Targetowanie pogodowe kampanii mobilnych

Targetowanie pogodowe to strategia, w której treści reklamowe, budżety lub emisja reklam dostosowywane są w czasie rzeczywistym do warunków pogodowych w miejscu przebywania użytkownika. To bardzo skuteczny sposób na zwiększenie trafności komunikacji i konwersji.

Jest to forma dynamicznego targetowania reklam, gdzie emisja lub treść reklamy zależy od aktualnej lub prognozowanej pogody w danym regionie,np. Reklama lodów pojawia się, gdy temperatura przekracza 25°C, a reklama parasoli wyświetla się przy prognozie deszczu.

Z e-booka dowiesz się, jak dzięki nowoczesnym technologiom precyzyjnie docierać do konsumentów, wykorzystując dane demograficzne, behawioralne, lokalizacyjne czy psychograficzne.

Zmienne targetowania

Temperatura

  • Aktualna temperatura (w °C lub °F)
  • Odczuwalna temperatura
  • Minimalna i maksymalna temperatura w ciągu dnia
  • Zmiana temperatury względem dnia poprzedniego

Zachmurzenie

  • Poziom zachmurzenia (w % lub w stopniach: bezchmurnie, częściowe, pochmurno)
  • Rodzaj chmur (rzadziej wykorzystywane)

Opady

  • Rodzaj opadu: deszcz, śnieg, grad
  • Intensywność opadów
  • Prognozowane opady

Wiatr

  • Prędkość wiatru
  • Kierunek wiatru
  • Porywy wiatru

Nasłonecznienie

  • Ilość godzin słonecznych
  • Promieniowanie UV

Warunki drogowe i pogodowe

  • Gołoledź
  • Zamiecie śnieżne
  • Mgła

Wschód i zachód słońca

  • Godzina wschodu i zachodu
  • Długość dnia

Dodatkowo:

  • Wilgotność powietrza
  • Ciśnienie atmosferyczne
  • Widoczność (w km)
  • Ostrzeżenia pogodowe / alerty meteorologiczne

Zalety

  • Większa trafność i personalizacja.
  • Wyższy współczynnik CTR i konwersji.
  • Lepsze wykorzystanie budżetu reklamowego.
  • Budowanie pozytywnego wizerunku marki jako „zawsze na czasie”.

Wady

  • Ograniczona dostępność danych w niektórych regionach – W mniejszych miejscowościach lub w krajach rozwijających się dane pogodowe mogą być mniej dokładne lub rzadziej aktualizowane. To może wpłynąć na precyzję targetowania.
  • Opóźnienia w aktualizacji danych – Nawet najlepsze systemy mają kilkuminutowe opóźnienia w przekazywaniu informacji o aktualnej pogodzie. W dynamicznie zmieniających się warunkach (np. nagły deszcz) może to wpłynąć na timing kampanii.
  • Sezonowość i ograniczony czas emisji – Kampanie pogodowe są skuteczne tylko w określonych warunkach. Jeśli przez kilka dni nie ma np. upałów, reklama lodów nie będzie się wyświetlać — co może ograniczać zasięg i realizację budżetu.

Podsumowanie

Targetowanie pogodowe to skuteczna forma reklamy, która dostosowuje przekaz i emisję kampanii do aktualnych lub prognozowanych warunków atmosferycznych. Najlepiej sprawdza się w branżach takich jak gastronomia, e-commerce, motoryzacja, turystyka czy farmacja, gdzie decyzje zakupowe są mocno zależne od pogody. Choć wymaga dodatkowych integracji i dobrze przemyślanej strategii, pozwala zwiększyć trafność, zaangażowanie i konwersje reklam.

Co 3 tygodnie na Twoją skrzynkę trafi IAB_Letter, który pozwoli Ci trzymać rękę na branżowym pulsie.

Możesz też liczyć na powiadomienia o najnowszych publikacjach, webinarach i konferencjach IAB Polska, a także newsy z branży!

Kliknięcie w przycisk przeniesie Cię na stronę iab.org.pl

Ela Pracka

Sales Manager, Hybrid

Wciśnij ESC, żeby zamknąć