Można Inaczej

27.08.2014

LifeTube & AccessPro zorganizowały dla Hoop Coli pierwszy talent show na YouTube. Filmy o „Można Inaczej” wyświetlono ponad 4 miliony razy.

Na początek kilka faktów. YouTube to nowa telewizja oglądana przez 15,5mln Polaków miesięcznie i miliard ludzi na całym świecie. Gwiazdy tej „telewizji” są bardziej rozpoznawalne niż aktorzy z Hollywood[i].Atmosfera na spotkaniach z youtuberami przypomina tę z koncertów The Beatles – nastolatki piszczą i biegają z prośbą o zdjęcie lub autograf.

A kto może być youtuberem? Każdy! Wystarczy włączyć kamerę i zacząć nagrywanie[ii]. I robi tak coraz więcej młodych (ale nie tylko) ludzi w Polsce i na całym świecie. Generacja “self-made man” (“self-made woman” oczywiście też), która pokazuje, że można inaczej: żyć, zarabiać, spełniać marzenia.

Jesteśmy świadkami rewolucji medialnej, w której warto wziąć aktywny udział. Tak postanowiła zrobić Hoop Cola (we współpracy z LifeTube i AcessPro). Wspólnym, pionierskim projektem stał się pierwszy w Polsce talent show zrealizowany całkowicie na YouTube – „Można Inaczej”. Jego celem było zachęcenie uczestników do tworzenia filmów i znalezienie nowych gwiazd YouTube.

Jak krok po kroku zrealizowaliśmy talent show „Można Inaczej”?

Po pierwsze kandydaci na youtuberów musieli się dowiedzieć  o konkursie. Dlatego do wzięcia w nim udziału zapraszali topowi twórcy. Na swoich kanałach umieścili informacje o talent show. Uruchomiliśmy także mini-site do rejestracji zgłoszeń i obrandowaliśmy kanał Hoop Cola na YouTube.

Otrzymaliśmy 1602 zgłoszenia, z których po wielogodzinnych dyskusjach wybraliśmy 400 osób, które zaprosiliśmy na 2-dniowe castingi, które odbyły się w 4 miastach (Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław). Kto zasiadł w jury? Topowi polscy YouTuberzy, czyli osoby, które znają YouTube od podszewki. To oni mają wiedzę o tym jak tworzyć dobre filmy, jak prowadzić kanały, co robić a czego nie. Dzięki temu ich uwagi skierowane do kandydatów były praktycznymi poradami.

Spędziliśmy tam ponad 64 godziny i przesłuchaliśmy ponad 270 osób. Jurorzy wyłonili 16 kandydatów, spośród których internauci w głosowaniu wybrali 4. Czterech finalistów miało za zadanie przygotować premierowy odcinek swojego kanału. Widzowie YouTube zadecydowali, że zwycięzcą pierwszego talent show na YouTube został Jan Gałek.

Dane, statystyki, efekty dla marki

Odnotowaliśmy ponad 4 miliony wyświetleń obrandowanych treści na kanale marki oraz kanałach twórców zaangażowanych w projekt. Dostaliśmy ponad 151 048 łapek w górę*[iii]! O akcji było głośno także w mediach tradycyjnych i social mediach. Informacje o talent show ukazały się m.in. w Dzień Dobry TVN, Press, Brief, Polskim Radio, Bloomberg, Businessweek Polska, nowymarketing.pl oraz na blogu Mediafuna.

Można Inaczej miał również inne pozytywne efekty. W talent show wzięli udział twórcy dopiero zaczynający przygodę z YouTube – dzięki temu zyskali nowych widzów. Kontakt z bardziej doświadczonymi YouTuberami pozwolił im zdobyć nową wiedzę. Same plusy.

Podsumowując na YouTube – można inaczej!


[ii] Wydaje się być to bardzo proste. Nie zawsze takie jest, dlatego przed włączeniem kamery skontaktuj się z LifeTube, gdyż każdy film źle nagrany oddala Cię od sławy i pieniędzy.

[iii] Łapki w dół stanowiły mniej niż 10% ocen.