Reklama Wideo .

Artykuły w tej kategorii tworzą eksperci z Grupy Roboczej Wideo IAB Polska. Grupa powstała działa od 2010 roku, wcześniej koncentrując się nie tylko na sprawach związanych z wideo online, ale także audiowideo. Głównym celem grupy jest szerzenie wiedzy na temat online wideo – samego w sobie, a także z perspektywy całego ekosystemu wideo. Grupa porusza wiele wątków (Connected TV, oglądalność online wideo, badania efektywności etc.) a jej celem jest edukacja – rynku, ale także w ramach grupy dzięki wspólnym dyskusjach i poruszanych tematy w grupie. W tym celu grupa współpracuje też z IAB Europe. Szefem Grupy jest Michał Buszko, AGB Nielsen Media Research Sp. z o.o., a jego Zastępcą Jarosław Rawicki, Cyfrowy Polsat S.A. oraz Małgorzata Madej, Telewizja Polska S.A.

  • Wojciech Kowalczyk
  • 9 czerwca 2025

Formaty reklamowe Connected TV

Patrząc na formaty związane ze serwisami streamingowymi, Addressable TV, korzystające z QR kodów (second screen) czy też formaty […]

  • Małgorzata Madej
  • 5 czerwca 2023

Wydatki na wideo online w 2022 roku.

Wydatki na cyfrową reklamę wideo odnotowują solidny wzrost. W 2022 roku przekroczyły 1 mld zł - wynik przełożył się na 15% udział w całym torcie reklamowym online.

  • Paulina Żurkowska
  • 10 maja 2022

Case Study – Jaguar F-Pace

Jaguar „Szlachetne korzenie, sportowa dusza”. To realizacja produktowa, w której skupiliśmy się na prześwietleniu możliwości największego SUVa ze stajni Jaguar – modelu F-Pace.

  • Teresa Wierzbowska
  • 13 kwietnia 2022

Ramy regulacyjne sektora wideo online

Działalność zarówno serwisów VOD, platform wideo, na których to użytkownicy umieszczają materiały audiowizualne, jak i ich otoczenia reklamowego są lub będą lada chwila ściślej regulowa ne w Europie, w tym także w Polsce. Ramy funkcjonowania w sektorze reklamy oraz treści wideo wynikają zarówno z dyrektyw europejskich, regulacji krajowych, jak i dobrych praktyk wypracowanych przez samych uczestników rynku.

  • Magda Patorska
  • 22 marca 2022

Content marketing w reklamie wideo online

Wideo online content marketing to w uproszczeniu wytworzenie oraz umieszczenie w danej witrynie treści, mającej na celu jakościową promocję marki, produktu, usługi w formie wideo. Treść ta może być zamieszczona w specjalnie do tego celu przygotowanym serwisie lub w istniejącej uprzednio witrynie, wśród materiałów nieobrandowanych.

  • Rafał Jung
  • 15 marca 2022

Reklama video – standardy i ograniczenia techniczne

Planując kampanię reklamową wideo online należy przygotować się do tego poznając realia technologiczne, oraz wymagania technologiczne, jakie stawia rynek i standardy na nim obowiązujące. Innymi słowy, warto wiedzieć, co jest możliwe do realizacji, co nie jest, w jakim modelu sprzedażowym i w jakich formatach reklamowych. Znając te podstawowe wymagania łatwiej będzie zaplanować udaną kampanię wideo online i skuteczniej osiągniemy stawiane w niej cele.

  • Marcin Kozera
  • 8 marca 2022

Segmentacja rynku wideo online

Rynek wideo online można podzielić według kilku kryteriów. Na podstawowym poziomie najłatwiej będzie to zrobić biorąc pod uwagę miejsce publikacji treści (typ usługi, serwisu, platformy wydawniczej).

  • Lucyna Koba
  • 18 lutego 2022

Multiscreening w synergii mediowej

Multiscreening, choć jest zjawiskiem znanym i powszechnym, stale podlega ewolucji zgodnej z kierunkiem zachowań i potrzeb odbiorców mediów. W kontekście treści multimedialnych mamy do czynienia z szerokim spectrum contentu konsumowanego na wielu ekranach.

  • Małgorzata Kmieciak
  • 4 lutego 2022

Programmatic Video

Według danych Publicis Groupe obejmujących trzy kwartały 2020 roku, wydatki na reklamę w internecie wzrosły o 2,5% do 2,56 mld złotych. Jedna piąta inwestycji w reklamy online doty- czyła formatu wideo.

Wciśnij ESC, żeby zamknąć