Kim jest nasz klient?
Eden Springs w Polsce jest częścią Grupy Eden Primo i jednym z czołowych dostawców wody źródlanej, dystrybutorów filtrujących i wyśmienitej włoskiej kawy oraz ekspresów do biur i domów. W Polsce firma działa od 1997 roku. Ta dynamicznie rozwijająca się grupa rocznie dostarcza ponad 800 milionów litrów wody do 850 000 firm, instytucji i osób prywatnych w 19 różnych krajach. To firma o uznanej i rozpoznawalnej marce, która jest najchętniej wybieranym dostawcą wody przez firmy w Polsce.
Historia naszej współpracy
Nasza współpraca z Eden Springs zaczęła się w 2014 roku. Przez ostatnie 7 lat prowadziliśmy dla naszego Klienta wszechstronne i wieloetapowe działania online – nie tylko na rynku polskim, ale też na wielu rynkach europejskich. Firma zmieniała strategię, rozwijała swoje portfolio, anektowała inne podmioty, ale też musiała zmierzyć się z tak trudną sytuacją jak pandemia, która wybuchła w 2020 roku. Towarzyszyliśmy jej w drodze pełnej wyzwań i sukcesów, stajać się partnerem, który rozumie cele biznesowe klienta i skutecznie wspiera ich realizację.
W trakcie tej współpracy nie tylko realizowaliśmy efektywne kampanie online, ale też tworzyliśmy dedykowane landing page, dbaliśmy o pozycjonowanie marki i jej produktów, optymalizowaliśmy treści na stronie naszego Klienta. Aktywnie uczestniczyliśmy w kolejnych modyfikacjach witryny firmowej, rekomendując najlepsze rozwiązania, dzieląc się dobrymi praktykami oraz implementując analitykę, która pozwalała na bieżąco monitorować efekty tych zmian i sprawdzać poprawność struktury strony.
Wyzwania rynku
Prowadząc kampanie, musieliśmy się zmierzyć z wieloma wyzwaniami tego rynku. Najważniejszy z nich to sezonowość w zainteresowaniu tego typu produktami. Dostarczanie napojów dla pracowników jest szczególnie istotne w okresie wiosenno–letnim. To determinowało strategię naszych działań.
Nasze działania
W kolejnym etapie zdywersyfikowaliśmy strategię mediową, biorąc pod uwagę inne oferowane przez Klienta produkty – przygotowaliśmy oddzielne kampanie dla poszczególnych linii biznesowych: nie tylko dla wody, ale też dla kawy i filtrów. Stałe monitorowanie każdej z nich przyczyniło się do wzrostu skuteczności przygotowanych reklam i w efekcie – do realizacji celów biznesowych firmy.
Systematycznie rozszerzaliśmy zakres działań dla Eden Springs, m.in. uruchamiając kampanię w social mediach. Zależało nam na dotarciu do decydentów biznesowych, pracodawców, którzy byliby zainteresowani stałą dostawą wody do swoich biur. Temu służyła kampania pozyskiwania kontaktów – Facebook Lead Ads. Zbieranie kontaktów do osób, które wykazały zainteresowanie ofertą, to sposób na jeszcze lepszą konwersję ze sprzedaży. Dzięki procesowi automatyzacji usprawniliśmy proces zbierania leadów i dotarliśmy do wybranych grup odbiorców, co przełożyło się w efekcie na wzrost sprzedaży.
Technika w służbie skuteczności
Najważniejszym elementem weryfikującym skuteczność kampanii jest liczba konwersji. Dlatego wykorzystaliśmy mechanizmy machine learningu (Smart Bidding), aby zoptymalizować kampanie w pod kątem jak największej liczby i wartości konwersji we wszystkich kampaniach i aukcjach. W trakcie ustalania stawek algorytmy systemów uczących się gromadzą wiedzę na podstawie olbrzymiej ilości danych, dzięki czemu trafniej przewidują wpływ różnych stawek na liczbę lub wartość konwersji, a inteligentne określanie stawek pozwoliło nam na dopasowywanie ustawień do celów biznesowych firmy.
Strategia i współpraca
1) Na bieżąco optymalizowaliśmy treści reklam, stronę docelową oraz prezentowane kreacje – przeprowadziliśmy szereg analiz dotyczących jakości landing page i rekomendowaliśmy usprawnienia pod kątek wyników jakości.
2) Wprowadziliśmy Search Ads 360, dzięki czemu mogliśmy zarządzać prowadzonymi kampaniami w różnych wyszukiwarkach i zastosować automatyczne ustalanie stawek, co pozwoliło zwiększyć ich efektywność.
3) Wprowadziliśmy dodatkowe kanały, takie jak Bing Ads, aby wyświetlać reklamy użytkownikom korzystającym z wyszukiwarki Bing m.in. w Niemczech i Holandii.
4) Zwiększyliśmy geotargetowanie kampanii – zależało nam na tym, aby dotrzeć do klientów tam, gdzie są i gdzie firma może świadczyć im usługi.
5) Zintensyfikowaliśmy kampanie zasięgowe, aby zwiększyć świadomość istnienia marki.
6) Na bieżąco monitorowaliśmy wyniki kampanii i zależności między wyświetleniem reklamy a konwersją, aby optymalizować prowadzone działania.
7) Stale analizowaliśmy modele atrybucji, aby sprawdzać wartość i rolę poszczególnych źródeł ruchu i w ten sposób zwiększyć efektywność wydatkowania budżetów reklamowych.
Rezultaty I etapu współpracy (2014–2019)
W latach 2014–2019 osiągnęliśmy:
● 4x wzrost liczby konwersji,
● 5x wzrost ruchu,
● 10% spadek CPA,
● 2,5x wzrost CR.
Nasze działania przyczyniły się do rozwoju Klienta, czego wynikiem są zwiększone nakłady finansowe na dwa kanały (Google i Facebook) o 350%!
2019 – ekspansja na rynki zagraniczne
Cele i wyzwania
Przygotowane kreacje tłumaczone były na języki krajów, do których kierowaliśmy kampanie, ponieważ zawierały podobne komunikaty.
Ponadto musieliśmy wziąć pod uwagę z jednej strony sezonowość zapotrzebowania na wodę, a z drugiej – to, że nasze reklamy powinny pojawiać się w miejscach, gdzie dystrybutor fizycznie może dowieźć wodę, czyli nie na terenie całego kraju, ale w określonych strefach. Firma Eden, mając uznana markę w wielu krajach, nie była jednak aż tak rozpoznawalna np. w krajach nordyckich. Naszym zadaniem było więc również zwiększenie świadomość istnienia marki.
Strategia
Prowadziliśmy również retargeting, kierując reklamy do osób, które przeglądały strony, ale nie wysłały zapytania, z uwzględnieniem sekcji, które oglądały. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo konwersji, na ich podstawie robiliśmy listy similar user/lookalike audience. Przygotowywane przez nas rekomendacje służyły do optymalizowana strony docelowej pod kątem Wyników Jakości Google Ads. Rezultaty kampanii na rynkach europejskich
Kampania prowadzona w 2019 roku przyniosła świetne rezultaty. W porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku osiągnęliśmy:
● 52% więcej konwersji (zebranych leadów),
● 14% spadek CPA.
2020 – niderlandzki e–commerce w portfolio Edenu
W 2020 roku firma Eden zdecydowała o zakupie niederlandzkiego e–commerce’u z branży dystrybucji wody – Watercooler Gigant. Od marca 2020 roku rozpoczęliśmy dla nowej marki działania promocyjne.
Watercooler Gigant to niderlandzki sklep internetowy sprzedający urządzenia dystrybuujące wodę (butlowe oraz filtry), a także wodę w pojemnikach o różnych wielkościach: od małych butelek 500 ml na paletach do pojedynczych baniaków ok. 20l.
Głównym celem naszych działań było poprawa wyników zgodnie z ustalonymi z Klientem KPI.
Działania
We współpracy z Klientem dbaliśmy o rozwój strony, dodając nowe słowa kluczowe i dostosowując ją do wersji mobilnej. Ogromne zaufanie Klienta pozwoliło nam na testowanie wielu nowoczesnych rozwiązań – wykonaliśmy wiele testów w Google Optimize, sprawdzając różne rozwiązania na ścieżce konwersji, aby zweryfikować i wybrać te najskuteczniejsze. Prowadziliśmy kampanie remarketingowej oraz inteligentne kampanie produktowe (iPLA), które przyczyniły się do znacznego wzrostu ROAS.
Rezultaty
● 2 x wyższy ROAS
● liczba transakcji wzrosła o 72%
● przychód wzrósł o 144%
2020 – wybuch pandemii i co z tego wynikło
Do 2019 roku firma Eden jako lider w branży dystrybucji wody do firm i biur rozwijała się dynamicznie na rynku polskim i wielu rynkach europejskich. Model biznesowy działał bez zarzutu, a głównymi odbiorcami komunikacji marketingowej byli klienci biznesowi.
Szybko też zaobserwowaliśmy spadek wolumenu zapytań związanych z dystrybucją wody, szczególnie w dotychczas najlepszym okresie, czyli high season.
Razem z naszym Klientem staraliśmy się znaleźć odpowiedź na pytanie – jakie działania podjąć, aby zwiększyć przychód. Skoro ludzi nie ma w biurach, a są w domach, trzeba dostarczać im wodę tam, gdzie są! W błyskawicznym tempie uruchomione zostało zupełnie nowe rozwiązanie – platforma sprzedażowa B2C. Zasada działania była prosta – oferta skierowana jest dla osób prywatnych i skupia się na sprzedaży bezpośrednio na stronie w formie abonamentu–subskrypcji odnawianej raz w miesiącu.
Wyzwania nowego modelu biznesowego
1. Brak zainteresowania takimi usługami – gdy myślimy o wodzie do picia w domu, jako pierwsze przychodzą nam na myśl dzbanki filtrujące, filtr wody na kran lub plastikowe butelki różnych marek. Dystrybutor wody kojarzy się przede wszystkim z miejscem pracy.
3. Zmiana zasad optymalizacji kampanii – brak danych na temat zachowania zakupowego klientów w formie subskrypcji, mało informacji na temat zachowania klientów B2C wydłużało czas konieczny do prawidłowego zdefiniowania kierunku działań.
Naszym zadaniem było więc skupienie się na zwiększeniu świadomości oferty, do czego wykorzystaliśmy działania w sieci reklamowej Google oraz kampanie na Facebooku. Strategia optymalizacji kampanii kładła nacisk na testowanie i analizę różnych rozwiązań. Na początku utworzyliśmy szeroką i ogólna strukturę kampanii, po zgromadzeniu większej ilości danych na temat zachowania odbiorców doprecyzowaliśmy formę i model przekazu.
Wykorzystaliśmy w tym celu machine learning, dzięki czemu mogliśmy na bieżąco analizować dane i korzystać z algorytmów, które pomagały optymalizować ruch i docierać do użytkowników zainteresowanych ofertą.
Ponadto:
● Systematycznie dostosowywaliśmy stawki na poziomie kampanii oraz grupy reklam.
● Analizowaliśmy wyszukiwane hasła, dzięki czemu weryfikowaliśmy, na jakie zapytania wyświetlają się nasze reklamy. Analiza ta pozwalała nam zdefiniować, które słowa kluczowe powinny znaleźć się w strukturze kampanii, a które powinny zostać wykluczone.
● Na bieżąco analizowaliśmy skuteczność treści reklam – sprawdzaliśmy efektywność przekazu i eliminowaliśmy te najsłabsze.
Stale sprawdzaliśmy wielkość ruchu na stronie, co pozwalało nam wyciągnąć wnioski, w których obszarach jest potencjał na zwiększenie liczby klientów. Analiza dotyczyła przede wszystkim: lokalizacji, demografii, zainteresowań oraz słów kluczowych.
Bardzo istotnym czynnikiem weryfikacji skuteczności kampanii była analizie ścieżki zakupowej użytkowników oraz znalezienie punktów, które miały największy współczynnik rezygnacji. Dzięki wprowadzeniu ankiety bardzo dokładnie poznaliśmy powody rezygnacji z zakupu.
Rezultaty
kampanii. Miarodajnym czynnikiem weryfikującym efekty naszych działań jest rosnąca liczba transakcji – z miesiąca na miesiąc liczba transakcji rosła średnio o ok. 85%.
● wzrost skali zapytań o 150%
● wzrost liczby transakcji średnio o 85% miesięcznie
● 3 x poprawa współczynnika transakcji
● 3 x poprawa CTR
Tak spektakularne efekty nie były możliwe bez ścisłej współpracy z naszym Klientem. Dzielenie się wzajemne wykonanymi analizami, wspólne rozwiązywanie problemów oraz planowanie dalszych działań wpłynęło na dynamikę rozwoju kampanii.
Podsumowanie
W ubiegłym roku zintensyfikowaliśmy kampanie zasięgowe, aby zwiększyć świadomość istnienia marki na rynku B2C. Stała analiza wartości i roli poszczególnych źródeł ruchu przyczyniła się do zwiększenie efektywność wydatkowania budżetów reklamowych. Umiejętne wykorzystanie przez nas najnowszych i najbardziej zaawansowanych rozwiązań marketingowych to ogromne wsparcie w podejmowaniu trafnych decyzji dotyczących strategii biznesowej. Bieżąca analiza trendów i specyfiki poszczególnych rynków pomaga dobrać najbardziej efektywne narzędzia promocyjne. Eden Springs to firma, która nie boi się wyzwań i stale rozwija swoją ofertę. Ostatnie lata pokazały, że jako partner biznesowy świetnie rozumiemy potrzeby i cele naszego Klienta.