Podcasty

W największym skrócie podcast to forma internetowej publikacji w postaci audio. To rodzaj audycji o nieustalonej długości, który można odsłuchać wszędzie przy pomocy smartfona, komputera czy odbiornika audio w samochodzie z funkcją smart. Samo pojęcie podcast pochodzi słów iPod i broadcast. Oczywiście podcastów możemy słuchać nie tylko na urządzeniach ze stajni Apple i nie przyda nam się tutaj klasyczny odbiornik radiowy.

Mamy tu więc do czynienia z namiastką audycji radiowej, w przypadku video-podcastu także telewizyjnej oraz widzimy dużą synergię z Internetem. Z racji tego, że podcasty nie są transmitowane na żywo, możemy korzystać z nich w każdej chwili. Z punktu widzenia reklamodawców podcast powinien być atrakcyjnym miejscem do zaprezentowania swoich produktów lub usług. Zakres tematyczny podcastów jest właściwie nieograniczony. Podcastów najlepiej słuchać przy za pomocą dedykowanych aplikacji. Z roku na rok zyskują swoich zwolenników przede wszystkim dostępnością, autentycznością oraz tym, że możemy ich odsłuchiwać w każdej sytuacji. Skoro mamy więc do czynienia z wartościowymi treściami i elastycznym, hybrydowym medium to jestem przekonany, że podcasty na stałe trafią do media planów tak jak telewizja, Internet i radio.Coraz częściej wirtualne audycje służą budowaniu celów biznesowych. Ekspercka wiedza przekazywana w łatwej i dostępnej formie może wzbudzać zaufanie odbiorców i wpływać na ich przywiązanie. Dostępne badania zarówno na polskim jak i amerykańskim rynku wskazują, że znajomość i popularność podcastów dynamicznie rośnie co w kolejnych latach będzie także wpływać na udział w rynku reklamy internetowej.

Michał Jeziółkowski

Od 2013 roku związany z branżą digital. Odpowiada za rozwój programmatic direct w sieci reklamowej tri-table. Współpracuje z domami mediowymi, klientami bezpośrednimi oraz sieciami mobilnymi i afiliacyjnymi. Prowadzi ćwiczenia z Planowania i Realizacji Kampanii Reklamowych w Internecie na Uniwetsytecie Marii Curie-Skłodowskiej.

Wciśnij ESC, żeby zamknąć