Public Relations .

Artykuły w tej kategorii tworzą eksperci z Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska. Grupa powstała w kwietniu 2019 roku. Jej celem jest między innymi: zdefiniowanie roli PR (i agencji) w zdigitalizowanym świecie, wykorzystanie narzędzi cyfrowych w realizacji celów biznesowych klientów oraz wypracowanie metod efektywnego mierzenia skuteczności działań PR. W pracach grupy biorą udział reprezentanci agencji PR, domów mediowych, wydawców oraz reklamodawców.

Szefową Grupy jest Joanna Berlińska, Lightscape, a jej Zastępcą Maciej Kikta, Smartney.

  • Magdalena Feliniak
  • 11 grudnia 2024

Certyfikacja B Corp – Bądź firmą lepszą dla świata, to się opłaca!

W jakiej firmie chcesz pracować? W tej, która jest najlepsza na świecie? Kuszące. A może w takiej, która jest lepsza dla świata, tworząc swoje produkty w sposób etyczny i zrównoważony? Zastanawiasz się, czy te wartości mogą współistnieć w jednej firmie? Tak, to jest możliwe dzięki ruchowi B Corp, który skupia firmy wdrażające wysokie standardy zrównoważonego rozwoju.

  • Karolina Kulig
  • 23 października 2024

Seniorzy w strategii ESG. Dobre praktyki

Potrzeby seniorów zauważane są przez firmy budujące swoje strategie ESG w Polsce. Spośród 86 raportów zrównoważonego rozwoju za rok 2022, które dostępne są w bibliotece konkursu Raporty Zrównoważonego Rozwoju, o akcjach skierowanych w stronę seniorów pisze niemal ⅓ raportujących.

  • Maciej Kikta
  • 9 października 2024

Niskobudżetowe działania CSR integrujące zespół i budujące wizerunek firmy społecznie odpowiedzialnej – case study firmy Smartney

Firmy, które nie mają ducha społecznej odpowiedzialności w swoim DNA i nie angażowały się dotychczas w tego rodzaju działania, mają ostatni dzwonek na rozpoczęcie aktywności w tym obszarze. Wyzwanie jest jeszcze większe w przypadku firm usługowych, operujących globalnie i niemających bezpośrednich punktów styku z konkretnymi społecznościami.

  • Joanna Berlińska
  • 24 września 2024

Gramy fair play i dajemy zespołowi wolną rękę

Bardzo ważnym elementem naszej kultury organizacyjnej jest pozostawienie pracownikom dużej swobody w podejmowaniu decyzji. Zatrudniamy specjalistów, których szkolimy, a następnie dajemy im wolną rękę w realizacji powierzonych zadań.

  • Bogna Wojciechowska
  • 28 lipca 2023

Transmedia – czy to przyszłość rozrywki?

15 stycznia 2023 roku fani postapokaliptycznej gry The Last of Us mogli wreszcie odetchnąć z ulgą. Adaptacja kultowego tytułu produkcji studia Naughty Dog, która podbiła serca i portfele graczy – w ciągu trzech tygodni od premiery gra sprzedała się w liczbie ponad 3,4 mln egzemplarzy - wreszcie trafiła na ekrany. Pierwszy odcinek nowego serialu HBO o tej samej nazwie nie tylko spotkał się z zachwytem krytyków, ale przekroczył najśmielsze oczekiwania prognostyków.

  • Julia Zdobylak
  • 18 lipca 2023

Wirtualni influencerzy w służbie PR

Narodzili się w XXI wieku, a już podbijają międzynarodowe rynki. Ich matką jest sztuczna inteligencja, a ojcem influencer marketing. Wychowywali się w technologiach immersyjnych, by wkroczyć do mediów społecznościowych i metawersum. Mowa o wirtualnych influencerach – humanoidalnych personach, które tworzą więź z odbiorcami i mogą wpływać na ich decyzje zakupowe. Wykorzystanie wirtualnych influencerów nie weszło jeszcze do kanonu influencer marketingu, lecz już teraz warto przyjrzeć się ich rosnącemu potencjałowi reklamowemu.

  • Magdalena Drajkowska
  • 4 lipca 2023

Content wideo jako narzędzie komunikacji employer brandingowej

Tradycyjnie public relations (PR) kojarzy się z komunikacją kryzysową czy zarządzaniem relacjami z mediami. Współcześnie jednak, ten zakres należałoby rozszerzyć znaczeniowo o działania powiązane z budowaniem wizerunku marki, w tym również pracodawcy.

Wciśnij ESC, żeby zamknąć