Mobile Marketing

Artykuły w tej kategorii tworzą eksperci z Grupy Roboczej Mobile Marketing IAB Polska. Grupa ta zajmuje się propagowaniem działań reklamowych w kanale mobilnym, a także edukacją rynku w zakresie dostępnych narzędzi i form mobile marketingu. Jej celem jest wypracowanie jednolitych standardów i dobrych praktyk, ich popularyzacja oraz efektywne wykorzystanie. Wśród członków grupy znajdują się m.in. wydawcy internetowi, sieci reklamowe, agencje interaktywne oraz domy mediowe. Szefową Grupy Roboczej Mobile IAB Polska jest Sylwia Kaska, Proxi.cloud.

Mobile Marketing
  • Joanna Helman
  • 7 grudnia 2023
Jak skutecznie wykorzystać Brand Lift do poprawy wyników kampanii reklamowych. 

Case study – L’Oréal – Garnier Płyn Micelarny 3w1 do skóry wrażliwej W artykule tym omówimy, czym jest Brand Lift, jak skutecznie go mierzyć oraz jak można przeprowadzić kampanię z wykorzystaniem przykładu kampanii marki Garnier. W dzisiejszym dynamicznym środowisku reklamowym, sukces kampanii reklamowej nie ogranicza się tylko do liczby kliknięć czy wyświetleń. Równie ważne jest […]

Badania Mobile Marketing
Domyślny obrazek
  • Piotr Kowalski (Google Polska)
  • 14 grudnia 2021
Co przeszkadza klientom mobilnego e-commerce? Dwa case study od Google

Mobilni internauci dominują w polskiej wyszukiwarce Google: w roku 2021 mieliśmy ponad 2x więcej zapytań ze smartfonów, niż z desktopów. Trend ten odczuwa zwłaszcza branża e-commerce, gdzie trend zakupów poprzez mobilny serwis internetowy oraz aplikacje przejawia się w postaci dwu, a w niektórych przypadkach nawet trzycyfrowych wzrostach przychodów z tych kanałów.  Jasno widać, że wzrost […]

Gry i Esport Mobile Marketing
  • Nikodem Sarna
  • 8 listopada 2021
Potencjał reklamowy aplikacji mobilnych w Polsce

Z tego artykułu dowiesz się, że: aplikacje mobilne to ciekawe, ale też dynamicznie rosnące środowisko, w którym marki mogą się reklamować; wśród osób  grających w gry na smartfonach może być więcej Twoich klientów, niż myślisz ; które formaty reklamowe są najpopularniejsze.

Mobile Marketing
  • Tomasz Szulkowski
  • 27 sierpnia 2021
Charakterystyka identyfikatorów reklamowych – infografika

Grupa Robocza Mobile Marketing ma przyjemność przedstawić autorską infografikę, która jest syntezą wiedzy na temat identyfikatorów reklamowych wykorzystywanych w wielu kampaniach reklamowych. Opracowanie jest wynikiem powszechnego głodu wiedzy, który przejawia się w debatach dotyczących efektów tzw cookieless.

Badania Mobile Marketing
  • Piotr Kowalski (Google Polska)
  • 22 kwietnia 2021
Szybkość witryny wpływa na biznes online. Kto w Polsce robi to dobrze?

Według Google oraz IAB 73% polskich witryn mobilnych mogłoby poprawić swoją szybkość działania. Jak to zrobić?  Długotrwałe oczekiwanie na pojawienie się czegokolwiek na ekranie. Przemieszczające się i  uciekające spod palca linki oraz przyciski. Nerwowe oczekiwanie na jakąkolwiek reakcję ze strony serwisu, kiedy już uda się w taki “uciekający” przycisk trafić. Każdy internauta, korzystający ze smartfona, […]

Mobile Marketing Programmatic
  • Nikodem Sarna
  • 10 listopada 2020
Śledzenie użytkowników online – co nas czeka w związku ze zmianami w iOS 14 i blokowaniem plików cookie przez przeglądarki?

Podczas tegorocznej czerwcowej edycji Worldwide Developers Conference firma Apple ogłosiła bardzo istotny zwrot w podejściu do wykorzystywania danych o użytkownikach iPhone’ów dla celów marketingowych. Okazuje się, że w czternastej odsłonie iOS wykorzystywanie mobilnych identyfikatorów użytkowników, tzw. IDFA, będzie możliwe tylko w przypadku otrzymania od nich jednoznacznej zgody. A to nie wszystkie zmiany, które nastąpią w tym niezwykle ważnym dla marketerów obszarze.

Mobile Marketing
  • Tomasz Szulkowski
  • 11 sierpnia 2020
Raport Strategiczny INTERNET 2019/2020: MOBILE

Mobile po raz kolejny osiągnął dwucyfrową dynamikę wzrostu, dzięki czemu wartość tego kanału to już ponad 1,4 mld zł. Natomiast liczba mobilnych odsłon oraz średni czas korzystania ze smartfona w 2019 roku wzrosły o jedną trzecią. Kanał ten otwiera nową erę w marketingu, opartą na technologiach i ultraprecyzyjnych danych przesyłanych z szybkością 5G. Aplikacje mobilne stają się centrum komunikacji z klientem. Jasna propozycja wartości, dopasowanie UX do potrzeb grupy docelowej oraz spersonalizowana komunikacja to kluczowe składowe sukcesu.

Wciśnij ESC, żeby zamknąć