawie feedbacku od naszych klientów.
E-commerce jest jedną z branż, które najbardziej zyskują z powodu pandemii. Przymusowa izolacja napędziła popyt na zakupy w intrenecie, które często były jedynym sposobem na zaspokojenie podstawowych potrzeb. Według raportu „E-commerce w czasach kryzysu” Izby Gospodarki Elektronicznej i Mobile Institute, 14% Polaków zadeklarowało zakup produktów spożywczych i środków czystości tylko przez internet, a 24% częściowo przez internet i stacjonarnie. Część użytkowników właśnie teraz stawia swoje pierwsze kroki w zakupach online, a Ci, którzy kupowali wcześniej, teraz poszerzają koszyki o kolejne kategorie produktów i zamawiają więcej.