MUSE ją mieć!

24.10.2014

Aplikacja, która dokładnie zmierzy Twój kanał na YouTube

Zespół Artura Kurasińskiego, we współpracy z LifeTube, przygotował aplikację MUSE, która pozwala na głęboką analitykę YouTube. Produkt jest dostępny do nieodpłatnego testowania na stronie: http://getfokus.com.

MUSE jest aplikacją służącą do analityki kanału YouTube. Jego główną przewagą konkurencyjną jest wykonywanie analiz w czasie rzeczywistym na bazie danych pobranych z YouTube Analytics. Dzięki temu możliwe jest obserwowanie reakcji widzów.

MUSE adresujemy konkretnej branży (muzyczno-filmowej) nastawionej na śledzenie trendów, virali, wybijających się artystów i produkcji” – mówi Artur Kurasiński, pomysłodawca projektu.

“Aplikację współtworzyli i testowali twórcy z LifeTube. Mamy nadzieję, że nowe narzędzie ułatwi pracę wszystkim youtuberom i pozwoli im tworzyć video przyciągające jeszcze więcej widzów.” – dodaje Barbara Sołtysińska, prezes Zarządu LifeTube.

Aplikacja MUSE jest integralną częścią Fokus – smarter analytics – aplikacji do monitoringu obecności marki w Internecie. Tu też można ją przetestować: https://getfokus.com. MUSE składa się z kilku widgetów pozwalają na szybkie sprawdzenie kondycji kanału:

  1. YouTube channel summary: zadaniem tego widgeta jest zestawienie wszystkich najważniejszych parametrów danego kanału, oraz przedstawienie aktualnych tendencji wzrostowych.
  2. YouTube positive: widget zestawiający wszystkie pozytywne reakcje widzów na najpopularniejszy filmy na kanale. Dzięki zastosowaniu wykresu radarowego, w jednym miejscu zestawia wszystkie pozytywne akcje na najpopularniejszych filmach. Na tej podstawie można wywnioskować, jakie treści przyciągną ruch na kanał.
  3. YouTube negtive: widget zestawiający wszystkie negatywne interakcje widzów z najsłabszą treścią kanału. Dzięki porównaniu ich do pozytywnych reakcji, można zobaczyć, które z filmów są kontrowersyjne, a które z nich nie trafiają do odbiorcy, bądź nawet generują niechęć (dislikes) i rezygnację z subskrypcji (unsubs).
  4. YouTube channel in Social Media: Widget, który obrazuje i zestawia reakcje na treści z kanału w mediach społecznościowych. Analizując pozytywne interakcje z udostępnianiem na czele, można ustalić, które z filmów mają potencjał viralowy i są o krok od zmienienia się w hit internetu.
  5. YouTube Annotations: widget zestawiający na osi czasu skuteczność adnotacji na naszym kanale. Pozwala wybrać te najskuteczniejsze i zastosować w pozostałych treściach.