CSR w social media: Fundusz Żubr dla Biebrzańskiego Parku Narodowego

Wypowiedź eksperta

Opieka nad zagrożonymi gatunkami leży w DNA i historii marki Żubr. W 2021 r. w ramach działań pomogliśmy m.in. Biebrzańskiemu Parkowi Narodowemu wykupić bezcenne przyrodniczo grunty, które dotychczas znajdowały się w rękach prywatnych. Dzięki tym działaniom zagrożone gatunki na terenie Parku będą mogły być lepiej chronione.

O
akcji poinformowaliśmy Polaków wyłącznie za pomocą social mediów i działań PR. Kluczową rolę odegrała bliska współpraca z influencerami, których zainteresowaliśmy naszymi działaniami znacznie wcześniej niż media. Dzięki temu influencerzy byli pierwszymi osobami, które napisały o akcji. Zainteresowanie i reakcje ich followersów sprawiły, że naszą akcją zainteresowały się media, do których wysłaliśmy informacje prasowe już po publikacjach u influencerów. Spriorytetyzowanie kanałów influencerskich i social mediowych pozwoliło nam osiągnąć efekt viralowy komunikacji i kilkumilionowe organiczne zasięgi akcji.

 – Ula Czerniawska-Kapeluch, Senior Brand Manager Żubr, Kompania Piwowarska S.A.

Rekomendacja dla marketerów

Przed podjęciem działań w zakresie CSR skonsultuj się z kilkoma ekspertami w obszarze danego problemu. To co nam wydaje się być pomocą, często wcale nią nie jest.
Przygotuj się merytorycznie do odpowiadania użytkownikom social mediów na ich pytania. Polacy są świadomi greenwashingu, chcą znać szczegóły i uzasadnienie naukowe działań z obszaru CSR.
Influencerzy stanowią dziś osobne „kanały informacyjne” dla Polaków – wiele osób traktuje profile rozrywkowe jak źródło ciekawych newsów. Przewagą influencerów nad zwykłymi mediami są społeczności zgromadzone dookoła ich profili. Planując kampanię w social media warto więc myśleć o kanałach influencerskich jako osobnym medium.
Każdy z influencerów ma swój własny styl. Styl, który docenia jego społeczność. Umożliwienie opisania tematu influencerom w ich własnym stylu sprawia, że publikacje są ciekawsze i bardziej przyjaźnie przyjmowane przez ich społeczność. Tłumacz prosto rzeczy trudne 🙂 Przygotowanie prostego hasła akcji, visuala który łączy markę i działanie, oraz prostego opisu działań pomoże zdobyć serca użytkowników sociala


 

Powyższe case study to część  publikacji „CSR w social media”
stworzonej przez
Grupę Roboczą Social Media.
Publikacja opisuje kluczowe kanały social media, ale również pokazuje możliwości działań płatnych oraz konsumpcję poszczególnych kanałów przez określone pokolenia.
Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj >

 

Grupa Robocza Social Media

Wciśnij ESC, żeby zamknąć