grupy robocze i eksperci

[et_pb_section fb_built=”1″ custom_padding_last_edited=”on|phone” admin_label=”OKRUSZEK GLOBALNY” _builder_version=”4.4.4″ custom_padding=”0px||0px|||” custom_padding_tablet=”|5%||5%|false|false” custom_padding_phone=”|5%||5%|false|false” border_color_top=”#e32213″ global_module=”22864″ saved_tabs=”all” collapsed=”on” global_colors_info=”{}”][et_pb_row use_custom_gutter=”on” gutter_width=”2″ make_equal=”on” _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_code _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”]

[/et_pb_code][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ custom_padding_last_edited=”on|phone” _builder_version=”4.16″ background_color=”#e32213″ custom_padding=”3px||0px|||” custom_padding_tablet=”” custom_padding_phone=”3px|5%|0px|5%|false|false” global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”4.16″ background_color=”#e32213″ custom_padding=”9px||13px||false|false” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.16″ text_text_color=”#ffffff” text_font_size=”16px” text_line_height=”0.7em” header_font=”|700|||||||” header_text_color=”#ffffff” header_font_size=”35px” global_colors_info=”{}”]

Grupy

Robocze i Eksperci

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ custom_padding_last_edited=”on|phone” _builder_version=”4.16″ custom_padding=”||0px||false|false” custom_padding_tablet=”” custom_padding_phone=”|5%||5%|false|false” global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.16″ text_font=”|700|||||||” text_text_color=”#000000″ text_font_size=”20px” global_colors_info=”{}”]

Członkowie IAB Polska mają możliwość aktywnego udziału w Grupach Roboczych, które zajmują się kluczowymi kwestiami w zakresie reklamy internetowej. W ramach IAB działają obecnie niżej wymienione Grupy Robocze pracujące nad inicjatywami z wybranych obszarów marketingu online:

[/et_pb_text][et_pb_button button_url=”#lista_ekspertow” button_text=”Lista ekspertów” _builder_version=”4.16″ custom_button=”on” button_text_size=”20px” button_text_color=”#e32213″ button_border_width=”2px” button_border_color=”#e32213″ button_border_radius=”30px” custom_padding=”|3%||3%|false|false” global_colors_info=”{}”][/et_pb_button][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”3_5,2_5″ _builder_version=”4.16″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” custom_padding=”16px||16px|||” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”3_5″ _builder_version=”4.16″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”4.16″ text_text_color=”#000000″ text_font_size=”18px” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” custom_padding=”10px|||||” global_colors_info=”{}”]

Afiliacja – grupa powstała w pierwszej połowie 2019 roku. W jej skład wchodzą przedstawiciele sieci afiliacyjnych oraz najwięksi wydawcy afiliacyjni działający na polskim rynku. Grupa ma w planach prowadzenie kampanii edukacyjnych, stworzenie forum do dyskusji oraz miejsca wymiany doświadczeń. W pierwszej kolejności planowane jest skatalogowanie kluczowych obszarów marketingu afiliacyjnego aby na tej podstawie stworzyć Kodeks Dobrych Praktyk. Szefem grupy jest Paweł Kozorys, Bonnier Business Polska sp. z o.o.


Audiowideo – działa od 2010 roku, realizując projekty edukacyjne, badawcze i promocyjne – w pierwszych latach związane z usługami wideo online, a od 2012 roku (w związku z rosnącym segmentem usług muzycznych online) także z obszarem audio. Jej celem jest szerzenie wiedzy na temat tych obszarów, prezentowanie dynamiki ich wzrostu oraz wyzwań rynkowych. W zakresie zainteresowań tej grupy mieści się potencjał mediowy związany z usługami audiowideo oraz możliwości promocyjne, jakie stwarzają one dla marketerów. Szefem grupy jest Rafał Jung, Polska Press Sp. z o.o.


Badania – działa od 2010 roku. W jej skład wchodzą przedstawiciele agencji badawczych, wydawców, domów mediowych oraz wielu innych podmiotów branży online. Celem grupy jest edukacja, dostarczanie narzędzi marketingu online i udzielanie rzetelnych odpowiedzi na pytania badawcze dotyczące poszczególnych sektorów rynku. Szefem grupy jest Paweł Kolenda, IAB Polska.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”2_5″ _builder_version=”4.16″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_image src=”https://iablko.pl/wp-content/uploads/2020/04/IAB_grupy_robocze-300×102-1.png” force_fullwidth=”on” _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”4.16″ header_2_font=”|||on|||||” header_2_text_color=”#e32213″ custom_margin=”||23px|||” custom_padding=”5px|||||” global_colors_info=”{}”]

Dołącz do Grupy Roboczej

[/et_pb_text][et_pb_button button_url=”https://goo.gl/forms/kVEuLOBuQR3vhfgg1″ url_new_window=”on” button_text=”Wypełnij formularz i dołącz do Grupy Roboczej” _builder_version=”4.16″ custom_button=”on” button_text_size=”15px” button_text_color=”#666666″ button_border_color=”#e32213″ global_colors_info=”{}”][/et_pb_button][et_pb_text _builder_version=”4.16″ header_2_font=”|||on|||||” header_2_text_color=”#e32213″ custom_margin=”||22px|||” custom_padding=”5px|||||” global_colors_info=”{}”]

Regulamin Grup Roboczych

[/et_pb_text][et_pb_button button_url=”https://iablko.pl/wp-content/uploads/2020/04/IAB-Regulamin-Grup-roboczych-2018.pdf” button_text=”Regulamin Funkcjonowania Grup Roboczych IAB Polska” _builder_version=”4.16″ custom_button=”on” button_text_size=”15px” button_text_color=”#666666″ button_border_color=”#e32213″ global_colors_info=”{}”][/et_pb_button][et_pb_text _builder_version=”4.16″ text_text_color=”#000000″ header_2_font=”|700|||||||” global_colors_info=”{}”]

Kontakt

Anna Garwolińska
menedżer ds. relacji i inicjatyw członkowskich
E-mail: a.garwolinska@iab.org.pl
M: +48 515 298 577

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”3_5,2_5″ _builder_version=”4.16″ custom_padding=”3px|||||” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”3_5″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.16″ text_text_color=”#000000″ text_font_size=”18px” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” custom_padding=”10px|||||” global_colors_info=”{}”]


Brand Safety – grupa koncentruje się na zagadnieniach związanych z narzędziami i procesami marketingu online, które mają za zadanie zapobiegać wyświetlaniu reklamy w niechcianym lub szkodliwym dla marki kontekście. Kluczowe w działaniach Grupy jest zapewnienie, poprzez edukację, wzrostu świadomości reklamodawców co do znaczenia otoczenia ich działań komunikacyjnych. Szefem grupy jest Szymon Pruszyński, Yieldbird.


Content Marketing i Reklama Natywna – Grupa skupia przedstawicieli agencji, wydawców oraz pośredników, którzy w codziennej pracy z klientami prowadzą działania z zakresu marketingu treści. Jej celem jest edukacja rynku w zakresie content marketingu oraz reklamy natywnej. Wśród podejmowanych przez tę grupę inicjatyw należy wyróżnić: poradniki content marketingu i reklamy natywnej, raporty, case study oraz edukację za pomocą profilu w mediach społecznościowych – Content Lab. Szefem grupy jest Marta Nowicka, Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o


Cyberbezpieczeństwo – grupa składa się z ekspertów cyber security, reprezentujących największe podmioty branży e-marketingu. Celem działania jest wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk poprawiających bezpieczeństwo cyfrowe firm, tworzenie wspólnego katalogu potencjalnych zagrożeń oraz zwiększanie świadomości w tym zakresie u zainteresowanych podmiotów. Szefem Grupy jest Jędrzej Trzciński, Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.


E-commerce – grupa wspiera działania edukacyjne na temat możliwości i rozwiązań reklamowych w zakresie reklamy internetowej. Prowadzi też działania mające na celu zrozumienie problemów sklepów internetowych i zajmuje się promocją e-handlu, który w Polsce rozwija się w bardzo szybkim tempie. Buduje pozytywny wizerunek zakupów online poprzez działania na rzecz podnoszenia jakości i bezpieczeństwa e-handlu w Polsce oraz wypracowuje metody promocji zakupów w internecie.


E-marketing w Finansach – Pierwsza w historii IAB Polska Grupa Branżowa, przeznaczona dla reklamodawców, której członkami są reprezentanci największych banków i instytucji finansowych działających na polskim rynku. Celem grupy jest prowadzenie kampanii edukacyjnych zarówno dla branży finansowej, jak i dla własnych zespołów, wewnątrz organizacji, a także stworzenie forum do dyskusji oraz miejsca wymiany doświadczeń. Grupę prowadzi Jakub Jaśkiewicz, mBank S.A.


Gry i Esport – skupia ekspertów polskiej branży internetowej, którzy współpracują na rzecz popularyzacji esportu i gamingu wśród branży mediowej i reklamodawców. Celem jej działania jest również współpraca z organami państwowymi, w zakresie wypracowania reguł postępowania przy transmisjach gier w mass mediach oraz współpraca z instytucjami przy budowaniu struktur organizacyjnych polskiego esportu. Grupę tworzą praktycy branży – przedsiębiorcy, przedstawiciele mediów oraz specjaliści z agencji realizujących gamingowe projekty dla klientów. Szefem grupy jest Szymon Kubiak, Kinguin Poland Sp. z o.o. (devils.one).


Mobile Marketing – grupa ta zajmuje się propagowaniem działań reklamowych w kanale mobilnym, a także edukacją rynku w zakresie dostępnych narzędzi i form mobile marketingu. Jej celem jest wypracowanie jednolitych standardów i dobrych praktyk, ich popularyzacja oraz efektywne wykorzystanie. Wśród członków grupy znajdują się m.in. wydawcy internetowi, sieci reklamowe, agencje interaktywne oraz domy mediowe. Grupę prowadzi Tomasz Szulkowski, GroupM Sp. z o.o. ([m]spark)

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”2_5″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.16″ text_text_color=”#000000″ text_font_size=”18px” background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” custom_padding=”10px|||||” global_colors_info=”{}”]


Prawna – grupa zajmuje się wszelkimi kwestiami związanymi z procesami legislacyjnymi oraz działaniami public affairs. Jej głównym celem jest wypracowywanie wspólnego dla całej branży internetowej stanowiska dotyczącego poszczególnych przepisów, a także opracowywanie stosownych komentarzy i interpretacji prawnych. W planach grupy jest m.in. budowanie dobrych relacji z legislatorami i regulatorami oraz ich edukacja w zakresie funkcjonowania modeli biznesowych w branży interaktywnej. Jednym z jej istotnych zadań jest proponowanie aktów samoregulacji lub koregulacji. Szefem Grupy jest Marcin Gotkiewicz, Wirtualna Polska Media S.A.


Programmatic – celem tej grupy jest edukacja polskiego rynku w zakresie zautomatyzowanego procesu sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej, głównie w modelu aukcyjnym (RTB), jak i wykorzystania różnych danych optymalizujących ten proces. Szefem grupy jest Elżbieta Kondzioła, LOVEMEDIA.


Public Relations – grupa powstała w kwietniu 2019 roku. Jej celem jest między innymi: zdefiniowanie roli PR (i agencji) w zdigitalizowanym świecie, wykorzystanie narzędzi cyfrowych w realizacji celów biznesowych klientów oraz wypracowanie metod efektywnego mierzenia skuteczności działań PR. W pracach grupy biorą udział reprezentanci agencji PR, domów mediowych, wydawców oraz reklamodawców. Szefem grupy jest Paweł Modzelewski, 24/7 communication.


SEM – grupa pracuje na rzecz edukacji i popularyzacji marketingu w wyszukiwarkach internetowych jako skutecznego narzędzia promocji online. Jednym z głównych celów jej funkcjonowania jest ustanawianie i przestrzeganie standardów jakościowych usług oferowanych przez podmioty zrzeszone. Ponadto grupa prowadzi fanpage SEM w mediach społecznościowych, który na bieżąco informuje użytkowników o zachodzących zmianach w branży. Szefem grupy jest Łukasz Iwanek, Internetica.


Social Media – grupa skupia swoje działania wokół uporządkowania tematów związanych z mediami społecznościowymi. Efektem tych działań będzie m.in. publikacja raportu/poradnika edukacyjnego „Social Media w Polsce”, który nie tylko będzie definiował media społecznościowe, opisywał kluczowe kanały, ale również pokazywał możliwości działań płatnych oraz konsumpcję poszczególnych kanałów przez określone pokolenia. Szefową grupy jest Barbara Drapała, reprezentantka firmy Starcom Sp. z o.o.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ custom_padding_last_edited=”on|phone” module_id=”lista_ekspertow” _builder_version=”4.16″ custom_padding=”0px||0px||false|false” custom_padding_tablet=”” custom_padding_phone=”|5%||5%|false|false” global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.16″ text_font=”|300|||||||” text_text_color=”#e32213″ text_font_size=”35px” custom_margin=”||52px|||” global_colors_info=”{}”]

Lista Ekspertów IAB Polska

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.16″ text_font=”|700|||||||” text_text_color=”#000000″ text_font_size=”20px” global_colors_info=”{}”]Poniżej prezentujemy Listę Ekspertów IAB Polska, prestiżowego grona osób o najwyższych na rynku kompetencjach w obszarze digital marketingu.

Lista Ekspertów IAB Polska to osoby najbardziej zaangażowane merytorycznie w prace kilkunastu grup roboczych działających w IAB Polska.[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.16″ text_text_color=”#000000″ text_font_size=”18px” global_colors_info=”{}”]

Grupa Robocza Adblocki

  • Paweł Kopacki (Wirtualna Polska Media S.A.)
  • Wojciech Wojciechowski (Media Impact Polska)
  • Małgorzata Pogorzelska (Wirtualna Polska Media S.A.)

Grupa Robocza Agencje interaktywne

  • Sławomir Skowerski (GoldenSubmarine Sp. z o.o.)
  • Kamila Kownacka (Omnicom Media Group)
  • Luiza Pawłowska (Discipline Media Group)

Grupa Robocza Audiowideo

  • Rafał Jung
  • Teresa Wierzbowska (Cyfrowy Polsat S.A.)
  • Agnieszka Ożadowicz (Polska Agencja Prasowa S.A.)
  • Dominik Dębski (Ringier Axel Springer Polska)
  • Magda Patorska (Agora S.A.)
  • Małgorzata Madej (TVP)

Grupa Robocza Badania

  • Paweł Kolenda (IAB Polska)
  • Małgorzata Kaczmarczyk (Wirtualna Polska Media S.A.)
  • Izabela Koroś (Wirtualna Polska Media S.A.)
  • Iwona Zemla (Grupa Interia)
  • Katarzyna Ludka-Stempień (Ringier Axel Springer Polska)
  • Anna Miotk (PBI)

Grupa Robocza Brand Safety

  • Marta Sułkiewicz (Gemius S.A.)
  • Małgorzata Bartoszewicz (MindShare)
  • Martyna Kaleta (Media Impact Polska)

Grupa Robocza Content Marketing

  • Marta Nowicka (Media Impact Polska)
  • Anna Gumkowska (Wirtualna Polska Media S.A.)
  • Izabela Kaczmarczyk (WhitePress Sp. z o.o.)
  • Łukasz Ciechanek (Grupa Netsprint)

Grupa Robocza Cyberbezpieczeństwo

  • Jędrzej Trzciński (Ringier Axel Springer Polska)
  • Błażej Szymczak (Allegro Sp. z o.o.)
  • Michał Wierucki (Allegro Sp. z o.o.)

Grupa Robocza E-commerce

  • Justyna Spytek (TradeTracker Poland Sp. z o.o.)
  • Wiola Łada – Szewczenko (Havas Media Sp. z o.o.)

    [/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.16″ text_text_color=”#000000″ text_font_size=”18px” global_colors_info=”{}”]

    Grupa Robocza Gry/eSport

    • Szymon Kubiak (MediaCom)
    • Paweł Kowalczyk (Ringier Axel Springer Polska)
    • Jacek Jankowski (Wirtualna Polska Media S.A.)
    • Wojciech Jeznach (FantasyEXPO Sp. z o.o.)
    • Piotr Bombol (Gameset)

    Grupa Robocza Mobile marketing

    • Tomasz Woźniak (Future Mind Sp. z o.o.)
    • Tomasz Szulkowski (Mobext)
    • Jacek Dymkowski (Netsprint)
    • Maciej Furnal (Ad Prime)
    • Dariusz Werelich (Adrino Sp. z o.o.)

    Grupa Robocza Prawna

    • Katarzyna Grot-Kosowicz (ZPR Media S.A.)
    • Wiktor Rainka (Grupa AdNext)
    • Ewa Nitkiewicz (Ringier Axel Springer Polska)
    • Jarosław Ostrowski (ABI Media Holding)
    • Wojciech Piszewski (Agora S.A.)

    Grupa Robocza Programmatic

    • Elżbieta Kondzioła (Lovemedia)
    • Agnieszka Wichulska (iBillboard Poland Sp. z o.o.)
    • Krzysztof Czok (Społecznosci Sp. z o.o. Sp. Komandytowa)

    Grupa Robocza SEM

    • Maciej Gałecki (Bluerank Sp. z o.o.)
    • Cezary Czapluk (Adtank Sp. z o.o.)
    • Dawid Liegman (Wavemaker Sp. z o.o.)
    • Łukasz Machura (Sunrise System Poland Sp. z o.o.)
    • Wojciech Wietecha (Eniro Polska Sp. z o.o.)

    Grupa Robocza Social Media

    • Agnieszka Przewoźnik (Społeczności Sp. z o.o. Sp.k.)
    • Paulina Płochocka (grey tree Sp. z o.o.)
    • Daniel Schink (Liquid Advertising)

    Grupa Robocza Usability

    • Katarzyna Kukułka (VML Poland)

    Grupa Robocza Viewability

    • Piotr Kowalczyk (Polska Press Sp. z o.o.)
    • Marta Sułkiewicz (Gemius S.A.)
    • Michał Szczur (MindShare)
    • Małgorzata Lakowska (Netscore)
    • Tomasz Piątkowski (Meetrics)

    [/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

    Wciśnij ESC, żeby zamknąć