Case studies z wykorzystaniem AI w social mediach
Half Price Club – Kupuj jeszcze taniej Maria Markiewicz Opis akcji:Najnowsza kampania sieci sklepów typu off-price Half Price […]
Artykuły w tej kategorii tworzą eksperci z Grupy Roboczej AI IAB Polska. Grupa jest skupiona wokół intensywnego rozwoju sztucznej inteligencji i jej wpływu na rynek online, w tym na branżę marketingową. Celem grupy jest uporządkowanie wiedzy w zakresie AI (nie tylko generative AI), edukacja rynku, budowanie i promowanie etycznych postaw oraz inspirowanie do odpowiedzialnego wykorzystywania rozwiązań AI w reklamie. Szefową Grupy jest Anna Gumkowska, TVN Warner Bros. Discovery, a jej Zastępcami Maciej Leonard Żybula, Bees&Honey 360 i Adrian Kaczkowski, Salestube.
Half Price Club – Kupuj jeszcze taniej Maria Markiewicz Opis akcji:Najnowsza kampania sieci sklepów typu off-price Half Price […]
Twórcy narzędzi opartych na sztucznej inteligencji coraz bardziej skupiają się na generowaniu wideo od podstaw, wykorzystując jedynie tekst […]
AI jest jednym z wiodących trendów wśród narzędzi marketingowych. W 2018 40% respondentów zadeklarowało, że przeznacza na sztuczną inteligencję 5% swojego digitalowego budżetu; W 2022 odsetek ten wzrósł do do 52%.
Wykorzystanie AI w influencer marketingu można podzielić na dwa obszary.
Jednym z najciekawszych aspektów zastosowania AI w marketingu i mediach społecznościowych wydaje się analiza i monitoring – zarówno treści, jak i zachowań użytkowników oraz konsumentów.
Praktyczne wykorzystanie systemów AI rodzi obecnie wiele wątpliwości w zakresie prawa autorskiego. Dotyczą one nawet tak fundamentalnych kwestii jak status prawny wygenerowanych wyników i tego, czy w ogóle podlegają one ochronie prawnoautorskiej. Dodatkowo odrębnym spornym obszarem jest również kwestia „trenowania” systemów AI i czy w toku tego „treningu” nie dochodzi do naruszenia praw osób trzecich (przede wszystkim podmiotów, którym przysługują prawa do utworów, na których „uczą się” systemy AI).
Temat ten, chociaż w innej formie, wywoływał zamieszanie już znacznie wcześniej. Jeszcze całkiem niedawno większość mojego digital marketingowego feeda na LinkedInie zalewały posty i infografiki poświęcone Performance Max. Jeszcze wcześniej dotyczyły one intensywnego promowania i wprowadzania automatycznych rekomendacji na kontach Google Ads, czy też wycofania rozszerzonych reklam tekstowych na rzecz elastycznych.