Mój blog będzie sprzedażowy.

27.08.2014

Co jest nadrzędnym celem reklamy? Trudno o jedną odpowiedź na to pytanie, jednak z dużym prawdopodobieństwem – jest to wzrost sprzedaży. Podobnie będzie w przypadku mojego bloga, jednak niekoniecznie musi to być coś złego, obniżającego wiarygodność czy eliminującego rzetelność. Wręcz przeciwnie – uważam, że dobra reklama, musi nieść konkretną wartość dla odbiorcy.

Potoczne postrzeganie reklamy, może przyprawiać o gęsią skórkę. Wielu odbiorców kojarzy zjawisko z manipulacją, która nakierowana jest na wykształcenie w konsumencie konieczności zakupu, niekoniecznie zgodnej z realnymi potrzebami. Prawdopodobnie, nie jest to opinia oderwana od rzeczywistości, bo część reklamodawców podejmuje próbę zrealizowania właśnie tak brzmiącego planu – przechytrzenia potencjalnego klienta. Jest to jednak strategia krótkowzroczna, której czar w oczach konsumenta szybko pryska, czego konsekwencje mogą mieć drastyczny efekt dla marki.

Firma, w której pracuję, to wyłączny partner LinkedIn w Polsce. Na swoim blogu, poświęcę mu bardzo dużo miejsca. Niemniej, nie zamierzam mydlić oczu – a pokazać rzeczywistą wartość serwisu, w moim rozumieniu. Jestem pewien, że to najlepszy sposób promocji produktu, który jest dobry.

O czym zamierzam pisać?

  1. Content Marketing. To najbliższa mi dziedzina marketingu, która słusznie zyskuje coraz większą popularność. W kolejnych publikacjach, kompleksowo zajmę się tematem – od tworzenia strategii, przez egzekucję działań, po analizę rezultatów. LinkedIn doskonale sprawdza się w tym temacie, co również postaram się udowodnić.
  2. Personal Branding. Dbanie o markę osobistą, nie różni się bardzo od działań podejmowanych przez firmy. Sporo miejsca poświęcę zagadnieniu, z perspektywy użytkownika LinkedIn.
  3. Social Media B2B. Profesjonalna społeczność rządzi się swoimi prawami i jest kompletnie różna od grona użytkowników np. Facebooka. Warto zrozumieć te różnice, bo tylko wtedy działania podejmowane przez markę w serwisie, będą maksymalnie efektywne. Planuję publikację szerokiej gamy materiałów – od badań, przez mechanizmy i dobre praktyki, po case study zrealizowanych kampanii.

Zachęcam do odwiedzin mojej strony w ramach IABlko.pl i kontaktu – np. poprzez LinkedIn – mój profil dostępny jest pod adresem http://pl.linkedin.com/in/dutracki/. Jestem otwarty na sugestie, jak i propozycje tematów.