Grupy robocze
IAB Polska
Afiliacja
Grupa powstała w pierwszej połowie 2019 roku. W jej skład wchodzą przedstawiciele sieci afiliacyjnych oraz najwięksi wydawcy afiliacyjni działający na polskim rynku. Grupa ma w planach prowadzenie kampanii edukacyjnych, stworzenie forum do dyskusji oraz miejsca wymiany doświadczeń. W pierwszej kolejności planowane jest skatalogowanie kluczowych obszarów marketingu afiliacyjnego aby na tej podstawie stworzyć Kodeks Dobrych Praktyk. Szefem grupy jest Paweł Kozorys, Bonnier Business Polska sp. z o.o.
Ostatnie wpisy
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Audiowideo
Grupa powstała w 2022 w wyniku wyodrębnienia z wcześniej istniejącej już Grupy Audiowideo. Grupę tworzą przedstawiciele wydawców radiowych, portali, domów mediowych oraz eksperci zajmujący się rozwojem rynku audio w internecie. Głównym celem Grupy jest edukacja rynku w zakresie reklamy audio online. Przedmiotem naszych zainteresowań są radia internetowe, serwisy streamingowe, podcasty oraz technologia umożliwiająca monetyzację contentu audio. Chcemy dostarczać wiedzę nt. użytkowników tego rynku oraz motywacji marek inwestujących w tą formę reklamy. Szefem Grupy jest Adam Pachla, Grupa RMF, a Zastępcami Izabella Mazur-Cieślar, Grupa RMF i Konrad Drzewiński, Onnetwork.
Ostatnie wpisy
Wyzwania dla formatu digital audio w roku 2021
W roku 2021 marki będą stawiać na rozwój strategii audio i zagłębiać się w takie obszary jak tworzenie bardziej angażujących treści oraz odnajdywanie skutecznych metod interakcji z odbiorcą. Przyspieszy rozwój reklamy podcastowej w kierunku bardziej wydajnych, ukierunkowanych i bezpiecznych sposobów dotarcia do słuchaczy. Dynamicznie będzie rozwijać się technologia audio chatbotów, czy asystentów głosowych, a przed marketerami staną kolejne wyzwania,
dotyczące efektywnego wdrażania wchodzących na rynek
rozwiązań do planowanych strategii marketingowych.
Pomiar audio
Istotną kwestią w emisji Digital Audio jest ustalenie jej KPI na wstępie żeby dążyć do osiągnięcia zamierzonego celu, w tym celu należy dobrać najodpowiedniejsze metryki, na wynikach których określone zostanie zrealizowanie celu. Metody pomiaru i raportowania dla kampanii digital audio są uzależnione od sposobu konsumpcji dźwięku: streaming lub download media.
Gdzie i jak słuchamy dziś cyfrowych treści
Co było pierwsze? Jajo czy kura? Czy rozwój narzędzi do słuchania spowodował wzrost zainteresowania samym słuchaniem? Czy to boom na treści audio wpłynął na rozwój urządzeń do słuchania?
Badania
Działa od 2010 roku. W jej skład wchodzą przedstawiciele agencji badawczych, wydawców, domów mediowych oraz wielu innych podmiotów branży online. Celem grupy jest edukacja, dostarczanie narzędzi marketingu online i udzielanie rzetelnych odpowiedzi na pytania badawcze dotyczące poszczególnych sektorów rynku. Szefem Grupy jest Tomasz Wileński, iSLAY Tech .
Ostatnie wpisy
Dlaczego cel kampanii reklamowej jest ważny i jak dobrze go wyznaczyć?
Komunikacja marketingowa w internecie, jak i w każdym innym kanale, ma szansę być naprawdę skuteczna tylko wtedy, kiedy ma jasno i precyzyjnie wyznaczony cel. Jest to dosyć prosty sposób rozumowania – nie jesteśmy w stanie ocenić efektywności działań reklamowych, jeśli nie do końca wiemy, co tak naprawdę dzięki nim chcemy osiągnąć.
Co przeszkadza klientom mobilnego e-commerce? Dwa case study od Google
Szybkość witryny wpływa na biznes online. Kto w Polsce robi to dobrze?
Brand Safety
Grupa koncentruje się na zagadnieniach związanych z narzędziami i procesami marketingu online, które mają za zadanie zapobiegać wyświetlaniu reklamy w niechcianym lub szkodliwym dla marki kontekście. Kluczowe w działaniach Grupy jest zapewnienie, poprzez edukację, wzrostu świadomości reklamodawców co do znaczenia otoczenia ich działań komunikacyjnych. Szefem grupy jest Szymon Pruszyński, Yieldbird.
Ostatnie wpisy
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Content marketing i reklama natywna
Grupa skupia przedstawicieli agencji, wydawców oraz pośredników, którzy w codziennej pracy z klientami prowadzą działania z zakresu marketingu treści. Jej celem jest edukacja rynku w zakresie content marketingu oraz reklamy natywnej. Wśród podejmowanych przez tę grupę inicjatyw należy wyróżnić: poradniki content marketingu i reklamy natywnej, raporty, case study oraz edukację za pomocą profilu w mediach społecznościowych – Content Lab. Szefową Grupy jest Paulina Kozyra, Digitree Group S.A. (Inis), a Zastępczynią Paulina Kunicka, Lightscape
Ostatnie wpisy
4 pomysły na recykling contentu
Recykling to pojęcie, które odnosi się nie tylko do dbania o środowisko naturalne, ale też do marketingu. Choć zjawisko ponownego wykorzystania treści nie jest nowością, do tej pory nie cieszyło się ono zbyt dużą popularnością. Wiele wskazuje na to, że ten „ekologiczny” trend w marketingu będzie jedną z najsilniejszych tendencji w tym roku, warto więc poznać go lepiej. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na to, jak wykorzystać potencjał istniejących już artykułów blogowych.
Content marketingowe case study: CANON POLSKA
Kreacje na miarę naszych możliwości czy na miarę nowych czasów?
Zmierzenie się z „nową”, covidową rzeczywistością dla nikogo nie było łatwe. Jednak życie i biznes (!) muszą toczyć się dalej. Po przystosowaniu się do nowych warunków, marki powróciły do realizacji zaplanowanych kampanii reklamowych, PR-owych, do działań z obszaru employer brandingu itp. Nie mogły jednak działać tak jak zawsze, bo pandemia zmieniła reguły gry i otoczenie.
Digital Out-Of-Home
Grupa skupia przedstawicieli firm działających na rynku reklamy digital out-of-home. Jej celem jest propagowanie wiedzy związanej z cyfrową reklamą zewnętrzną. Grupa Digital OOH stanowi również platformę do współpracy i komunikacji oraz miejsce wymiany doświadczeń podmiotów tworzących rynek digital out-of-home w Polsce. Szefem Grupy jest Radosław Gołąb, AMS S.A, a jego Zastępczynią Joanna Pełech-Mikulska, BE Media.
Ostatnie wpisy
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
E-commerce
Grupa wspiera działania edukacyjne na temat możliwości i rozwiązań reklamowych w zakresie reklamy internetowej. Prowadzi też działania mające na celu zrozumienie problemów sklepów internetowych i zajmuje się promocją e-handlu, który w Polsce rozwija się w bardzo szybkim tempie. Buduje pozytywny wizerunek zakupów online poprzez działania na rzecz podnoszenia jakości i bezpieczeństwa e-handlu w Polsce oraz wypracowuje metody promocji zakupów w internecie. Szefem Grupy jest Rafał Wasyluk, VMLY&R, a jego Zastępcą Jakub Kozłowski, We!Re Fantasy.
Ostatnie wpisy
Poradnik e-commerce: Jak zapobiec typowym problemom w sprzedaży online? Praktyczne pytania i odpowiedzi.
Ostatni artykuł z najnowszego Poradnika Grupy Roboczej E-commerce „E-commerce w czasach kryzysu”
Poradnik e-commerce: Jak utrzymać klienta i lojalizować klienta?
Jak budować lojalność klienta online (w okresie pandemii) – temat i problem tak stary jak instytucja samego klienta, który przynajmniej raz dokonał zakupu w internecie, a sama lojalność no cóż…
Poradnik E-commerce: Jak zapewnić bezpieczeństwo w e-commerce?
W czasie pandemii, co jest absolutnie zrozumiałe, wyjątkowa uwaga powinna być przywiązywana do kwestii bezpieczeństwa. I mowa tu o bezpieczeństwie, na wielu poziomach. Sprzedając w tych trudnych czasach, musisz utwierdzić swojego klienta w tym, że zarówno procedury po twojej stronie, jak i logistyka dostaw zagwarantują mu:
E-mail marketing
Grupa zrzesza największych dostawców systemów do e-mail marketingu oraz usług pocztowych w Polsce. Celem działania jest tworzenie dobrych praktyk w zakresie komunikacji e-mail marketingowej oraz edukacja rynku w zakresie efektywnego wykorzystania tego kanału komunikacji. Szefem grupy jest Paweł Sala, FreshMail Sp. z o.o.
Ostatnie wpisy
Raport Strategiczny Internet 2019/2020: E-mail marketing
Wartość e-mail marketingu w roku 2019 spadła o 11%. Gmail upublicznia technologię AMP w mailach i włącza tę funkcję w aplikacjach mobilnych. Udział Gmaila w rynku polskim przekracza 50%.
E-marketing w finansach
Grupa składa się z ekspertów cyber security, reprezentujących największe podmioty branży e-marketingu. Celem działania jest wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk poprawiających bezpieczeństwo cyfrowe firm, tworzenie wspólnego katalogu potencjalnych zagrożeń oraz zwiększanie świadomości w tym zakresie u zainteresowanych podmiotów. Szefem Grupę prowadzi Jakub Jaśkiewicz, mBank S.A.
Ostatnie wpisy
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Influencer marketing
Grupa powstała w styczniu 2021 roku. Celem prac grupy jest miedzy innymi stworzenie słownika pojęć, standaryzacja świadczeń i sposobu pomiaru efektywności, segmentacja influencerów oraz kwestie prawne. Publikacje grupy będą miały za zadanie nie tylko zdefiniowanie zjawiska influencer marketingu, ale również opisanie kluczowych kanałów i platform publikacji oraz dystrybucji contentu wraz z pokazaniem możliwości jakie daje ta forma promocji reklamodawcom. Szefem grupy jest Marek Myślicki, stor9, zaś jego Zastępcami Kamil Bolek, LTTM, Łukasz Kępiński, Tears of Joy, Justyna Oracz, We!Re Fantasy oraz Adrian Pokrywka, GetHero.
Ostatnie wpisy
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Gry i esport
Grupa skupia ekspertów polskiej branży internetowej, którzy współpracują na rzecz popularyzacji esportu i gamingu wśród branży mediowej i reklamodawców. Celem jej działania jest również współpraca z organami państwowymi, w zakresie wypracowania reguł postępowania przy transmisjach gier w mass mediach oraz współpraca z instytucjami przy budowaniu struktur organizacyjnych polskiego esportu. Grupę tworzą praktycy branży – przedsiębiorcy, przedstawiciele mediów oraz specjaliści z agencji realizujących gamingowe projekty dla klientów. Szefem grupy jest Justyna Oracz, We!Re Fantasy, a jej Zastępcami Patryk Stec, Agora oraz Kuba Kozłowski, We!Re Fantasy.
Ostatnie wpisy
Komunikacja w gamingu i o gamingu
Nie jest tajemnicą, że gaming rośnie i będzie rósł w siłę. Dowodzą tego wyniki wielu badań, które w zależności od źródła, podają wskaźniki dynamiki wzrostu liczby graczy (rok do roku) na poziomie między 4 a 7%.
Potencjał reklamowy aplikacji mobilnych w Polsce
Z tego artykułu dowiesz się, że: aplikacje mobilne to ciekawe, ale też dynamicznie rosnące środowisko, w którym marki mogą się reklamować; wśród osób grających w gry na smartfonach może być więcej Twoich klientów, niż myślisz ; które formaty reklamowe są najpopularniejsze.
Raport Strategiczny 2019/2020: Gry i esport
Gry stały się stałym elementem ekosystemu cyfrowego. Rośnie znaczenia streamingu. Rok 2020 przyniesie wiele zmian w segmencie gier i e-sportu.
MarTech
Poprzez działania edukacyjne grupa koncentruje się na zaprezentowaniu szerszego kontekstu Marketing Automation. Zamiast postrzegania automatyzacji przede wszystkim przez pryzmat narzędzi, skupia się na zachodzących zmianach, które radykalnie wpływają na marketing i sposoby docierania do klientów. Szefem grupy jest Piotr Krauschar, F11 Agency.
Ostatnie wpisy
Technologia w marketingu – martechowe ABC
O wpływie technologii na pracę działów marketingu wiemy nie od dziś. Głównym czynnikiem, który zapoczątkował duże zmiany był internet. Za jego sprawą świat nabrał tempa – przesyłanie danych pomiędzy dwiema osobami, które mieszkają na innych półkulach globu, nie stanowi dzisiaj większego problemu. Dlatego warto przyjrzeć się bliżej liczbom, które dokładnie przedstawiają skalę transformacji cyfrowej.
Mobile marketing
Grupa ta zajmuje się propagowaniem działań reklamowych w kanale mobilnym, a także edukacją rynku w zakresie dostępnych narzędzi i form mobile marketingu. Jej celem jest wypracowanie jednolitych standardów i dobrych praktyk, ich popularyzacja oraz efektywne wykorzystanie. Wśród członków grupy znajdują się m.in. wydawcy internetowi, sieci reklamowe, agencje interaktywne oraz domy mediowe. Grupę prowadzi Tomasz Szulkowski, GroupM Sp. z o.o. ([m]spark), zaś jego zastępczynią jest Sylwia Kaska, YOC.
Ostatnie wpisy
Co dalej z mobile? Trendy i prognozy dla rynku mobilnego na 2023 rok.
Jesteśmy na początku 2023 roku i jako Grupa Robocza Mobile postanowiliśmy przygotować dla branży mediowej i reklamowej właśnie planującej kolejne kampanie prognozy dotyczące potencjału drzemiącego w urządzeniach mobilnych.
Co przeszkadza klientom mobilnego e-commerce? Dwa case study od Google
Potencjał reklamowy aplikacji mobilnych w Polsce
Z tego artykułu dowiesz się, że: aplikacje mobilne to ciekawe, ale też dynamicznie rosnące środowisko, w którym marki mogą się reklamować; wśród osób grających w gry na smartfonach może być więcej Twoich klientów, niż myślisz ; które formaty reklamowe są najpopularniejsze.
Prawna
Grupa zajmuje się wszelkimi kwestiami związanymi z procesami legislacyjnymi oraz działaniami public affairs. Jej głównym celem jest wypracowywanie wspólnego dla całej branży internetowej stanowiska dotyczącego poszczególnych przepisów, a także opracowywanie stosownych komentarzy i interpretacji prawnych. W planach grupy jest m.in. budowanie dobrych relacji z legislatorami i regulatorami oraz ich edukacja w zakresie funkcjonowania modeli biznesowych w branży interaktywnej. Jednym z jej istotnych zadań jest proponowanie aktów samoregulacji lub koregulacji. Szefem Grupy jest Marcin Gotkiewicz, Wirtualna Polska Media S.A., a jego zastępcami są Lidia Zamecka, Cyfrowy Polsat, i Mariusz Grzesiuk, RASP.
Ostatnie wpisy
Czy YouTuber, TikToker lub gamer, świadczą usługi VoD? Kilka słów o obowiązkach ciążących na dostawcach VoD.
Ogłoszone w ostatnim czasie komunikaty Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (w skrócie: KRRiT), przypominające dostawcom audiowizualnych usług medialnych na żądanie (tzw. Video on Demand, w skrócie: VoD) o obowiązku zgłoszenia się do właściwego wykazu, wywołały niemałe poruszenie na rynku usług medialnych – zwłaszcza wśród tych podmiotów, które publikują treści za pomocą popularnych platform takich jak YouTube, TikTok czy Vimeo.
Programmatic
Celem tej grupy jest edukacja polskiego rynku w zakresie zautomatyzowanego procesu sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej, głównie w modelu aukcyjnym (RTB), jak i wykorzystania różnych danych optymalizujących ten proces. Szefową grupy jest Elżbieta Kondzioła, LOVEMEDIA, a jej Zastępcą Krzysztof Czok, Tri-table.
Ostatnie wpisy
In house, agencja… Czy model hybrydowy? Zalety i wady różnych modeli pracy z zewnętrznymi podmiotami na przykładzie programmatic buying
Trendem dla całego marketingu jest przechodzenie na mocne działania po swojej stronie, czyli tzw “in-house”. W 2018 r. 78% ankietowanych marketerów ANA (Association of National Advertisers) stwierdziło, że ma wewnętrzne działy marketingu (wykorzystywane do opracowywania strategii, zakupu mediów, kontroli agencji etc). Praca z agencjami staje się częściej tylko uzupełnieniem całej strategii brandu – przez ostatnie lata
coraz częściej sprowadzone są one do zakupu mediów i egzekucji strategii.
Dane surowe z programmatic jako kolejny krok na drodze cyfrowej transformacji przedsiębiorstw
Zakup w modelu programmatic to obecnie już nie tylko emisja kampanii, dobór kryteriów targetowania i kreacji, optymalizacja i podsumowanie wyników. Dla wciąż rosnącej liczby reklamodawców i agencji każda kampania programatyczna pozostawia trwały ślad w postaci danych surowych, których umiejętne wykorzystanie powinno służyć wewnętrznym celom organizacji.
6 Lat Open Biddingu – Jak Rozwiązanie Wpłynęło Na Biznes Wydawców?
Od wprowadzenia Open Biddingu przez Google w kwietniu 2016 roku, początkowo znanego jako Exchange Bidding, minęło sześć lat. W tym czasie kilkukrotnie zwiększyła się liczba giełd partnerskich, do formatu display dołączyło wideo, a w ostatnim czasie także format audio. Open Bidding z testowanego rozwiązania stał się znaczącym źródłem przychodów dla wydawców na całym świecie. W wielu przypadkach był krokiem milowym w optymalizacji zarządzania przychodami reklamowymi. Czas na podsumowanie, jak funkcjonalność wpłynęła na biznes digitalowy wydawców.
Public Relations
Grupa powstała w kwietniu 2019 roku. Jej celem jest między innymi: zdefiniowanie roli PR (i agencji) w zdigitalizowanym świecie, wykorzystanie narzędzi cyfrowych w realizacji celów biznesowych klientów oraz wypracowanie metod efektywnego mierzenia skuteczności działań PR. W pracach grupy biorą udział reprezentanci agencji PR, domów mediowych, wydawców oraz reklamodawców. Szefową Grupy jest Joanna Berlińska, Lightscape, a Zastępczyniami Justyna Oracz, We’re Fantasy i Ewa Ziętek- Maciejczyk, Result Media.
Ostatnie wpisy
Przyszłość CSR: nadchodzi następca CSR – ESG
21 kwietnia 2021 r. Komisja Europejska przedstawiła projekt dyrektywy CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), która zakłada obowiązek raportowania zagadnień ESG (ang. Environmental, Social and Corporate Governance) przez wszystkie spółki zarówno publiczne, jak i prywatne. Te mające powyżej 250 pracowników będą zobowiązane do przygotowania raportu niefinansowego już od 2023 r. Trzy lata później regulacje obejmą wszystkie spółki notowane na rynku regulowanym, które mają powyżej 10 pracowników.
Zrównoważony rozwój wg ONZ: inspiracja do stworzenia celów CSR twojej marki
Aktywność CSR, którą podejmuje biznes, powinna być postrzegana jako autentyczna. Dlatego warto zacząć od analizy wartości uznawanych przez firmę i zdefiniować inicjatywy, które najlepiej pasują do jej celów i kultury biznesowej.
Przyszedł czas na real-time CSR! Pomoc Ukrainie zmusiła biznes do zredefiniowania pojęcia „firmy odpowiedzialnej społecznie”.
Biznes już jakiś czas temu poznał siłę oddziaływania real-time marketingu. Coraz więcej firm potrafi skutecznie wykorzystywać bieżące wydarzenia do zwiększania sprzedaży i promowania swoich brandów. W 2022 roku przyszedł czas na real-time CSR.
SEM
Grupa pracuje na rzecz edukacji i popularyzacji marketingu w wyszukiwarkach internetowych jako skutecznego narzędzia promocji online. Jednym z głównych celów jej funkcjonowania jest ustanawianie i przestrzeganie standardów jakościowych usług oferowanych przez podmioty zrzeszone. Ponadto grupa prowadzi fanpage SEM w mediach społecznościowych, który na bieżąco informuje użytkowników o zachodzących zmianach w branży.Szefem Grupy Roboczej SEM IAB Polska jest Jarosław Miszczak (Bluerank), a jego Zastępcą Szymon Rydelski (Sunrise System).
Ostatnie wpisy
Machine Learning & Human Intelligence = sukces mierzony w $! Case study Sempai dla marki Tantis.pl
W Case Study Tantis pokazujemy, jak dzięki połączeniu 3 elementów, czyli:
● opcji automatycznych Google Ads,
● naszego autorskiego narzędzia do optymalizacji kampanii produktowych Google: Sempai Merchant 360,
● umiejętności doświadczonego specjalisty PPC,
osiągnęliśmy 6-krotny wzrost przychodów.
SEOgroup z HH24.pl – efektywnie w słusznej sprawie
Case study SEOgroup dla marki Helping Hand
Panta Rhei – historia 7-letniej współpracy z firmą Eden, czyli jak woda trafiła do europejskich biur i domów.
Case study Result Media dla marki Eden
Social media
Grupa skupia swoje działania wokół uporządkowania tematów związanych z mediami społecznościowymi. Efektem tych działań będzie m.in. publikacja raportu/poradnika edukacyjnego „Social Media w Polsce”, który nie tylko będzie definiował media społecznościowe, opisywał kluczowe kanały, ale również pokazywał możliwości działań płatnych oraz konsumpcję poszczególnych kanałów przez określone pokolenia. Szefem grupy jest Adam Kaliszewski, Solski PR, a jej Zastępcą jest Adam Kręgielewski z Labcon.
Ostatnie wpisy
Dreszczowiec Elona Muska – najnowsze zmiany na Twitterze
Sytuacja Twittera coraz bardziej przypomina solidny dreszczowiec. Od awantur związanych z przejęciem serwisu przez Elona Muska, przez kolejne spontaniczne (i kontrowersyjne) decyzje nowego prezesa, aż po poważne zakłócenia pracy serwisu w ostatnich tygodniach, połączone z interesującymi (niekoniecznie w pozytywnym sensie) zapowiedziami.
Świat po Twitterze – Fediwersum i powrót do korzeni?
Fediwersum, Mastodon i prawdziwie społeczne, zdecentralizowane social media: czy mają rację bytu i czy stanowią odpowiedź na kryzys Twittera?
CSR w social media: Akcja Fundacji Rak’n’Roll Music
Case study z kampanii Mastercard gra z WOŚP