Grupy robocze

IAB Polska

Ad standards

Grupa koncentruje się na opracowywaniu standardów oraz promowaniu dobrych praktyk związanych z jakością reklamy online. Celem grupy jest m.in. edukacja rynku, tworzenie wytycznych, badanie i analiza trendów czy współpraca z innymi organizacjami i grupami roboczymi. Dodatkowo jednym z kluczowych zagadnień jest także wpływ technologii na procesy oraz poszczególne działania marketingowe.

Wszystkie inicjatywy grupy koncentrują się na poprawie bezpieczeństwa i przejrzystości ekosystemu reklamowego w Polsce oraz promowaniu globalnych standardów wypracowanych przez IAB Europe czy IAB Tech Lab. Szefem Grupy jest Hubert Świtalski (DoubleVerify), a jego Zastępcami: Agnieszka Petla i Rafał Szafraniec, OMD Group oraz Kamil Glenszczyk, Google.

Ostatnie wpisy

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Afiliacja

Grupa powstała w pierwszej połowie 2019 roku. W jej skład wchodzą przedstawiciele sieci afiliacyjnych oraz najwięksi wydawcy afiliacyjni działający na polskim rynku. Grupa ma w planach prowadzenie kampanii edukacyjnych, stworzenie forum do dyskusji oraz miejsca wymiany doświadczeń. W pierwszej kolejności planowane jest skatalogowanie kluczowych obszarów marketingu afiliacyjnego aby na tej podstawie stworzyć Kodeks Dobrych Praktyk. Szefem grupy jest Paweł Kozorys, Bonnier Business Polska sp. z o.o.

Ostatnie wpisy

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

AI

jest skupiona wokół intensywnego rozwoju sztucznej inteligencji i jej wpływu na rynek online, w tym na branżę marketingową. Celem grupy jest uporządkowanie wiedzy w zakresie AI (nie tylko generative AI), edukacja rynku, budowanie i promowanie etycznych postaw oraz inspirowanie do odpowiedzialnego wykorzystywania rozwiązań AI w reklamie. Szefową Grupy jest Anna Gumkowska, TVN Warner Bros. Discovery, a jej Zastępcami Maciej Leonard Żybula, Bees&Honey 360 i Adrian Kaczkowski, Salestube.

Ostatnie wpisy

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Audio

Grupa powstała w 2022 w wyniku wyodrębnienia z wcześniej istniejącej już Grupy Audiowideo. Grupę tworzą przedstawiciele wydawców radiowych, portali, domów mediowych oraz eksperci zajmujący się rozwojem rynku audio w internecie. Głównym celem Grupy jest edukacja rynku w zakresie reklamy audio online.  Przedmiotem naszych zainteresowań są radia internetowe, serwisy streamingowe, podcasty oraz technologia umożliwiająca monetyzację contentu audio. Chcemy dostarczać wiedzę nt. użytkowników tego rynku oraz motywacji marek inwestujących w tą formę reklamy. Szefem Grupy jest Adam Pachla, Grupa RMF, a Zastępcami Izabella Mazur-Cieślar, Grupa RMF i Konrad Drzewiński, Onnetwork.

Ostatnie wpisy

Badania

Działa od 2010 roku. W jej skład wchodzą przedstawiciele agencji badawczych, wydawców, domów mediowych oraz wielu innych podmiotów branży online. Celem grupy jest edukacja, dostarczanie narzędzi marketingu online i udzielanie rzetelnych odpowiedzi na pytania badawcze dotyczące poszczególnych sektorów rynku. Szefem Grupy jest Tomasz Wileński, iSLAY Tech.

Ostatnie wpisy

Dlaczego cel kampanii reklamowej jest ważny i jak dobrze go wyznaczyć?

Dlaczego cel kampanii reklamowej jest ważny i jak dobrze go wyznaczyć?

Komunikacja marketingowa w internecie, jak i w każdym innym kanale, ma szansę być naprawdę skuteczna tylko wtedy, kiedy ma jasno i precyzyjnie wyznaczony cel. Jest to dosyć prosty sposób rozumowania – nie jesteśmy w stanie ocenić efektywności działań reklamowych, jeśli nie do końca wiemy, co tak naprawdę dzięki nim chcemy osiągnąć. 

Content marketing i reklama natywna

Grupa skupia przedstawicieli agencji, wydawców oraz pośredników, którzy w codziennej pracy z klientami prowadzą działania z zakresu marketingu treści. Jej celem jest edukacja rynku w zakresie content marketingu oraz reklamy natywnej. Wśród podejmowanych przez tę grupę inicjatyw należy wyróżnić: poradniki content marketingu i reklamy natywnej, raporty, case study oraz edukację za pomocą profilu w mediach społecznościowych – Content Lab. Szefową Grupy jest Paulina Kozyra, Digitree Group S.A. (Inis), a Zastępczynią Paulina Kunicka, Lightscape.

Ostatnie wpisy

4 pomysły na recykling contentu

4 pomysły na recykling contentu

Recykling to pojęcie, które odnosi się nie tylko do dbania o środowisko naturalne, ale też do marketingu. Choć zjawisko ponownego wykorzystania treści nie jest nowością, do tej pory nie cieszyło się ono zbyt dużą popularnością. Wiele wskazuje na to, że ten „ekologiczny” trend w marketingu będzie jedną z najsilniejszych tendencji w tym roku, warto więc poznać go lepiej. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na to, jak wykorzystać potencjał istniejących już artykułów blogowych.

Digital Out-Of-Home

Grupa skupia przedstawicieli firm działających na rynku reklamy digital out-of-home. Jej celem jest propagowanie wiedzy związanej z cyfrową reklamą zewnętrzną. Grupa Digital OOH stanowi również platformę do współpracy i komunikacji oraz miejsce wymiany doświadczeń podmiotów tworzących rynek digital out-of-home w Polsce. Szefem Grupy jest Radosław Gołąb, AMS S.A, a jego Zastępczynią Joanna Pełech-Mikulska, BE Media. 

Ostatnie wpisy

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

E-commerce

Grupa wspiera działania edukacyjne na temat możliwości i rozwiązań reklamowych w zakresie reklamy internetowej. Prowadzi też działania mające na celu zrozumienie problemów sklepów internetowych i zajmuje się promocją e-handlu, który w Polsce rozwija się w bardzo szybkim tempie. Buduje pozytywny wizerunek zakupów online poprzez działania na rzecz podnoszenia jakości i bezpieczeństwa e-handlu w Polsce oraz wypracowuje metody promocji zakupów w internecie. Szefem Grupy jest Rafał Wasyluk, VMLY&R, a jego Zastępcą Jakub Kozłowski, We!Re Fantasy.

Ostatnie wpisy

Poradnik E-commerce: Jak zapewnić bezpieczeństwo w e-commerce?

Poradnik E-commerce: Jak zapewnić bezpieczeństwo w e-commerce?

W czasie pandemii, co jest absolutnie zrozumiałe, wyjątkowa uwaga powinna być przywiązywana do kwestii bezpieczeństwa. I mowa tu o bezpieczeństwie, na wielu poziomach. Sprzedając w tych trudnych czasach, musisz utwierdzić swojego klienta w tym, że zarówno procedury po twojej stronie, jak i logistyka dostaw zagwarantują mu:

E-marketing w finansach

Grupa składa się z ekspertów cyber security, reprezentujących największe podmioty branży e-marketingu. Celem działania jest wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk poprawiających bezpieczeństwo cyfrowe firm, tworzenie wspólnego katalogu potencjalnych zagrożeń oraz zwiększanie świadomości w tym zakresie u zainteresowanych podmiotów. Szefem Grupę prowadzi Jakub Jaśkiewicz, mBank S.A.

Ostatnie wpisy

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Influencer marketing

Grupa powstała w styczniu 2021 roku. Celem prac grupy jest miedzy innymi stworzenie słownika pojęć, standaryzacja świadczeń  i sposobu pomiaru efektywności, segmentacja influencerów oraz kwestie prawne. Publikacje grupy będą miały za zadanie nie tylko zdefiniowanie zjawiska influencer marketingu, ale również opisanie kluczowych kanałów i platform publikacji oraz dystrybucji contentu wraz z pokazaniem możliwości jakie daje ta forma promocji reklamodawcom. Szefem grupy jest Marek Myślicki, stor9, zaś jego Zastępcami Łukasz Kępiński, Tears of Joy, Justyna Oracz, Fantasyexpo Sp. z o.o./ We!Re Fantasy oraz Adrian Pokrywka, GetHero.

Ostatnie wpisy

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Gry i esport

Grupa skupia ekspertów polskiej branży internetowej, którzy współpracują na rzecz popularyzacji esportu i gamingu wśród branży mediowej i reklamodawców. Celem jej działania jest również współpraca z organami państwowymi, w zakresie wypracowania reguł postępowania przy transmisjach gier w mass mediach oraz współpraca z instytucjami przy budowaniu struktur organizacyjnych polskiego esportu. Grupę tworzą praktycy branży – przedsiębiorcy, przedstawiciele mediów oraz specjaliści z agencji realizujących gamingowe projekty dla klientów. Szefową Grupy jest Justyna Oracz, Fantasyexpo Sp. z o.o./We!Re Fantasy, a jej Zastępcami  Jacek Jankowski, Wirtualna Polska Media S.A. i Karolina Bąkowska, GoldenSubmarine.

Ostatnie wpisy

Komunikacja w gamingu i o gamingu

Komunikacja w gamingu i o gamingu

Nie jest tajemnicą, że gaming rośnie i będzie rósł w siłę. Dowodzą tego wyniki wielu badań, które w zależności od źródła, podają wskaźniki dynamiki wzrostu liczby graczy (rok do roku) na poziomie między 4 a 7%.

Potencjał reklamowy aplikacji mobilnych w Polsce

Z tego artykułu dowiesz się, że: aplikacje mobilne to ciekawe, ale też dynamicznie rosnące środowisko, w którym marki mogą się reklamować; wśród osób  grających w gry na smartfonach może być więcej Twoich klientów, niż myślisz ; które formaty reklamowe są najpopularniejsze.

Mobile marketing

Grupa ta zajmuje się propagowaniem działań reklamowych w kanale mobilnym, a także edukacją rynku w zakresie dostępnych narzędzi i form mobile marketingu. Jej celem jest wypracowanie jednolitych standardów i dobrych praktyk, ich popularyzacja oraz efektywne wykorzystanie. Wśród członków grupy znajdują się m.in. wydawcy internetowi, sieci reklamowe, agencje interaktywne oraz domy mediowe. Szefową Grupy jest Sylwia Kaska, Proxi.cloud.

Ostatnie wpisy

Potencjał reklamowy aplikacji mobilnych w Polsce

Z tego artykułu dowiesz się, że: aplikacje mobilne to ciekawe, ale też dynamicznie rosnące środowisko, w którym marki mogą się reklamować; wśród osób  grających w gry na smartfonach może być więcej Twoich klientów, niż myślisz ; które formaty reklamowe są najpopularniejsze.

Prawna

Grupa zajmuje się wszelkimi kwestiami związanymi z procesami legislacyjnymi oraz działaniami public affairs. Jej głównym celem jest wypracowywanie wspólnego dla całej branży internetowej stanowiska dotyczącego poszczególnych przepisów, a także opracowywanie stosownych komentarzy i interpretacji prawnych. W planach grupy jest m.in. budowanie dobrych relacji z legislatorami i regulatorami oraz ich edukacja w zakresie funkcjonowania modeli biznesowych w branży interaktywnej. Jednym z jej istotnych zadań jest proponowanie aktów samoregulacji lub koregulacji. Szefem Grupy jest Marcin Gotkiewicz, Wirtualna Polska Media S.A., a jego zastępcami są Lidia Zamecka, Cyfrowy Polsat, i Michał Lewandowski, Cloud Technologies SA.

Ostatnie wpisy

Czy YouTuber, TikToker lub gamer, świadczą usługi VoD? Kilka słów o obowiązkach ciążących na dostawcach VoD.

Czy YouTuber, TikToker lub gamer, świadczą usługi VoD? Kilka słów o obowiązkach ciążących na dostawcach VoD.

Ogłoszone w ostatnim czasie komunikaty Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (w skrócie: KRRiT), przypominające dostawcom audiowizualnych usług medialnych na żądanie (tzw. Video on Demand, w skrócie: VoD) o obowiązku zgłoszenia się do właściwego wykazu, wywołały niemałe poruszenie na rynku usług medialnych – zwłaszcza wśród tych podmiotów, które publikują treści za pomocą popularnych platform takich jak YouTube, TikTok czy Vimeo.

Portale

Grupa powstała w 2022 roku i zrzesza największe portale działające na rynku polskim. Obszarem jej działalności jest inicjowanie aktywności Związku w sprawach mających wpływ na działalność członków Grupy – takich jak zajmowanie stanowisk przez Związek (samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami, np. organizacjami branżowymi), udział w konsultacjach społecznych, kontakty z władzami publicznymi oraz wymiana doświadczeń i najlepszych standardów rynkowych. Szefem Grupy jest Marcin Gotkiewicz, Wirtualna Polska Media S.A.

Ostatnie wpisy

Działania płatne i organiczne na LinkedIn

Działania płatne i organiczne na LinkedIn

LinkedIn jest powszechnie odbierany jako platforma o charakterze profesjonalnym. Z uwagi na występowanie użytkownika pod związane z zarządzaniem profilami czy kampaniami reklamowymi, prowadzone są z poziomu przeglądarki internetowej.

Programmatic

Celem tej grupy jest edukacja polskiego rynku w zakresie zautomatyzowanego procesu sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej, głównie w modelu aukcyjnym (RTB), jak i wykorzystania różnych danych optymalizujących ten proces. Szefową grupy jest Elżbieta Kondzioła, LOVEMEDIA, a jej Zastępcą Krzysztof Czok, Tri-table.

Ostatnie wpisy

In house, agencja… Czy model hybrydowy? Zalety i wady różnych modeli pracy z zewnętrznymi podmiotami na przykładzie programmatic buying

In house, agencja… Czy model hybrydowy? Zalety i wady różnych modeli pracy z zewnętrznymi podmiotami na przykładzie programmatic buying

Trendem dla całego marketingu jest przechodzenie na mocne działania po swojej stronie, czyli tzw “in-house”. W 2018 r. 78% ankietowanych marketerów ANA (Association of National Advertisers) stwierdziło, że ma wewnętrzne działy marketingu (wykorzystywane do opracowywania strategii, zakupu mediów, kontroli agencji etc). Praca z agencjami staje się częściej tylko uzupełnieniem całej strategii brandu – przez ostatnie lata
coraz częściej sprowadzone są one do zakupu mediów i egzekucji strategii.

Dane surowe z programmatic jako kolejny krok na drodze cyfrowej transformacji przedsiębiorstw

Dane surowe z programmatic jako kolejny krok na drodze cyfrowej transformacji przedsiębiorstw

Zakup w modelu programmatic to obecnie już nie tylko emisja kampanii, dobór kryteriów targetowania i kreacji, optymalizacja i podsumowanie wyników. Dla wciąż rosnącej liczby reklamodawców i agencji każda kampania programatyczna pozostawia trwały ślad w postaci danych surowych, których umiejętne wykorzystanie powinno służyć wewnętrznym celom organizacji.

6 Lat Open Biddingu – Jak Rozwiązanie Wpłynęło Na Biznes Wydawców?

6 Lat Open Biddingu – Jak Rozwiązanie Wpłynęło Na Biznes Wydawców?

Od wprowadzenia Open Biddingu przez Google w kwietniu 2016 roku, początkowo znanego jako Exchange Bidding, minęło sześć lat. W tym czasie kilkukrotnie zwiększyła się liczba giełd partnerskich, do formatu display dołączyło wideo, a w ostatnim czasie także format audio. Open Bidding z testowanego rozwiązania stał się znaczącym źródłem przychodów dla wydawców na całym świecie. W wielu przypadkach był krokiem milowym w optymalizacji zarządzania przychodami reklamowymi. Czas na podsumowanie, jak funkcjonalność wpłynęła na biznes digitalowy wydawców.

Public Relations

Grupa powstała w kwietniu 2019 roku. Jej celem jest między innymi: zdefiniowanie roli PR (i agencji) w zdigitalizowanym świecie, wykorzystanie narzędzi cyfrowych w realizacji celów biznesowych klientów oraz wypracowanie metod efektywnego mierzenia skuteczności działań PR. W pracach grupy biorą udział reprezentanci agencji PR, domów mediowych, wydawców oraz reklamodawców. Szefową Grupy jest Joanna Berlińska, Lightscape, a Zastępczynią – Ewa Ziętek- Maciejczyk, Result Media.

Ostatnie wpisy

Transmedia – czy to przyszłość rozrywki?

Transmedia – czy to przyszłość rozrywki?

15 stycznia 2023 roku fani postapokaliptycznej gry The Last of Us mogli wreszcie odetchnąć z ulgą. Adaptacja kultowego tytułu produkcji studia Naughty Dog, która podbiła serca i portfele graczy – w ciągu trzech tygodni od premiery gra sprzedała się w liczbie ponad 3,4 mln egzemplarzy – wreszcie trafiła na ekrany. Pierwszy odcinek nowego serialu HBO o tej samej nazwie nie tylko spotkał się z zachwytem krytyków, ale przekroczył najśmielsze oczekiwania prognostyków.

Wirtualni influencerzy w służbie PR

Wirtualni influencerzy w służbie PR

Narodzili się w XXI wieku, a już podbijają międzynarodowe rynki. Ich matką jest sztuczna inteligencja, a ojcem influencer marketing. Wychowywali się w technologiach immersyjnych, by wkroczyć do mediów społecznościowych i metawersum. Mowa o wirtualnych influencerach – humanoidalnych personach, które tworzą więź z odbiorcami i mogą wpływać na ich decyzje zakupowe. Wykorzystanie wirtualnych influencerów nie weszło jeszcze do kanonu influencer marketingu, lecz już teraz warto przyjrzeć się ich rosnącemu potencjałowi reklamowemu.

SEM

Grupa pracuje na rzecz edukacji i popularyzacji marketingu w wyszukiwarkach internetowych jako skutecznego narzędzia promocji online. Jednym z głównych celów jej funkcjonowania jest ustanawianie i przestrzeganie standardów jakościowych usług oferowanych przez podmioty zrzeszone. Ponadto grupa prowadzi fanpage SEM w mediach społecznościowych, który na bieżąco informuje użytkowników o zachodzących zmianach w branży.  Szefem Grupy jest Jarosław Miszczak, Bluerank, a jego Zastępcą Szymon Rydelski, Sunrise System.

Ostatnie wpisy

Social media

Grupa skupia swoje działania wokół uporządkowania tematów związanych z mediami społecznościowymi. Efektem tych działań będzie m.in. publikacja raportu/poradnika edukacyjnego „Social Media w Polsce”, który nie tylko będzie definiował media społecznościowe, opisywał kluczowe kanały, ale również pokazywał możliwości działań płatnych oraz konsumpcję poszczególnych kanałów przez określone pokolenia. Szefem grupy jest Adam Kaliszewski, Solski PR, a jego Zastępcami – Adam Kręgielewski z Labcon, Weronika Golon, OMD Group i dr Agnieszka Jagusiak, Lightscape.

Ostatnie wpisy

Działania płatne i organiczne na LinkedIn

Działania płatne i organiczne na LinkedIn

LinkedIn jest powszechnie odbierany jako platforma o charakterze profesjonalnym. Z uwagi na występowanie użytkownika pod związane z zarządzaniem profilami czy kampaniami reklamowymi, prowadzone są z poziomu przeglądarki internetowej.

Działania płatne i organiczne na Pinterest

Działania płatne i organiczne na Pinterest

Pinterest można porównać do wirtualnej tablicy korkowej, na której przypinamy inspirujące zdjęcia lub grafiki. Na stronie głównej platformy użytkownik może przeglądać zamieszczane przez innych użytkowników i marki, zdjęcia lub grafiki. Użytkownik widzi materiały, które algorytm Pinteresta wyselekcjonował dla niego na bazie zadeklarowanych zainteresowań, historii wyszukiwania lub zapisanych na własnej tablicy pinów innych użytkowników.

Działania płatne na TikToku

Działania płatne na TikToku

TikTok umożliwia zakup mediów przez platformę TikTok Business Center, a konkretnie przez TikTok Ads Managera6. Część formatów rezerwacyjnych, m.in. TopView CPM, Branded Effect, Hashtag Challenge możliwa jest do zakupu za pośrednictwem opiekuna TikToka. Interfejs nie jest dostępny w języku polskim – można korzystać z wersji angielskiej.

Wideo

Grupa powstała działa od 2010 roku, wcześniej koncentrując się nie tylko na sprawach związanych z wideo online, ale także audiowideo. Głównym celem grupy jest szerzenie wiedzy na temat online wideo – samego w sobie, a także z perspektywy całego ekosystemu wideo. Poruszamy wiele wątków (Connected TV, oglądalność online wideo, badania efektywności etc.) i najważniejsza dla nas jest edukacja – rynku, ale także w ramach grupy dzięki wspólnym dyskusjach i poruszanych tematy w grupie. W tym celu także współpracujemy z IAB Europe. Szefem Grupy jest Michał Buszko, AGB Nielsen Media Research Sp. z o.o., a jego Zastępcą Jarosław Rawicki, Cyfrowy Polsat S.A.

Ostatnie wpisy

Case Study – Jaguar F-Pace

Case Study – Jaguar F-Pace

Jaguar „Szlachetne korzenie, sportowa dusza”. To realizacja produktowa, w której skupiliśmy się na prześwietleniu możliwości największego SUVa ze stajni Jaguar – modelu F-Pace.

Ramy regulacyjne sektora wideo online

Ramy regulacyjne sektora wideo online

Działalność zarówno serwisów VOD, platform wideo, na których to użytkownicy umieszczają materiały audiowizualne, jak i ich otoczenia reklamowego są lub będą lada chwila ściślej regulowa ne w Europie, w tym także w Polsce. Ramy funkcjonowania w sektorze reklamy oraz treści wideo wynikają zarówno z dyrektyw europejskich, regulacji krajowych, jak i dobrych praktyk wypracowanych przez samych uczestników rynku.