AI .

Artykuły w tej kategorii tworzą eksperci z Grupy Roboczej AI IAB Polska. Grupa jest skupiona wokół intensywnego rozwoju sztucznej inteligencji i jej wpływu na rynek online, w tym na branżę marketingową. Celem grupy jest uporządkowanie wiedzy w zakresie AI (nie tylko generative AI), edukacja rynku, budowanie i promowanie etycznych postaw oraz inspirowanie do odpowiedzialnego wykorzystywania rozwiązań AI w reklamie. Szefową Grupy jest Anna Gumkowska, TVN Warner Bros. Discovery, a jej Zastępcami Maciej Leonard Żybula, Bees&Honey 360 i Adrian Kaczkowski, Salestube.

  • Maciej Żybula
  • 7 maja 2024

Historia powstania sztucznej inteligencji

W języku potocznym „sztuczny" oznacza to, co jest wytworem mającym naśladować coś naturalnego. W takim znaczeniu używamy terminu ,,sztuczny'', gdy mówimy o sztucznym lodowisku lub oku. Sztuczna inteligencja byłaby czymś (programem, maszyną) symulującym inteligencję naturalną, ludzką.

  • Michał Kotarski
  • 12 stycznia 2024

Wykorzystanie AI w marketingu: wideo

Twórcy narzędzi opartych na sztucznej inteligencji coraz bardziej skupiają się na generowaniu wideo od podstaw, wykorzystując jedynie tekst […]

  • Paulina Berbiu
  • 13 grudnia 2023

Wykorzystanie AI w marketingu: obraz

AI jest jednym z wiodących trendów wśród narzędzi marketingowych. W 2018 40% respondentów zadeklarowało, że przeznacza na sztuczną inteligencję 5% swojego digitalowego budżetu; W 2022 odsetek ten wzrósł do do 52%.

  • Adam Kaliszewski
  • 14 listopada 2023

AI pod maską procesów

Jednym z najciekawszych aspektów zastosowania AI w marketingu i mediach społecznościowych wydaje się analiza i monitoring – zarówno treści, jak i zachowań użytkowników oraz konsumentów.

  • Agnieszka Wachowska
  • 18 października 2023

AI w social media a kwestie prawne

Praktyczne wykorzystanie systemów AI rodzi obecnie wiele wątpliwości w zakresie prawa autorskiego. Dotyczą one nawet tak fundamentalnych kwestii jak status prawny wygenerowanych wyników i tego, czy w ogóle podlegają one ochronie prawnoautorskiej. Dodatkowo odrębnym spornym obszarem jest również kwestia „trenowania” systemów AI i czy w toku tego „treningu” nie dochodzi do naruszenia praw osób trzecich (przede wszystkim podmiotów, którym przysługują prawa do utworów, na których „uczą się” systemy AI).

  • Mateusz Szynalewski
  • 10 października 2023

Uczenie maszynowe i AI opanowały świat marketingu – jak bardzo powinniśmy im ufać?

Temat ten, chociaż w innej formie, wywoływał zamieszanie już znacznie wcześniej. Jeszcze całkiem niedawno większość mojego digital marketingowego feeda na LinkedInie zalewały posty i infografiki poświęcone Performance Max. Jeszcze wcześniej dotyczyły one intensywnego promowania i wprowadzania automatycznych rekomendacji na kontach Google Ads, czy też wycofania rozszerzonych reklam tekstowych na rzecz elastycznych.

Wciśnij ESC, żeby zamknąć