Grupy robocze

IAB Polska

Afiliacja

Grupa powstała w pierwszej połowie 2019 roku. W jej skład wchodzą przedstawiciele sieci afiliacyjnych oraz najwięksi wydawcy afiliacyjni działający na polskim rynku. Grupa ma w planach prowadzenie kampanii edukacyjnych, stworzenie forum do dyskusji oraz miejsca wymiany doświadczeń. W pierwszej kolejności planowane jest skatalogowanie kluczowych obszarów marketingu afiliacyjnego aby na tej podstawie stworzyć Kodeks Dobrych Praktyk. Szefem grupy jest Paweł Kozorys, Bonnier Business Polska sp. z o.o.

Ostatnie wpisy

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Audiowideo

Działa od 2010 roku, realizując projekty edukacyjne, badawcze i promocyjne – w pierwszych latach związane z usługami wideo online, a od 2012 roku (w związku z rosnącym segmentem usług muzycznych online) także z obszarem audio. Jej celem jest szerzenie wiedzy na temat tych obszarów, prezentowanie dynamiki ich wzrostu oraz wyzwań rynkowych. W zakresie zainteresowań tej grupy mieści się potencjał mediowy związany z usługami audiowideo oraz możliwości promocyjne, jakie stwarzają one dla marketerów. Szefem grupy jest Rafał Jung, Polska Press Sp. z o.o.

Ostatnie wpisy

Użytkownik scenarzystą, czyli jak w nowoczesny sposób angażować najmłodszych widzów

Użytkownik scenarzystą, czyli jak w nowoczesny sposób angażować najmłodszych widzów

Nastoletni przedstawiciel pokolenia Z nie zna świata bez komputerów, internetu i nowych technologii. Aktywnie korzysta z sieci przez co najmniej 3 godziny dziennie, ale nigdy nie jest całkiem offline.[1] Doskonale zna świat wirtualny, więc zdaje sobie sprawę z tego, że walutą są w nim polubienia, udostępnienia i komentarze, a przede wszystkim czas i zaangażowanie.

Pokolenie telewizji a pokolenie YouTube’a, czyli co wybiera generacja Z

Pokolenie telewizji a pokolenie YouTube’a, czyli co wybiera generacja Z

Pokolenie Z, generacja Z, post-millenialsi, pokolenie internetowe, pokolenie C. To niektóre z wielu określeń przypisywanych osobom urodzonym między połową lat 90. a rokiem 2000. Granice są nieostre – trudno jednoznacznie wskazać, kto jest millenialsem, a kto bez wątpienia należy do pokolenia Z.
Generacja Z pokolenie Millenialsi. Warto jednak wiedzieć, że istnieją trzy pola, na których wyraźnie widać różnice między tymi pokoleniami: wychowanie, gospodarka, a przede wszystkim technologia.

Efektywne czy po prostu dobre? Przepis na najlepsze produkcje w sieci

Efektywne czy po prostu dobre? Przepis na najlepsze produkcje w sieci

Przestrzeń, w której poruszają się media, twórcy i wydawcy wideo to z jednej strony świat kreatywny i społecznie zaangażowany, a z drugiej – w ogromnym stopniu oparty na danych. Jako twórcy internetowego wideo chcemy pokazywać swoim użytkownikom jak najlepsze treści: wierzymy, że “jakość wybroni się sama”, a “story is the king”.

Badania

Działa od 2010 roku. W jej skład wchodzą przedstawiciele agencji badawczych, wydawców, domów mediowych oraz wielu innych podmiotów branży online. Celem grupy jest edukacja, dostarczanie narzędzi marketingu online i udzielanie rzetelnych odpowiedzi na pytania badawcze dotyczące poszczególnych sektorów rynku. Szefem grupy jest Paweł Kolenda, IAB Polska.

Ostatnie wpisy

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Brand Safety

Grupa koncentruje się na zagadnieniach związanych z narzędziami i procesami marketingu online, które mają za zadanie zapobiegać wyświetlaniu reklamy w niechcianym lub szkodliwym dla marki kontekście. Kluczowe w działaniach Grupy jest zapewnienie, poprzez edukację, wzrostu świadomości reklamodawców co do znaczenia otoczenia ich działań komunikacyjnych. Szefem grupy jest Szymon Pruszyński, Yieldbird.

Ostatnie wpisy

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Content marketing i reklama natywna

Grupa skupia przedstawicieli agencji, wydawców oraz pośredników, którzy w codziennej pracy z klientami prowadzą działania z zakresu marketingu treści. Jej celem jest edukacja rynku w zakresie content marketingu oraz reklamy natywnej. Wśród podejmowanych przez tę grupę inicjatyw należy wyróżnić: poradniki content marketingu i reklamy natywnej, raporty, case study oraz edukację za pomocą profilu w mediach społecznościowych – Content Lab. Szefem grupy jest Marta Nowicka, Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o

Cyberbezpieczeństwo

Grupa składa się z ekspertów cyber security, reprezentujących największe podmioty branży e-marketingu. Celem działania jest wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk poprawiających bezpieczeństwo cyfrowe firm, tworzenie wspólnego katalogu potencjalnych zagrożeń oraz zwiększanie świadomości w tym zakresie u zainteresowanych podmiotów. Szefem Grupy jest Jędrzej Trzciński, Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.

Ostatnie wpisy

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

E-commerce

Grupa wspiera działania edukacyjne na temat możliwości i rozwiązań reklamowych w zakresie reklamy internetowej. Prowadzi też działania mające na celu zrozumienie problemów sklepów internetowych i zajmuje się promocją e-handlu, który w Polsce rozwija się w bardzo szybkim tempie. Buduje pozytywny wizerunek zakupów online poprzez działania na rzecz podnoszenia jakości i bezpieczeństwa e-handlu w Polsce oraz wypracowuje metody promocji zakupów w internecie.

Ostatnie wpisy

Co zmieniła pandemia na rynku e-commerce?

Co zmieniła pandemia na rynku e-commerce?

E-commerce jest jedną z branż, które najbardziej zyskują z powodu pandemii. Przymusowa izolacja napędziła popyt na zakupy w intrenecie, które często były jedynym sposobem na zaspokojenie podstawowych potrzeb. Według raportu „E-commerce w czasach kryzysu” Izby Gospodarki Elektronicznej i Mobile Institute, 14% Polaków zadeklarowało zakup produktów spożywczych i środków czystości tylko przez internet, a 24% częściowo przez internet i stacjonarnie. Część użytkowników właśnie teraz stawia swoje pierwsze kroki w zakupach online, a Ci, którzy kupowali wcześniej, teraz poszerzają koszyki o kolejne kategorie produktów i zamawiają więcej.

E-mail marketing

Grupa zrzesza największych dostawców systemów do e-mail marketingu oraz usług pocztowych w Polsce. Celem działania jest tworzenie dobrych praktyk w zakresie komunikacji e-mail marketingowej oraz edukacja rynku w zakresie efektywnego wykorzystania tego kanału komunikacji. Szefem grupy jest Paweł Sala, FreshMail Sp. z o.o.

Ostatnie wpisy

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

E-marketing w finansach

Grupa składa się z ekspertów cyber security, reprezentujących największe podmioty branży e-marketingu. Celem działania jest wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk poprawiających bezpieczeństwo cyfrowe firm, tworzenie wspólnego katalogu potencjalnych zagrożeń oraz zwiększanie świadomości w tym zakresie u zainteresowanych podmiotów. Szefem Grupy jest Jędrzej Trzciński, Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.

Ostatnie wpisy

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Gry i esport

Grupa skupia ekspertów polskiej branży internetowej, którzy współpracują na rzecz popularyzacji esportu i gamingu wśród branży mediowej i reklamodawców. Celem jej działania jest również współpraca z organami państwowymi, w zakresie wypracowania reguł postępowania przy transmisjach gier w mass mediach oraz współpraca z instytucjami przy budowaniu struktur organizacyjnych polskiego esportu. Grupę tworzą praktycy branży – przedsiębiorcy, przedstawiciele mediów oraz specjaliści z agencji realizujących gamingowe projekty dla klientów. Szefem grupy jest Szymon Kubiak, Kinguin Poland Sp. z o.o. (devils.one).

MarTech

Poprzez działania edukacyjne grupa koncentruje się na zaprezentowaniu szerszego kontekstu Marketing Automation. Zamiast postrzegania automatyzacji przede wszystkim przez pryzmat narzędzi, skupia się na zachodzących zmianach, które radykalnie wpływają na marketing i sposoby docierania do klientów. Szefem grupy jest Piotr Krauschar, F11 Agency.

Ostatnie wpisy

Technologia w marketingu – martechowe ABC

Technologia w marketingu – martechowe ABC

O wpływie technologii na pracę działów marketingu wiemy nie od dziś. Głównym czynnikiem, który zapoczątkował duże zmiany był internet. Za jego sprawą świat nabrał tempa – przesyłanie danych pomiędzy dwiema osobami, które mieszkają na innych półkulach globu, nie stanowi dzisiaj większego problemu. Dlatego warto przyjrzeć się bliżej liczbom, które dokładnie przedstawiają skalę transformacji cyfrowej.

Mobile marketing

Grupa ta zajmuje się propagowaniem działań reklamowych w kanale mobilnym, a także edukacją rynku w zakresie dostępnych narzędzi i form mobile marketingu. Jej celem jest wypracowanie jednolitych standardów i dobrych praktyk, ich popularyzacja oraz efektywne wykorzystanie. Wśród członków grupy znajdują się m.in. wydawcy internetowi, sieci reklamowe, agencje interaktywne oraz domy mediowe. Grupę prowadzi Tomasz Szulkowski, GroupM Sp. z o.o. ([m]spark)

Ostatnie wpisy

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Prawna

Grupa zajmuje się wszelkimi kwestiami związanymi z procesami legislacyjnymi oraz działaniami public affairs. Jej głównym celem jest wypracowywanie wspólnego dla całej branży internetowej stanowiska dotyczącego poszczególnych przepisów, a także opracowywanie stosownych komentarzy i interpretacji prawnych. W planach grupy jest m.in. budowanie dobrych relacji z legislatorami i regulatorami oraz ich edukacja w zakresie funkcjonowania modeli biznesowych w branży interaktywnej. Jednym z jej istotnych zadań jest proponowanie aktów samoregulacji lub koregulacji. Szefem Grupy jest Marcin Gotkiewicz, Wirtualna Polska Media S.A.

Ostatnie wpisy

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Programmatic

Celem tej grupy jest edukacja polskiego rynku w zakresie zautomatyzowanego procesu sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej, głównie w modelu aukcyjnym (RTB), jak i wykorzystania różnych danych optymalizujących ten proces. Szefem grupy jest Elżbieta Kondzioła, LOVEMEDIA.

Ostatnie wpisy

Public Relations

Grupa powstała w kwietniu 2019 roku. Jej celem jest między innymi: zdefiniowanie roli PR (i agencji) w zdigitalizowanym świecie, wykorzystanie narzędzi cyfrowych w realizacji celów biznesowych klientów oraz wypracowanie metod efektywnego mierzenia skuteczności działań PR. W pracach grupy biorą udział reprezentanci agencji PR, domów mediowych, wydawców oraz reklamodawców. Szefem grupy jest Paweł Modzelewski, 24/7 communication.

Ostatnie wpisy

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

SEM

Grupa pracuje na rzecz edukacji i popularyzacji marketingu w wyszukiwarkach internetowych jako skutecznego narzędzia promocji online. Jednym z głównych celów jej funkcjonowania jest ustanawianie i przestrzeganie standardów jakościowych usług oferowanych przez podmioty zrzeszone. Ponadto grupa prowadzi fanpage SEM w mediach społecznościowych, który na bieżąco informuje użytkowników o zachodzących zmianach w branży. Szefem grupy jest Łukasz Iwanek, Internetica.

Social media

Grupa skupia swoje działania wokół uporządkowania tematów związanych z mediami społecznościowymi. Efektem tych działań będzie m.in. publikacja raportu/poradnika edukacyjnego „Social Media w Polsce”, który nie tylko będzie definiował media społecznościowe, opisywał kluczowe kanały, ale również pokazywał możliwości działań płatnych oraz konsumpcję poszczególnych kanałów przez określone pokolenia. Szefową grupy jest Barbara Drapała, reprezentantka firmy Starcom Sp. z o.o.

Ostatnie wpisy

Jak skutecznie docierać do „Pokolenia Z” za pomocą aktywności Branded Content na YouTube?

Jak skutecznie docierać do „Pokolenia Z” za pomocą aktywności Branded Content na YouTube?

Dotarcie z wartościowym przekazem reklamowym do młodych ludzi jest jednym z najtrudniejszych wyzwań, przed jakim aktualnie stają marketerzy. Przedstawiciele tzw. „Pokolenia Z” (roczniki 1996-2010) konsumują media w zupełnie inny sposób niż ich poprzednicy. Dla znaczącej części tej generacji najistotniejszym medium są platformy społecznościowe oraz YouTube, na których szukają nie tylko rozrywki, ale także wartości edukacyjnych. W jaki sposób marki mogą wykorzystać ostatnią z wymienionych do efektywnego dotarcia do „pokolenia Z”?