Influencerzy. Od czego zależy ich udział w kampanii reklamowej?

Współpraca marek z influencerami jest obecnie stałym elementem działań marketingowych świadomych przedsiębiorstw. Aby zdobywać lukratywne kontrakty i zlecenia, influencerzy muszą jednak umieć odpowiednio zaprezentować się przed partnerami biznesowymi. Na co zwracają dziś uwagę marketerzy? Jak twórcy mogą przygotować się do rozmów z nimi i zwiększyć swoje szanse na udział w kampaniach?

Co wpływa na decyzję o wyborze influencera?

Marketerzy wybierają influencerów do swoich kampanii w oparciu o dwa główne czynniki:

Dopasowanie
Osobowość i treści twórcy muszą odpowiadać celom kampanii reklamowej.

Budżet
Stawki influencera muszą mieścić się w budżecie przyjętym przez markę.

Oprócz tych czynników wpływ na decyzję marki mogą mieć również inne aspekty:
Szybkość reakcji. Marketerzy cenią sprawną komunikację, więc odpowiadaj na wiadomości i pytania jak najszybciej. Przyjmuje się, że optymalny czas na przesłanie odpowiedzi to ok. 24 godziny. Zwlekanie z odpowiedzią buduje niepożądany wizerunek twórcy niedostępnego. z drugiej strony – im szybciej odpowiesz, tym bardziej profesjonalnie wyglądasz w oczach zleceniodawcy.

Statystyki i demografia. Udostępniaj aktualne statystyki ze wszystkich swoich kont i formatów. Do najważniejszych należą przede wszystkim zasięg, zaangażowanie i demografia odbiorców. Oprócz screenshotów staraj się dodać krótkie podsumowanie swoich organicznych wyników – np. w formie tabeli.

Dostępność. Informuj klientów o swoich planach urlopowych i planowanych nieobecnościach. Regularnie sprawdzaj, czy Twoje plany nie kolidują z terminem realizacji kampanii.

Profesjonalizm. Przygotuj się do spotkań z klientami, uważnie wysłuchaj ich oczekiwań, a swoje pomysły przedstawiaj w jasny i zwięzły sposób. Przed spotkaniem koniecznie przeczytaj brief i spisz pytania, które chcesz zadać.

Poprzednie zlecenia. Podziel się z marką i agencją informacjami o swoich poprzednich współpracach reklamowych. Poinformuj ich też, jeśli pracujesz na wyłączność z inną marką lub masz zaplanowane przyszłe współprace reklamowe z markami konkurencyjnymi.

Wnioski. Wyciągaj własne wnioski z poprzednich realizacji. Jeśli masz swój sprawdzony sposób pracy, napisz o tym – podpowiedz, które formaty najlepiej sprawdzają się u Ciebie, ile czasu potrzebujesz na ich stworzenie, ile poprawek wchodzi w zakres działań oraz czy zgadzasz się na płatne wsparcie swoich treści.

Zaangażowanie. Jeśli czujesz, że realizacja będzie dla Ciebie problematyczna, od razu podziękuj i poczekaj na bardziej trafne zlecenie. Twoja odmowa nie sprawi, że marki nie zaproszą Cię do kolejnych kampanii – a szczerość, otwartość i selektywne podejście do oferowanych zleceń jest w naszej branży dużym wyróżnikiem!

Kluczem do sukcesu w kampanii influencer marketingowych jest więc nie tylko dopasowanie treści i budżetu, ale również szybka i sprawna komunikacja oraz profesjonalne podejście do współpracy. Udostępniaj aktualne statystyki, bądź dostępny, informuj o swoich planach i słuchaj oczekiwań klientów. Twoje zaangażowanie i otwartość w kontaktach z markami mogą sprawić, że zostaniesz zaproszony do kolejnych kampanii – a selektywne podejście do zleceń, poparte wnioskami z wcześniejszych współprac, zbuduje Twój pozytywny wizerunek w branży!

Otrzymuj informacje o najnowszych publikacjach, webinarach i konferencjach IAB Polska, a także newsy z branży!

Klinięcie w przycisk przeniesie Cię na stronę iab.org.pl

Adrian Pokrywka

Wciśnij ESC, żeby zamknąć