CSR w social media: Fundusz Żubr dla Biebrzańskiego Parku Narodowego

Autor: Grupa Robocza Social Media
07/22/2022
Case study z kampanii CSR marki Żubr we współpracy z influencerami.
Tagi:
Kategorie: social media

Wypowiedź eksperta

Opieka nad zagrożonymi gatunkami leży w DNA i historii marki Żubr. W 2021 r. w ramach działań pomogliśmy m.in. Biebrzańskiemu Parkowi Narodowemu wykupić bezcenne przyrodniczo grunty, które dotychczas znajdowały się w rękach prywatnych. Dzięki tym działaniom zagrożone gatunki na terenie Parku będą mogły być lepiej chronione.

O
akcji poinformowaliśmy Polaków wyłącznie za pomocą social mediów i działań PR. Kluczową rolę odegrała bliska współpraca z influencerami, których zainteresowaliśmy naszymi działaniami znacznie wcześniej niż media. Dzięki temu influencerzy byli pierwszymi osobami, które napisały o akcji. Zainteresowanie i reakcje ich followersów sprawiły, że naszą akcją zainteresowały się media, do których wysłaliśmy informacje prasowe już po publikacjach u influencerów. Spriorytetyzowanie kanałów influencerskich i social mediowych pozwoliło nam osiągnąć efekt viralowy komunikacji i kilkumilionowe organiczne zasięgi akcji.

 – Ula Czerniawska-Kapeluch, Senior Brand Manager Żubr, Kompania Piwowarska S.A.

Rekomendacja dla marketerów

Przed podjęciem działań w zakresie CSR skonsultuj się z kilkoma ekspertami w obszarze danego problemu. To co nam wydaje się być pomocą, często wcale nią nie jest.
Przygotuj się merytorycznie do odpowiadania użytkownikom social mediów na ich pytania. Polacy są świadomi greenwashingu, chcą znać szczegóły i uzasadnienie naukowe działań z obszaru CSR.
Influencerzy stanowią dziś osobne „kanały informacyjne” dla Polaków – wiele osób traktuje profile rozrywkowe jak źródło ciekawych newsów. Przewagą influencerów nad zwykłymi mediami są społeczności zgromadzone dookoła ich profili. Planując kampanię w social media warto więc myśleć o kanałach influencerskich jako osobnym medium.
Każdy z influencerów ma swój własny styl. Styl, który docenia jego społeczność. Umożliwienie opisania tematu influencerom w ich własnym stylu sprawia, że publikacje są ciekawsze i bardziej przyjaźnie przyjmowane przez ich społeczność. Tłumacz prosto rzeczy trudne 🙂 Przygotowanie prostego hasła akcji, visuala który łączy markę i działanie, oraz prostego opisu działań pomoże zdobyć serca użytkowników sociala


 

Powyższe case study to część  publikacji „CSR w social media”
stworzonej przez
Grupę Roboczą Social Media.
Publikacja opisuje kluczowe kanały social media, ale również pokazuje możliwości działań płatnych oraz konsumpcję poszczególnych kanałów przez określone pokolenia.
Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj >

 

Grupa Robocza Social Media

Grupa Robocza Social Media

Czytaj także

Działania płatne i organiczne na LinkedIn

Działania płatne i organiczne na LinkedIn

LinkedIn jest powszechnie odbierany jako platforma o charakterze profesjonalnym. Z uwagi na występowanie użytkownika pod związane z zarządzaniem profilami czy kampaniami reklamowymi, prowadzone są z poziomu przeglądarki internetowej.

Działania płatne i organiczne na Pinterest

Działania płatne i organiczne na Pinterest

Pinterest można porównać do wirtualnej tablicy korkowej, na której przypinamy inspirujące zdjęcia lub grafiki. Na stronie głównej platformy użytkownik może przeglądać zamieszczane przez innych użytkowników i marki, zdjęcia lub grafiki. Użytkownik widzi materiały, które algorytm Pinteresta wyselekcjonował dla niego na bazie zadeklarowanych zainteresowań, historii wyszukiwania lub zapisanych na własnej tablicy pinów innych użytkowników.

Działania płatne na TikToku

Działania płatne na TikToku

TikTok umożliwia zakup mediów przez platformę TikTok Business Center, a konkretnie przez TikTok Ads Managera6. Część formatów rezerwacyjnych, m.in. TopView CPM, Branded Effect, Hashtag Challenge możliwa jest do zakupu za pośrednictwem opiekuna TikToka. Interfejs nie jest dostępny w języku polskim – można korzystać z wersji angielskiej.