O kliencie
Tantis.pl to jedna z wiodących księgarni internetowych w Polsce, działająca na rynku już od 2007 roku. Ma w swojej ofercie ponad 100 000 tysięcy produktów – w tym nie tylko książki (chociaż to wiodąca działalność naszego klienta), ale także gry i zabawki, audiobooki oraz artykuły papiernicze i szkolne.
Wyzwanie
Z tantis.pl rozpoczęliśmy współpracę we wrześniu 2020 roku. Problem, z którym zgłosił się do nas klient, to brak możliwości zwiększania skali prowadzonych działań w Google Ads. Kampania niemal w całości opierała się na opcjach automatycznych i chociaż przynosiła efekty na zadowalającym poziomie, to zwiększanie skali stało się barierą. Wyzwaniem było zarówno dalsze realizowanie przez kampanie celów biznesowych, jak i specyficznych, bieżących wytycznych operacyjnych tantis.pl. Przełożenie ich na język automatów było niewykonalne.
Przykład:
Klientowi zależało na specjalnym traktowaniu konkretnych segmentów produktów, lecz zastosowanie automatów to uniemożliwiało. Opierając się jedynie na machine learning, nie był w stanie wykluczyć wybranych słów kluczowych z kampanii, takich jak nazwy producentów lub wydawcy.
Strategia
Aby rozwiązać problem Tantis.pl, który polegał na małej elastyczności we wprowadzaniu szczegółowych zmian w kampaniach opartych na automatach, postawiliśmy na większą kontrolę machine learning przez doświadczonego specjalistę. Ze względu na e– commerce’owy charakter biznesu klienta – w dużej mierze skupiliśmy się na poprawieniu wyników kampanii produktowej.
Clou strategii, którą obraliśmy, polegała na ścisłej korelacji machine learning z human intelligence i jak najpełniejszym wykorzystaniu opcji automatycznych w celu realizacji bieżących potrzeb klienta, co miała umożliwić kontrola specjalisty.
Realizacja
Reklamy produktowe stanowią główną składową konta Google Ads Tantis.pl, będąc jednym z dominujących źródeł ruchu i sprzedaży w e–sklepie. Dlatego zdecydowaliśmy się wdrożyć w kampanii Sempai Merchant 360 – udoskonalany ekosystem dla reklam PLA w Google, polegający na kompleksowej usłudze zapewniającej przewagę w kluczowych elementach kampanii. Jego głównymi zaletami są: automatyzacja i ułatwienie kontroli nad kampaniami opartymi na machine learning specjaliście.
Nasze autorskie narzędzie składa się z 4 głównych komponentów, które dzięki wzajemnej korelacji, znacznie zwiększają efektywność reklam produktowych:
– Sempai Inventory Manager
Moduł zarządzania i optymalizacji product feed na potrzeby maksymalnego przystosowania go do ogólnych oraz specyficznych wymagań kampanii Google Ads.
– Sempai Merchant
Moduł służący do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii PLA.
– CSS Sempai Shop
Jest to usługa porównywania cen, dzięki której reklamodawcy osiągają stawki CPC niższe nawet o 20%.
– Sempai Search 360
Moduł umożliwiający automatyzację w zakresie budowy i aktualizacji kampanii text ads w sieci wyszukiwania Google Ads na podstawie danych z feedu produktowego.
Dopasowanie cen do poziomu lejka
Aby zmaksymalizować wyniki kampanii produktowych, dopasowaliśmy ceny produktu do etapu lejka zakupowego, na którym znajduje się użytkownik. Rozróżnialiśmy również wyświetlane ceny w zależności od źródła odwiedzin.
W jaki sposób?
Klient opracował system, który po cookies sprawdza, z jakiego źródła wszedł użytkownik. Następnie my, w porozumieniu z właścicielem, zarządzaliśmy tym systemem i dostosowujemy poziom rabatu w kampaniach.
Reklamy na serie produktów
Wraz z klientem wyznaczyliśmy zbiór popularnych serii produktowych. Przy reklamowaniu książek ważne jest zaakcentowanie dostępności wielu pozycji z danej serii już na poziomie przekazu reklamowego lub/i strony docelowej (landing page).
● W reklamach tekstowych wykorzystaliśmy kierowanie na specjalnie przygotowany Landing Page całej serii zamiast karty produktu pojedynczej książki jak w PLA.
● Rozwiązanie szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku serii książek dla dzieci.
Efekty
Nasza strategia oparta na wzajemnym przenikaniu się kompetencji specjalisty i samouczących się mechanizmach przyniosła rezultaty lepsze, aniżeli zakładaliśmy. Dużą rolę w osiągnięciu takich wyników odegrało wykorzystanie naszego autorskiego narzędzia: Sempai Merchant 360.
Porównując luty 2021 do lutego 2020 osiągnęliśmy spektakularne wyniki:
+ 683% przychody
+ 812% kliknięcia
– 16% CPC