AI .

Artykuły w tej kategorii tworzą eksperci z Grupy Roboczej AI IAB Polska. Grupa jest skupiona wokół intensywnego rozwoju sztucznej inteligencji i jej wpływu na rynek online, w tym na branżę marketingową. Celem grupy jest uporządkowanie wiedzy w zakresie AI (nie tylko generative AI), edukacja rynku, budowanie i promowanie etycznych postaw oraz inspirowanie do odpowiedzialnego wykorzystywania rozwiązań AI w reklamie. Szefową Grupy jest Anna Gumkowska, TVN Warner Bros. Discovery, a jej Zastępcami Maciej Leonard Żybula, Bees&Honey 360; Adrian Kaczkowski, Salestube;  Kamila Kierzek – Mechło,  BUZZcenter.

  • Marta Białek
  • 4 grudnia 2024

AI w marketingu performance: szansa na sukces czy potencjalne ryzyko?

W dobie cyfryzacji sztuczna inteligencja (AI) zmienia sposób prowadzenia kampanii marketingowych, również w obszarze performance marketingu. Tu, gdzie liczą się twarde dane, szybkość reakcji oraz precyzja, AI dostarcza narzędzi, które pomagają zwiększać skuteczność działań i obniżać koszty, zwiększając tym samym efektywność działań. Wykorzystanie AI w marketingu performance jest jednak tematem zarówno obiecującym, jak i kontrowersyjnym – z jednej strony pozwala na znaczne usprawnienia, z drugiej strony rodzi pewne ryzyka.

  • Krystian Wydro
  • 6 listopada 2024

Top 5 narzędzi AI do generowania obrazów

Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych algorytmów uczenia maszynowego, takich jak Midjourney, DALL·E 3, Leonardo AI, Stable Diffusion czy Adobe Firefly, tworzenie wysokiej jakości grafiki stało się szybsze i bardziej efektywne niż kiedykolwiek wcześniej. Jakie sa wady i zalety każdego z tych narzędzi?

  • Magda Rokicka
  • 16 października 2024

10 narzędzi AI do copywritingu

W dzisiejszym cyfrowym świecie narzędzia AI do tworzenia treści stają się nieocenionymi sojusznikami copywriterów, marketerów czy osób pracujących w social mediach. Umożliwiają szybkie generowanie wysokiej jakości angażujących treści, oszczędzając czas i zasoby. Dziś opisujemy 10 z nich, łącznie z ich wadami i zaletami.

  • Pawel Szczyrek
  • 2 października 2024

Sztuka pisania promptów – protipy cz. 2

W tej części dajemy wzór prompta i omawiamy, jak na nim bazować. Tłumaczymy, czym jest zjawisko halucynacji AI i jak sobie z nim radzić, a także, czego unikać przy pisaniu promtów i jak iteracyjnie poprawiać prompty na podstawie informacji zwrotnych od AI.

  • Pawel Szczyrek
  • 27 września 2024

Sztuka pisania promptów – protipy cz. 1

Formułowanie skutecznych promptów wymaga zrozumienia zdolności językowych narzędzia i preferencji w zakresie komunikacji. Oto wskazówki, które pomogą w tworzeniu profesjonalnych i efektywnych promptów:

  • Adrian Kaczkowski
  • 10 września 2024

Mind mapa AI – rój tagów i zakresu

W świecie, w którym technologia szybko ewoluuje, sztuczna inteligencja (AI) stała się jednym z najbardziej omawianym tematem. Rozwój AI otwiera nowe możliwości, które mogą radykalnie zmienić nasze życie, gospodarkę i społeczeństwo.

  • MagdalenaPopielewicz
  • 1 sierpnia 2024

AI – nowy renesans?

Rewolucja czy ewolucja w branży marketingu? Rewolucje przemysłowe to gwałtowne[1] zmiany technologiczne, ale też gospodarcze, społeczne i kulturalne, […]

  • Marcin Ręgorowicz
  • 17 czerwca 2024

AI: Prawo i bezpieczeństwo

Przegląd regulacji prawnych W Polsce i na poziomie UE nie obowiązują obecnie żadne powszechnie obowiązujące przepisy prawa (tzn. […]

  • Maciej Żybula
  • 10 czerwca 2024

Jak powstaje sztuczna inteligencja?

Sztuczna inteligencja powstaje w wyniku modelowania statystycznego, czyli opisywania zależności, jakie da się zaobserwować w rzeczywistości, w postaci formuł matematycznych.

  • Maciej Żybula
  • 7 maja 2024

Historia powstania sztucznej inteligencji

W języku potocznym „sztuczny" oznacza to, co jest wytworem mającym naśladować coś naturalnego. W takim znaczeniu używamy terminu ,,sztuczny'', gdy mówimy o sztucznym lodowisku lub oku. Sztuczna inteligencja byłaby czymś (programem, maszyną) symulującym inteligencję naturalną, ludzką.

  • Michał Kotarski
  • 12 stycznia 2024

Wykorzystanie AI w marketingu: wideo

Twórcy narzędzi opartych na sztucznej inteligencji coraz bardziej skupiają się na generowaniu wideo od podstaw, wykorzystując jedynie tekst […]

Wciśnij ESC, żeby zamknąć