SEOgroup z HH24.pl – efektywnie w słusznej sprawie

Kim jest nasz klient?

Helping Hand to platforma wsparcia zdrowia psychicznego z użyciem nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Użytkownicy platformy anonimowo uzyskują dostęp do kilkuset edukacyjnych materiałów wideo oraz artykułów stworzonych przez doświadczonych psychologów i licencjonowanych terapeutów, narzędzi do autoterapii, webinarów i interaktywnych spotkań z ekspertami (takich jak czaty i wiadomości prywatne). Mają również możliwość korzystania z indywidualnych konsultacji z psychologami oraz terapii online.

W
aplikacji zarejestrowanych jest ponad 100 psychologów i terapeutów.
Helping Hand nawiązało współpracę z SEOgroup, powierzając nam prowadzenie działań SEO w celu zwiększenia widoczności witryny, jak i zbudowania świadomości, głównie wśród firm, o istnieniu i dostępności pierwszego tego typu rozwiązania w Polsce. Jakie efekty przyniosła realizacja kompleksowych działań SEO360® i aktywna kooperacja? Zobacz w niniejszym opracowaniu.

Działania SEO360®

Nadrzędnymi celami prowadzonych przez SEOgroup kompleksowych działań SEO360® były:
zwiększenie ogólnej widoczności strony w wynikach wyszukiwania,

osiągnięcie TOP 10 dla konkurencyjnych fraz z katalogu pozycjonowanych i monitorowanych 72 słów kluczowych,

zwiększenie ruchu organicznego generowanego na stronę,

zwiększenie liczby najcenniejszych dla Klienta konwersji, w tym pobrań aplikacji na mobile z Google Play i App Store,

zwiększenie świadomości o istnieniu platformy wsparcia zdrowia psychicznego.

Realizacja

W lipcu 2021 roku SEOgroup rozpoczęło prowadzenie dział SEO360® dla HH24.pl.
Obejmowały one w szczególności:

kompleksową optymalizację strony internetowej,

dostosowanie serwisu do wymagań wyszukiwarek i użytkowników,

skuteczne pozycjonowanie witryny na słowa kluczowe,

wysokojakościowy Link Building,

bieżący nadzór i kontrolę funkcjonalności serwisu.


Punktem wyjścia naszej współpracy było stworzenie przez Takumi
SEOgroup listy zaleceń optymalizacyjnych do wdrożenia na stronie internetowej Klienta (https://hh24.pl/), zawierającej informacje m.in. o tym jakie dodatkowe treści powinny znaleźć się na witrynie oraz w jakim miejscu. Przy tym działaniu nie mogło zabraknąć wytycznych, obejmujących optymalizację struktury serwisu w odniesieniu do wymagających algorytmów Google oraz najnowszych ich aktualizacji, w tym dotyczących Core Web Vitals. Proces równolegle był wspierany jakościowym Link Buildingiem, zakładającym comiesięczne publikacje artykułów Content Marketingowych oraz wpisów Buzz Marketingowych na powiązanych tematycznie serwisach. W obliczu niezwykle wrażliwych (depresja, nerwica, pomoc psychologiczna) oraz istotnych społecznie tematów, wspomniane działania stanowiły nie lada wyzwanie, niosąc za sobą również dodatkowo odpowiedzialność za udostępniane treści. Dzięki aktywnej współpracy z Klientem, który przekazywał nam merytoryczne opracowania, cykl ten przebiegał bez zarzutu, a co najważniejsze przynosił zamierzone rezultaty.

Efekty działań już po kilku miesiącach
Średnia pozycja monitorowanych słów kluczowych w okresie od lipca 2021 do stycznia 2022
wzrosła z 84,7 do 21,5 (źródło: Unamo):

W ramach prowadzonych działań SEO pozycjonowaliśmy i monitorowaliśmy widoczność serwisu na 72 słowa kluczowe. Zdecydowana większość z nich zanotowała znaczące wzrosty pozycji, z czego 35 fraz znalazło się w TOP 10. Oprócz monitorowanych słów kluczowych naturalnie wzrosła ogólna widoczność serwisu (za Ahrefs):

Witryna w TOP 10 wyświetla się obecnie łącznie na 332 słowa kluczowe, co w porównaniu z początkiem działań oznacza następujące zmiany:
TOP 3: wzrost z 63 do 118 słów kluczowych,

TOP 10: wzrost ze 130 do 332 słów kluczowych

W styczniu 2022 strona osiągnęła ponad 240% więcej wyświetleń w wynikach wyszukiwania Google w porównaniu do lipca 2021 (dane z Google Search Console).
Dzięki wypracowanej widoczności na słowa kluczowe, w styczniu 2022 ruch organiczny był o ponad 420% wyższy niż w lipcu 2021. Ilustruje to poniższy wykres z Google Analytics:

Podsumowanie


Współpraca Helping Hand i SEOgroup jest dowodem na to, że odpowiednio przygotowana i wdrożona strategia, nawet w stosunkowo krótkim jak na SEO czasie, może prowadzić do ponadprzeciętnych rezultatów. Projekt, z racji na niezwykle ważną współcześnie tematykę związaną ze wsparciem zdrowia psychicznego, daje podwójną satysfakcję. Oprócz uzyskiwanych solidnych wyników, wpływa na samoświadomość i edukację w zakresie osiągnięcia dobrostanu psychicznego.

Wśród mierzalnych efektów działań SEO360® dla HH24.pl można wymienić:
zwiększenie ogólnej widoczności strony w wynikach wyszukiwania (TOP 3: wzrost z 63 do 118 słów kluczowych, TOP 10: wzrost ze 130 do 332 słów kluczowych),

osiągnięcie czołowych pozycji dla konkurencyjnych fraz z katalogu pozycjonowanych i monitorowanych 72 słów kluczowych (TOP 3: było 0, jest 10 fraz; TOP 10: z 1 do 35 fraz),

zwiększenie ruchu organicznego na stronie (wzrost o ponad 420% od lipca 2021)

zwiększenie liczby najcenniejszych dla Klienta konwersji, w tym pobrań aplikacji na mobile z Google Play i App Store (o 57,06% miesiąc do miesiąca),

zwiększenie świadomości marki Helping Hand.

Obustronne zaangażowanie partnerów, a także postępowanie w myśl wyznawanej przez nas filozofii Kaizen, mogą stanowić fundament stwierdzenia, iż to dopiero początek wspólnych sukcesów SEOgroup i Helping Hand.


 

Powyższe case study to część  publikacji „6 CASE STUDIES SEM”
stworzonej przez
Grupę Roboczą SEM.
Publikacja jest zbiorem przykładowych realizacji optymalizacji marketingu
w wyszukiwarkach.
Casebook SEM można bezpłatnie pobrać tutaj >
sem

Grupa Robocza SEM

Wciśnij ESC, żeby zamknąć