SEOgroup z HH24.pl – efektywnie w słusznej sprawie

Autor: Grupa Robocza SEM
06/14/2022
Case study SEOgroup dla marki Helping Hand
Tagi: sem
Kategorie: sem

Kim jest nasz klient?

Helping Hand to platforma wsparcia zdrowia psychicznego z użyciem nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Użytkownicy platformy anonimowo uzyskują dostęp do kilkuset edukacyjnych materiałów wideo oraz artykułów stworzonych przez doświadczonych psychologów i licencjonowanych terapeutów, narzędzi do autoterapii, webinarów i interaktywnych spotkań z ekspertami (takich jak czaty i wiadomości prywatne). Mają również możliwość korzystania z indywidualnych konsultacji z psychologami oraz terapii online.

W
aplikacji zarejestrowanych jest ponad 100 psychologów i terapeutów.
Helping Hand nawiązało współpracę z SEOgroup, powierzając nam prowadzenie działań SEO w celu zwiększenia widoczności witryny, jak i zbudowania świadomości, głównie wśród firm, o istnieniu i dostępności pierwszego tego typu rozwiązania w Polsce. Jakie efekty przyniosła realizacja kompleksowych działań SEO360® i aktywna kooperacja? Zobacz w niniejszym opracowaniu.

Działania SEO360®

Nadrzędnymi celami prowadzonych przez SEOgroup kompleksowych działań SEO360® były:
zwiększenie ogólnej widoczności strony w wynikach wyszukiwania,

osiągnięcie TOP 10 dla konkurencyjnych fraz z katalogu pozycjonowanych i monitorowanych 72 słów kluczowych,

zwiększenie ruchu organicznego generowanego na stronę,

zwiększenie liczby najcenniejszych dla Klienta konwersji, w tym pobrań aplikacji na mobile z Google Play i App Store,

zwiększenie świadomości o istnieniu platformy wsparcia zdrowia psychicznego.

Realizacja

W lipcu 2021 roku SEOgroup rozpoczęło prowadzenie dział SEO360® dla HH24.pl.
Obejmowały one w szczególności:

kompleksową optymalizację strony internetowej,

dostosowanie serwisu do wymagań wyszukiwarek i użytkowników,

skuteczne pozycjonowanie witryny na słowa kluczowe,

wysokojakościowy Link Building,

bieżący nadzór i kontrolę funkcjonalności serwisu.


Punktem wyjścia naszej współpracy było stworzenie przez Takumi
SEOgroup listy zaleceń optymalizacyjnych do wdrożenia na stronie internetowej Klienta (https://hh24.pl/), zawierającej informacje m.in. o tym jakie dodatkowe treści powinny znaleźć się na witrynie oraz w jakim miejscu. Przy tym działaniu nie mogło zabraknąć wytycznych, obejmujących optymalizację struktury serwisu w odniesieniu do wymagających algorytmów Google oraz najnowszych ich aktualizacji, w tym dotyczących Core Web Vitals. Proces równolegle był wspierany jakościowym Link Buildingiem, zakładającym comiesięczne publikacje artykułów Content Marketingowych oraz wpisów Buzz Marketingowych na powiązanych tematycznie serwisach. W obliczu niezwykle wrażliwych (depresja, nerwica, pomoc psychologiczna) oraz istotnych społecznie tematów, wspomniane działania stanowiły nie lada wyzwanie, niosąc za sobą również dodatkowo odpowiedzialność za udostępniane treści. Dzięki aktywnej współpracy z Klientem, który przekazywał nam merytoryczne opracowania, cykl ten przebiegał bez zarzutu, a co najważniejsze przynosił zamierzone rezultaty.

Efekty działań już po kilku miesiącach
Średnia pozycja monitorowanych słów kluczowych w okresie od lipca 2021 do stycznia 2022
wzrosła z 84,7 do 21,5 (źródło: Unamo):

W ramach prowadzonych działań SEO pozycjonowaliśmy i monitorowaliśmy widoczność serwisu na 72 słowa kluczowe. Zdecydowana większość z nich zanotowała znaczące wzrosty pozycji, z czego 35 fraz znalazło się w TOP 10. Oprócz monitorowanych słów kluczowych naturalnie wzrosła ogólna widoczność serwisu (za Ahrefs):

Witryna w TOP 10 wyświetla się obecnie łącznie na 332 słowa kluczowe, co w porównaniu z początkiem działań oznacza następujące zmiany:
TOP 3: wzrost z 63 do 118 słów kluczowych,

TOP 10: wzrost ze 130 do 332 słów kluczowych

W styczniu 2022 strona osiągnęła ponad 240% więcej wyświetleń w wynikach wyszukiwania Google w porównaniu do lipca 2021 (dane z Google Search Console).
Dzięki wypracowanej widoczności na słowa kluczowe, w styczniu 2022 ruch organiczny był o ponad 420% wyższy niż w lipcu 2021. Ilustruje to poniższy wykres z Google Analytics:

Podsumowanie


Współpraca Helping Hand i SEOgroup jest dowodem na to, że odpowiednio przygotowana i wdrożona strategia, nawet w stosunkowo krótkim jak na SEO czasie, może prowadzić do ponadprzeciętnych rezultatów. Projekt, z racji na niezwykle ważną współcześnie tematykę związaną ze wsparciem zdrowia psychicznego, daje podwójną satysfakcję. Oprócz uzyskiwanych solidnych wyników, wpływa na samoświadomość i edukację w zakresie osiągnięcia dobrostanu psychicznego.

Wśród mierzalnych efektów działań SEO360® dla HH24.pl można wymienić:
zwiększenie ogólnej widoczności strony w wynikach wyszukiwania (TOP 3: wzrost z 63 do 118 słów kluczowych, TOP 10: wzrost ze 130 do 332 słów kluczowych),

osiągnięcie czołowych pozycji dla konkurencyjnych fraz z katalogu pozycjonowanych i monitorowanych 72 słów kluczowych (TOP 3: było 0, jest 10 fraz; TOP 10: z 1 do 35 fraz),

zwiększenie ruchu organicznego na stronie (wzrost o ponad 420% od lipca 2021)

zwiększenie liczby najcenniejszych dla Klienta konwersji, w tym pobrań aplikacji na mobile z Google Play i App Store (o 57,06% miesiąc do miesiąca),

zwiększenie świadomości marki Helping Hand.

Obustronne zaangażowanie partnerów, a także postępowanie w myśl wyznawanej przez nas filozofii Kaizen, mogą stanowić fundament stwierdzenia, iż to dopiero początek wspólnych sukcesów SEOgroup i Helping Hand.


 

Powyższe case study to część  publikacji „6 CASE STUDIES SEM”
stworzonej przez
Grupę Roboczą SEM.
Publikacja jest zbiorem przykładowych realizacji optymalizacji marketingu
w wyszukiwarkach.
Casebook SEM można bezpłatnie pobrać tutaj >
Grupa Robocza SEM

Grupa Robocza SEM

Czytaj także

Dobierz grupę odbiorców precyzyjniej niż na LinkedIn za pomocą… YouTube Ads

Dobierz grupę odbiorców precyzyjniej niż na LinkedIn za pomocą… YouTube Ads

Kiedy myślimy o kanałach reklamowych umożliwiających precyzyjne targetowanie, najczęściej jako pierwszy do głowy przychodzi nam LinkedIn. Pomimo tego, że YouTube jest kojarzony najczęściej jako platforma, która oferuje niedrogi zasięg oraz sporą ilość formatów reklamowych, to jednak nie jest koniec jego możliwości.