Czas liderów online

I choć dynamicznie zmieniają się trendy rynkowe, odwieczna zasada kreowania wizerunku pozostaje taka sama zewnętrzna percepcja firmy jest nierozerwalnie związana z wizerunkiem jej lidera.

Najlepszym sposobem na tworzenie i podtrzymywanie kontaktu z poszczególnymi grupami interesariuszy jest obecność indywidualna w kanałach społecznościowych. Jak zatem pozycjonować general management, by budować wiarygodną komunikację i rozwiązywać problemy korporacyjne? Najwyższe kierownictwo musi być nie tylko świadome trendów i nastrojów rynkowych, ale także mówić o nich publicznie. Mieć jasno określoną platformę, na której można będzie umieszczać opinie. Platforma ta będzie podstawą reputacji lidera, odzwierciedlając jego styl przywództwa i kierunek, w jakim będzie podążać firma.

Wzajemne powiązania kanałów komunikacji cyfrowego świata, całodobowy cykl informacyjny, a co za tym idzie hiperprzejrzystość, która sprawia, że dyskusje w każdym zakątku świata cyfrowego stają się domeną publiczną. Konsekwencją tego jest znacznie większa widoczność liderów, co może być zarówno ogromną szansą, jak i wielkim zagrożeniem.

By zbudować szeroką i wiarygodną rozpoznawalność, najistotniejszym jest utrzymywanie maksymalnie eksperckiego charakteru każdej publikacji. Odbiorca będzie bowiem interpretował każdy komunikat lider jako wypowiedź eksperta. Dotyczy to zarówno niezdefiniowanych użytkowników mediów cyfrowych, jak i określonych grup interesariuszy. Wszyscy oni w określonym czasie mogą mieć wpływ na szeroko pojętą reputację firmy. Istotnym jest, by pamiętać, że reputacja lidera nie przekłada się na wizerunek firmy natychmiast, w czasie rzeczywistym i nigdy nie dzieje się to w stosunku jeden do jednego.(1)

Wymaga to ścisłej współpracy zarządu z działem komunikacji w celu wypracowania schematów zachowań podkreślających styl przywództwa w firmie. Dla samych liderów jest to przede wszystkim bycie stale aktywnym i konstruktywnie reaktywnym podczas toczonej dyskusji. Management w roli lidera zarówno na zewnątrz, jak i do wewnątrz organizacji powinien skupić się na wprowadzaniu zmian poprzez dostarczanie inspiracji i wielowymiarowe podejście do wyzwań
.

(1) Zazwyczaj jest to 6090 dni różnicy https://www.alvagroup.com/casestudies/ceoreputationvscorporatereputation/


 

Artykuł jest fragmentem publikacji „2022 – Rok Dla Odważnych I Rozważnych: metawersum, spirale informacyjne i łamanie tabu” stworzonej przez Grupę Roboczą Public Relations. Publikacja stanowi zestawienie najważniejszych trendów na rok 2022 w szeroko rozumianym środowisku digital marketingu.
Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj >

Adam Radoliński

Creative Manager w Huuuge Games, w notowanej na warszawskiej GPW firmie producenckiej o globalnym zasięgu i wydawcy gier free-to-play na urządzenia mobilne. Dziennikarz i ekspert w budowaniu strategii komunikacyjnych dla firm z przestrzeni Tech, Gaming & Art. Międzynarodowe doświadczenie zdobywał pracując m.in. w ZEA, Bahrajnie, Omanie, Japonii, UK i Irlandii. Od nad 15 lat związany z branżami kreatywnymi, tworzył i współprodukował kampanie dla takich marek The Walt Disney Company, Dubai Road and Transport Authority, Swarovski, Dubai Film Festival. Jest absolwentem stosunków międzynarodowych oraz Komunikacji i PR na Uniwersytecie Wrocławskim. Jego pasją pozostaje teatr, performance oraz sztuki wizualne.

Wciśnij ESC, żeby zamknąć