Case study SEM: zwiększenie ruchu na stronie

Kim jest nasz klient?

Fundusz Odszkodowań Komunikacyjnych oferuje osobom ubezpieczonym pomoc w odzyskaniu należności z tytułu odszkodowań komunikacyjnych. Firma wspiera poprzez odkupienie sprawy, w której odszkodowanie zostało zaniżone, przy czym wypłaca klientom z góry sumy pieniężne indywidualnie ustalane. Fundusz Odszkodowań Komunikacyjnych prowadzi działalność na terenie Polski i posiada Certyfikat Rzetelnej Firmy.


Jaki był cel naszych działań?

Mieliśmy jasno określone cele. Chcieliśmy poprawić pozycje witryny na wyszukiwane frazy, związane z branżą klienta. Zależało nam także na zwiększeniu ruchu na stronie. Ponadto uwzględniliśmy w naszych działaniach dbałość o cele wizerunkowe marki. Wymagało to od nas posiłkowania się konkretnymi wskaźnikami, jak m.in. liczba fraz w TOP 10, wartość CTR. Wybrane parametry dały możliwość monitorowania kondycji strony, a w efekcie pozwoliły ocenić realizację celów.


Jakie podjęliśmy kroki?

Wstępna analiza witryny oraz wywiad z klientem pozwoliły określić grupę docelową, a tym samym ocenić potrzeby odbiorców. Było to istotne pod kątem budowania strategii obecności marki w sieci. Wspomniana analiza pokazała obszary onsite wymagające poprawy, dzięki czemu mogliśmy uczynić witrynę klienta bardziej przyjazną zarówno dla odbiorców, jak i algorytmów Google.

Podjęliśmy konkretne działania w zakresie optymalizacji technicznej. Dostosowywaliśmy je do
bieżącej sytuacji, mając na uwadze zarówno ofertę klienta, jak i działania konkurencji, sytuację gospodarczą, trendy. Wykonaliśmy fundamentalną analizę serwisu oraz przeprowadziliśmy generalną optymalizację techniczną z uwzględnieniem m.in. linków canonicznych, nagłówków, duplikatów wewnętrznych, meta tagów, itp. Zweryfikowaliśmy strony z mało wartościowym contentem i oceniliśmy potencjał serwisu pod kątem wzbogacenia o wartościowe treści.

Postawiliśmy na publikacje specjalistyczne i dostarczaliśmy klientowi na stronę regularnie
branżowe teksty. Jeden z naszych artykułów po miesiącu od publikacji rankingował już na ponad 1000 fraz! Na stronie klienta dokonaliśmy także zmian dotyczących UX. Nie są to łatwo mierzalne rozwiązania, jednak przekładają się na komfort użytkowania witryny przez odbiorców. Dlatego zdecydowaliśmy się m.in. na zmianę układu treści z 2kolumnowego na 1kolumnowy oraz przenieśliśmy formularz kontaktowy.


Jakie efekty wypracowaliśmy?

Dokonane zmiany optymalizacyjne zaczęły przynosić widoczne efekty już po pierwszych trzech miesiącach od rozpoczęcia współpracy. Liczba wyświetleń wzrosła w tak krótkim czasie o 11%, a liczba fraz, na które wyświetlała się witryna zwiększyła się o 400 wyrażeń kluczowych.

Systematyczna rozbudowa serwisu o nowy, wartościowy content, regularne optymalizacje
techniczne oraz zmiany w zakresie UX sprawiły, że:

witryna zyskała ponad 3 mln wyświetleń w wynikach wyszukiwania

o 191% wzrosła liczba kliknięć strony porównując pierwszy i ostatni miesiąc współpracy

zwiększyliśmy prędkość działania serwisu na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych

poprawiliśmy średni CTR między pierwszym a ostatnim miesiącem współpracy o 1.54%

zoptymalizowaliśmy ponad 150 tys. znaków kluczowych treści

Wykres prezentuje wzrost łącznej liczby wyświetleń witryny klienta od początku współpracy do XI 2021. Źródło: dane z Google Search Console

W trakcie współpracy z Funduszem Odszkodowań Komunikacyjnych wypracowaliśmy świetne wyniki dla firmowej strony klienta. Pozwoliła na to pogłębiona analiza wstępna, która stała się podstawą do zbudowania dopasowanej strategii pozycjonowania. W rezultacie osiągnęliśmy efekty spełniające postawione nam cele, co komentuje Piotr Kapcio, wspólnik Funduszu Odszkodowań Komunikacyjnych:

„Przekazanie naszej strony pod pozycjonowanie w ręce Sunrise System było dobrą decyzją. Przed rozpoczęciem współpracy otrzymałem konkretne informacje na temat słabych stron witryny, które można skutecznie poprawić i osiągnąć lepsze wyniki w rankingu Google. Po nawiązaniu współpracy otrzymywałem informacje o tym, jakie prace są prowadzone, a także jakie efekty przynoszą i konsultowałem z zespołem Sunrise nadchodzące działania. Po licznych rozmowach na temat prowadzonych analiz strony na kolejnych etapach współpracy wiem, że naszą witryną opiekują się osoby posiadające konkretną wiedzą i potrafiące ją wykorzystać w praktyce.”


 

Powyższe case study to część  publikacji „6 CASE STUDIES SEM”
stworzonej przez
Grupę Roboczą SEM.
Publikacja jest zbiorem przykładowych realizacji optymalizacji marketingu
w wyszukiwarkach.
Casebook SEM można bezpłatnie pobrać tutaj >
sem

Grupa Robocza SEM

Wciśnij ESC, żeby zamknąć