Case Study – Jaguar F-Pace

Autor: Paulina Żurkowska
05/10/2022
Jaguar „Szlachetne korzenie, sportowa dusza”. To realizacja produktowa, w której skupiliśmy się na prześwietleniu możliwości największego SUVa ze stajni Jaguar – modelu F-Pace.
Kategorie: wideo

Wyzwania:

  •  ekspozycja cech SUVa modelu bez deprecjonowania sportowych atrybutów samochodu Jaguar F-Pace
  •  przeprowadzenie w atrakcyjny i wyróżniający się na rynku sposób testu modelu
  •  realizacja konceptu w taki sposób, by odbyła się z minimalnym udziałem Klienta w przygotowaniu materiałów oraz przy jak najmniejszym jego zaangażowaniu w mechanikę, logistykę i działania promocyjne kampanii

Grupa docelowa: zamożni internauci

Koncept i realizacja:
Jaguar to marka kojarzona głównie z samochodami sportowymi i luksusowymi limuzynami. I słusznie. Jednak Jaguar ma do zaoferowania również modele wykraczające poza te kategorie.

Doskonałym przykładem jest Jaguar F-Pace, który choć jest przestronnym, wygodnym SUVem, mając to samo DNA, co sportowe modele, nie traci na zwinności oraz szybkości. Stanowi flagowy model Jaguara, łącząc zalety SUVa ze sportowymi atutami marki.

Jak zaprezentować to w sposób ciekawy, angażujący i użyteczny
dla użytkownika?
W Moto.pl postawiliśmy na produkcję wideo w formacie Virtual Showroom. Ta forma daje plastyczną możliwość ekspozycji cech marki i pokazania auta w praktycznym użyciu. Rozwiązanie to pojawiło się w Moto.pl wraz z przyspieszeniem digitalizacji podczas pandemii. Dzięki showroomowi konsumenci mogą oglądać samochody bez wychodzenia z domu. To funkcja na nowe czasy, pozwalająca dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców i tak też zaprezentowany został Jaguar F-Pace. Samochód testowała redaktorka Moto.pl Zuzanna Krzyczkowska, która wybrała się na jazdę próbną zarówno w mieście, jak i na trasie. Dzięki wykorzystaniu możliwości interaktywnego playera Gazeta.pl to użytkownik samodzielnie decydował, w której z tych sytuacji chce obejrzeć samochód. Mógł też przyjrzeć się m.in. temu jak wygląda od środka, jak sprawdza się nawigacja przez smartfon czy na panelu samochodu oraz czy w bagażniku zmieszczą się wszystkie przydatne rzeczy.

Virtual Showroom dzięki swojej interaktywnej formie w znacznie większym stopniu angażuje odbiorcę w prezentowaną treść i daje mu wolność swobodnego wyboru, co pozytywnie wpływa na postrzeganie prezentowanej marki. Zapraszamy do obejrzenia materiału Jaguar F-Pace.

Autorki: Magda Patorska, Paulina Żurkowska


Artykuł jest fragmentem „Poradnika reklamy wideo online” stworzonej przez Grupę Roboczą Wideo.
Publikacja stanowi zbiór wiedzy wypracowanej przez wieloletnich specjalistów z tej dziedziny reklamy.
Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj >

Paulina Żurkowska

Paulina Żurkowska

Paulina Żurkowska: od prawie 8 lat związana z mediami internetowymi. W 2017 roku dołączyła do zespołu Gazeta.pl, gdzie aktualnie działa jako koordynator redakcji wideo. Na co dzień zajmuje się wydawaniem materiałów wideo w ramach całej Grupy (m.in. Sport.pl, Plotek.pl, Haps.pl, Gazeta.pl), ich dystrybucją i analizą oglądalności. Szuka sposobów, by angażować użytkowników, uwzględniając potrzeby klientów i specyfikę serwisów informacyjnych. Członkini Grupy Roboczej Audiowideo przy IAB Polska.

Czytaj także

Ramy regulacyjne sektora wideo online

Ramy regulacyjne sektora wideo online

Działalność zarówno serwisów VOD, platform wideo, na których to użytkownicy umieszczają materiały audiowizualne, jak i ich otoczenia reklamowego są lub będą lada chwila ściślej regulowa ne w Europie, w tym także w Polsce. Ramy funkcjonowania w sektorze reklamy oraz treści wideo wynikają zarówno z dyrektyw europejskich, regulacji krajowych, jak i dobrych praktyk wypracowanych przez samych uczestników rynku.

Content marketing w reklamie wideo online

Content marketing w reklamie wideo online

Wideo online content marketing to w uproszczeniu wytworzenie oraz umieszczenie w danej witrynie treści, mającej na celu jakościową promocję marki, produktu, usługi w formie wideo. Treść ta może być zamieszczona w specjalnie do tego celu przygotowanym serwisie lub w istniejącej uprzednio witrynie, wśród materiałów nieobrandowanych.

Reklama video – standardy i ograniczenia techniczne

Reklama video – standardy i ograniczenia techniczne

Planując kampanię reklamową wideo online należy przygotować się do tego poznając realia technologiczne, oraz wymagania technologiczne, jakie stawia rynek i standardy na nim obowiązujące. Innymi słowy, warto wiedzieć, co jest możliwe do realizacji, co nie jest, w jakim modelu sprzedażowym i w jakich formatach reklamowych. Znając te podstawowe wymagania łatwiej będzie zaplanować udaną kampanię wideo online i skuteczniej osiągniemy stawiane w niej cele.