Case study SEM: Wzmocnienie pozycji marki w sieci i poprawa widoczności witryny

Kim jest nasz klient?

Hornet jest polskim projektantem i producentem odzieży żeglarskiej oraz termoaktywnej. Wyroby powstają na bazie własnych materiałów producenta. Flagowy produkt marki stanowią sztormiaki. Firma oferuje usługę wykonania ich na zamówienie pod konkretny wymiar dla klientów indywidualnych, z możliwością realizacji dla odbiorców zagranicznych. Marka Hornet to wyspecjalizowany brand, stawiający na indywidualne i jakościowe rozwiązania, co spotkało się z uznaniem branży żeglarskiej, m.in. wyróżnieniem sztormiaka na Targach Wiatr i Woda w kategorii Osprzęt i Wyposażenie.

Jaki był cel naszych działań?

Głównym celem działań było wzmocnienie pozycji marki w sieci i poprawa widoczności witryny klienta, co miało przełożyć się na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Wiązały się z tym cele poboczne, jak wzrost ruchu na stronie internetowej klienta, zwiększenie świadomości marki wśród użytkowników, przyciągnięcie nowych odbiorców do strony.

Jakie podjęliśmy kroki?

Wąska specjalizacja biznesu klienta wymagała przede wszystkim analityki oraz precyzyjnego celowania, aby opracować skuteczną strategię pozycjonowania. Wyszliśmy od audytu serwisu pod kątem pozycjonowania, co pozwoliło nam ocenić główne obszary wymagające poprawy. Podjęliśmy decyzję o skupieniu się na działaniach onsite, opartych o optymalizację techniczną, jak też prace contentowe.

Mając na uwadze główne cele zastosowaliśmy pozycjonowanie dopasowane do charakterystyki działalności klienta. Postawiliśmy na promocję całego serwisu. Zależało nam, aby witryna wyświetlała się na wyrażenia ogólne powiązane z branżą.

\Ponadto wykorzystaliśmy wyrażenia kluczowe, wspierające promocję konkretnych produktów. Wprowadziliśmy do strategii pozycjonowania wyrażenia typu „long tail” (z tzw. długiego ogona), które bardziej szczegółowe. Chcieliśmy zapewnić dotarcie do odbiorców poszukujących konkretnych przedmiotów, potencjalnie zainteresowanych ich zakupem. W związku z tym:
wykonaliśmy keyword research dostosowany do klienta

przeprowadziliśmy optymalizację techniczną z uwzględnieniem m.in. meta tagów,
linkowania wewnętrznego, danych strukturalnych, itd.

zweryfikowaliśmy mało wartościowy content

przeanalizowaliśmy wizytówkę w Google Moja Firma

zastosowaliśmy różne rodzaje linków w procesie link buildingu

wprowadziliśmy zmiany dotyczące UX

rozbudowaliśmy warstwę contentową serwisu, dostarczając blisko 30 000 znaków
nowych treści


Jakie efekty wypracowaliśmy?

Połączenie pozycjonowania na wyrażenia ogóle z promowaniem serwisu na wyrażenia typu long tail pozwoliło lepiej dostosować możliwości strony do prezentacji oferowanego przez klienta asortymentu. Ponadto zastosowaliśmy w promocji serwisu wyrażenia ściśle powiązane z proponowanymi przez Hornet produktami w bardzo zróżnicowanej konfiguracji, w ten sposób kierując działania na przyciągnięcie uwagi szerszego grona klientów. W efekcie prowadzonych działań już po pół roku nastąpił wzrost liczby fraz, na które wyświetla się witryna, o 70% w top 10 i o 100 % w top 3. Od momentu podjęcia współpracy z Sunrise System (listopad 2019) widać wyraźnie, że wskaźnik ten rośnie.

Źródło: Semstorm


Przyjęta na wstępie strategia pozycjonowania zapewniła również wzrost o 251% liczby
wyświetleń. Dane z listopada 2021 wskazują skalę wyświetleń witryny na poziomie blisko 13,5 tys. odsłon w zestawieniu z niecałymi 4 tys. odnotowanymi w listopadzie 2019 roku.

Wykres prezentuje wzrost łącznej liczby wyświetleń witryny klienta od początku współpracy do XI 2021. Źródło: dane z Google Search Console


W rezultacie zwiększonej liczby wyświetleń wypracowaliśmy na stronie także większy ruch, za
sprawą wzrostu kliknięć o 160%. Ten wskaźnik pozwala nam stwierdzić, że podejmowane działania skuteczne i przynoszą efekty w postaci, przyciągania zainteresowanych internautów do strony klienta.


Opracowując plan na zwiększenie widoczności serwisu marki Hornet w sieci mieliśmy na
uwadze z jednej strony czynniki wpływające na rozpoznawalność brandu w Internecie, z drugiej potrzeby i oczekiwania klienta. Zależało nam na wypromowaniu całej witryny, ze szczególnym uwzględnieniem wskazanych elementów, stanowiących flagowe produkty marki. Pomimo okresu pandemii, który rozpoczął się po zaledwie kilku miesiącach od rozpoczęcia współpracy, wypracowaliśmy wynik, świadczący o faktycznym wzroście rozpoznawalności brandu, a współpracę z nami docenił też sam klient: „
Powierzenie pozycjonowania strony firmie Sunrise System było dobrym ruchem. Działania prowadzone są systematycznie na serwisie i widzę realne ich rezultaty. Doceniam też wsparcie zapewnione w czasie pandemii.”


Powyższe case study to część  publikacji „6 CASE STUDIES SEM” stworzonej przez Grupę Roboczą SEM.
Publikacja jest zbiorem przykładowych realizacji optymalizacji marketingu w wyszukiwarkach.
Casebook SEM można bezpłatnie pobrać tutaj >
sem

Grupa Robocza SEM

Wciśnij ESC, żeby zamknąć