Wykorzystanie AI w marketingu: wideo

Twórcy narzędzi opartych na sztucznej inteligencji coraz bardziej skupiają się na generowaniu wideo od podstaw, wykorzystując jedynie tekst jako punkt wyjścia, co stanowi przełomowe podejście do tworzenia multimediów. [1]

W chwili obecnej filmy tworzone w ten sposób nie są jeszcze realistyczne, lecz raczej balansują na granicy surrealizmu, co może być zarówno fascynujące, jak i nieco niepokojące dla odbiorców. Sztuczna inteligencja oferuje również możliwość tworzenia realistycznych filmów szkoleniowych za
pomocą awatarów AI. Wystarczy wybrać odpowiedni głos, wczytać prezentację multimedialną, a następnie AI zajmie się resztą, kreując unikalnego awatara zdolnego do przedstawienia danego tematu. [2]

Kolejną, ciekawą technologią jest TrueSync, oparty na algorytmach AI, który pozwala zsynchronizować ruch warg aktorów w filmie z dialogami nagranymi w innym języku niż ten, który został zarejestrowany przez kamerę. Model identyfikuje odpowiednie ułożenie ust aktora, które odpowiada dźwiękom emitowanym w filmie, a następnie przekłada je na właściwe miejsce. [3]

Warto dodać, że wraz z postępem technologii AI, może dojść do wzrostu liczby tzw. deepfake’ów – zmanipulowanych obrazów, które nie odzwierciedlają rzeczywistości, a są wyłącznie dopracowaną do perfekcji kreacją. [4]


Istnieje kilka metod tworzenia deepfake’ów, ale najczęściej stosuje się głębokie sieci neuronowe, korzystające z techniki zamiany twarzy. Najpierw użytkownik potrzebuje docelowego filmu, który posłuży jako podstawa dla deepfake’a, a następnie kolekcji klipów wideo z osobą, którą chce
wstawić do docelowego filmu. Kilka aplikacji ułatwia tworzenie deepfake’ów nawet dla początkujących, np. chińska aplikacja Zao, DeepFace Lab,FakeApp i Face Swap, a dużą ilość oprogramowania do tworzenia deepfake’ów można znaleźć na GitHubie. [5]

[1] Runway Gen2
[2] Synthesia.io
[3] Flawless AI
[4] MIT Media Lab: Detect DeepFakes
[5] Business Insider: What are deepfakes?

Wykorzystanie w praktyce


Sztuczna inteligencja znacząco przyczynia się do rozwoju narzędzi wideo, dostarczając szeroką gamę zaawansowanych funkcji i możliwości. Współczesne rozwiązania AI obejmują automatyczne generowanie napisów i transkrypcje, które ułatwiają dostępność treści dla użytkowników z różnorodnymi potrzebami.
Sztuczna inteligencja umożliwia również wymazywanie i zastępowanie części obrazu wygenerowaną
zawartością, co daje możliwość dostosowania obrazów do dokładnych specyfikacji. [1]

Algorytmy uczenia maszynowego pozwalają na poprawę jakości materiału, analizę klipów wideo i podejmują inteligentne decyzje dotyczące ich lepszego i czystszego wyglądu. Możliwe jest wykorzystanie modeli AI do wyostrzania rozmytych obrazów, zmniejszania rozmycia ruchu, usuwania szumów i zwiększania kontrastu.

Oprogramowanie może również stabilizować drżący materiał i dodawać ruch do statycznych obrazów. [2] [3]

Wreszcie, generowanie wideo oparte na AI umożliwia stworzenie realistycznych, syntetycznych obrazów i animacji, przyspieszając proces produkcji, zmniejszając koszty oraz otwierając nowe możliwości dla twórców. [4]

[1] Runway AI Magic Tools
[2] Topaz Labs
[3] Adobe AI Video Editing
[4] Runway Gen2

Artykuł jest częścią „Poradnika AI w social media” Grupy Roboczej Social Media IAB Polska.

Publikacja dostarcza praktycznej wiedzy na temat korzyści, wyzwań i możliwości, jakie niesie ze sobą stosowanie AI w mediach społecznościowych.

Przykładowe narzędzia:

  • Make-A-Video – generator, który może tworzyć oryginalne materiały wideo z promptów tekstowych lub graficznych.
  • D-ID AI – narzędzie, które skupia się na generowaniu tekstu na wideo przy użyciu awatarów AI. Imponującą cechą D-ID Studio jest jego zdolność do wykrywania deepfake’ów.
  • Topaz Video AI – program, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do poprawy jakości materiału wideo. Oprogramowanie analizuje materiały i podejmuje inteligentne
    decyzje dotyczące ich lepszego i czystszego wyglądu.
  • Runway – narzędzie AI, dzięki któremu możemy wygenerować materiały wideo dzięki promptowi tekstowemu lub obrazowi.
  • Synthesia – narzędzie, które oferuje możliwość tworzenia realistycznych filmów szkoleniowych za pomocą awatarów AI.
  • Colourlab – dzięki temu narzędziu możemy sprawić, że nasze wideo będzie wyglądać jak hollywoodzka produkcja za sprawą inteligentnemu dopasowaniu kolorów oraz filtrów.
  • Flawless AI – narzędzie, które pozwala zsynchronizować ruch warg aktorów w filmie z dialogami nagranymi w innym języku niż ten, który został zarejestrowany przez kamerę

Michał Kotarski

Wciśnij ESC, żeby zamknąć