Skuteczne kampanie Pay Per Click na Facebooku

29.03.2016

Facebook to serwis o wielkim, światowym i lokalnym potencjale reklamowym, dlatego warto się zapoznać z jego możliwościami promocyjnymi. Dlaczego mielibyśmy nie wykorzystywać tak dużej grupy odbiorców, dysponując szerokimi możliwościami targetowania?

Promować możemy naszą stronę WWW, posty, aplikacje, filmy, wydarzenia, oferty. Modele rozliczeń są elastyczne i nie ograniczają nas w żaden sposób.

Działania w systemie Facebook Ads

Jak zacząć tworzenie reklam

Facebook oferuje dwie możliwości tworzenia reklam – w kreatorze reklam lub przez Power Editor. Power Editor jest narzędziem ułatwiającym pracę z dużą ilością kampanii, zestawów reklam oraz samych reklam. Pozwala wprowadzać masowe zmiany, tworzyć Dark Posty, a także umożliwia zarządzanie całym kontem. Obydwa narzędzia mają swoje mocne i słabe strony, warto jednak poznać działanie jednego i drugiego, jeśli chcemy tworzyć skuteczne kampanie i nie zużywać na te czynności więcej czasu niż to konieczne. Lepiej skupić się na optymalizacji, a przez tworzenie kampanii przejść możliwie szybko.

Możliwości targetowania reklam Facebook Ads – nowi i powracający użytkownicy

Targetowanie reklam daje bardzo duże pole do popisu – możemy się skupić tylko na podstawowych parametrach, takich jak wiek, płeć i lokalizacja, lub zawęzić bardziej grono odbiorców, dodając szczegółowe informacje lub tworząc listy niestandardowych odbiorców. Facebook Ads oferuje możliwość tworzenia list remarketingowych, wykorzystując w tym celu piksel konwersji (fragment kodu osadzany w źródle strony internetowej, z której użytkownicy mają się znaleźć na liście remarketingowej).

Efektywność kampanii

Opisując efektywność kampanii prowadzonych w systemie Facebook Ads, posłużymy się przykładami z naszych projektów – kampanią prowadzoną dla warszawskiego dewelopera (wykres nr 1), która uzyskała w ciągu 3 miesięcy (od 1 lutego do 30 kwietnia) 94 przesłane formularze kontaktowe (wypełnione przez osoby potencjalnie zainteresowane kupnem mieszkania). W przypadku projektu prowadzonego dla sektora B2B, czyli serwisu wnętrzarskiego (wykres nr 2), zachęcającego architektów i projektantów do podjęcia współpracy, wyniki ukształtowały się następująco: od początku stycznia 2015 do końca marca 2015 roku uzyskaliśmy 195 zgłoszeń osób zainteresowanych potencjalną współpracą z naszym Klientem.

Screenshot_1

 

Źródło: They.pl, Google Analytics

Screenshot_2

 

Źródło: They.pl, Google Analytics

Z pozostałej części artykułu dowiesz się, jak duży potencjał reklamowy stanowi system Facebook Ads, jak otagować kampanię, poznasz nowe rozwiązania dla e-commerce, a także dowiesz się więcej na temat działań w samym systemie. Jeśli nie wierzysz w możliwości Facebooka jako kanału reklamowego, koniecznie pobierz nasz materiał!

Poradnik w całości do pobrania pod linkiem: Poradnik dla internetowego reklamodawcy

Małgorzata Nowak
Digital Advertising Specialist, They.pl