Remarketing / Retargeting

22.04.2016

Rywalizacja o uwagę internautów jest coraz silniejsza, co powoduje, że często kampanie reklamowe mają za zadanie nie tylko jednorazowe skierowanie użytkownika na stronę internetową, ale w razie potrzeby także zachęcanie go do powrotu. Internet, który spowodował, że porównywanie ofert jest łatwe jak nigdy wcześniej, zwiększa konkurencję, ale umożliwia także coraz bardziej precyzyjne kierowanie przekazu reklamowego. Wiele możliwości, jak choćby retargeting jest dostępnych praktycznie dla każdej firmy.

Retargeting umożliwia ponowne dotarcie do użytkowników, którzy wcześniej zapoznali się z określoną treścią w internecie. Jest to możliwe dzięki plikom cookies, w których przechowywane są tego typu informacje. Dzięki retargetingowi możemy więc zachęcać internautów, by powtórnie odwiedzili naszą stronę, mając jednocześnie wiedzę o ich poprzednich aktywnościach w serwisie.

 grafika do tekstu_AH

Rysunek 1. Zasada działania retargetingu

Aby przeprowadzić kampanię retargetingową, niezbędne jest wyselekcjonowanie grupy osób, które będą mogły zobaczyć nasze reklamy. Taki zbiór określany jest mianem listy retargetingowej, a w praktyce jest to zestaw plików cookies na komputerach użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę internetową.

Oczywiście sam fakt, że użytkownik odwiedzi naszą stronę internetową, nie powoduje jeszcze, że możemy rozpocząć podążanie za nim po sieci. W tym celu należy wykorzystać sieć reklamową, która zidentyfikuje miejsce, w którym aktualnie znajdują się nasi potencjalni klienci. Biorąc pod uwagę, że wiele serwisów internetowych małych i średnich przedsiębiorstw odwiedzanych jest przez kilka czy kilkanaście tysięcy użytkowników w miesiącu, to na pierwszy rzut oka wydaje się, że ich odnalezienie wśród 20 milionów polskich internautów przypomina szukanie igły w stogu siana. Dlatego właśnie rozwiązania wspierające retargeting oferują sieci reklamowe o dużym zasięgu, takie jak Google Display Network (GDN) czy AdKontekst.

Dzięki retargetingowi możliwość ponownego dotarcia do takich użytkowników jest niezwykle prosta, a warto pamiętać, że to tylko jedno z możliwych zastosowań tej formy reklamy. Bazując na informacjach o naszych użytkownikach oraz umiejętnie stosując techniki retargetingowe, wygenerowanie dodatkowej sprzedaży jest w zasięgu ręki większości małych i średnich firm w Polsce.

Autor: Adrian Hinc, Kierownik Produktu Panorama Firm, Eniro Polska

Poradnik można pobrać w całości pod linkiem: Poradnik dla internetowego reklamodawcy