Podcasty

Autor: Michał Jeziółkowski
09/06/2021
Żyjemy w świecie treści, w czasach gdzie ilość powstającego contentu rośnie w ekspresowym tempie. Każdy z nas ma swoje ulubione medium i niezależnie od tego czy jest to radio, telewizja, prasa czy Internet, to twórcy treści w tych kanałach znajdują swoich zwolenników. Jednocześnie wyraźny podział pomiędzy mediami stale się zaciera czego wyraźnym przykładem są podcasty.
Kategorie: audio

W największym skrócie podcast to forma internetowej publikacji w postaci audio. To rodzaj audycji o nieustalonej długości, który można odsłuchać wszędzie przy pomocy smartfona, komputera czy odbiornika audio w samochodzie z funkcją smart. Samo pojęcie podcast pochodzi słów iPod i broadcast. Oczywiście podcastów możemy słuchać nie tylko na urządzeniach ze stajni Apple i nie przyda nam się tutaj klasyczny odbiornik radiowy.

Mamy tu więc do czynienia z namiastką audycji radiowej, w przypadku video-podcastu także telewizyjnej oraz widzimy dużą synergię z Internetem. Z racji tego, że podcasty nie są transmitowane na żywo, możemy korzystać z nich w każdej chwili. Z punktu widzenia reklamodawców podcast powinien być atrakcyjnym miejscem do zaprezentowania swoich produktów lub usług. Zakres tematyczny podcastów jest właściwie nieograniczony. Podcastów najlepiej słuchać przy za pomocą dedykowanych aplikacji. Z roku na rok zyskują swoich zwolenników przede wszystkim dostępnością, autentycznością oraz tym, że możemy ich odsłuchiwać w każdej sytuacji. Skoro mamy więc do czynienia z wartościowymi treściami i elastycznym, hybrydowym medium to jestem przekonany, że podcasty na stałe trafią do media planów tak jak telewizja, Internet i radio.Coraz częściej wirtualne audycje służą budowaniu celów biznesowych. Ekspercka wiedza przekazywana w łatwej i dostępnej formie może wzbudzać zaufanie odbiorców i wpływać na ich przywiązanie. Dostępne badania zarówno na polskim jak i amerykańskim rynku wskazują, że znajomość i popularność podcastów dynamicznie rośnie co w kolejnych latach będzie także wpływać na udział w rynku reklamy internetowej.

Michał Jeziółkowski

Michał Jeziółkowski

Od 2013 roku związany z branżą digital. Odpowiada za rozwój programmatic direct w sieci reklamowej tri-table. Współpracuje z domami mediowymi, klientami bezpośrednimi oraz sieciami mobilnymi i afiliacyjnymi. Prowadzi ćwiczenia z Planowania i Realizacji Kampanii Reklamowych w Internecie na Uniwetsytecie Marii Curie-Skłodowskiej.

Czytaj także

Wyzwania dla formatu digital audio w roku 2021

Wyzwania dla formatu digital audio w roku 2021

W roku 2021 marki będą stawiać na rozwój strategii audio i zagłębiać się w takie obszary jak tworzenie bardziej angażujących treści oraz odnajdywanie skutecznych metod interakcji z odbiorcą. Przyspieszy rozwój reklamy podcastowej w kierunku bardziej wydajnych, ukierunkowanych i bezpiecznych sposobów dotarcia do słuchaczy. Dynamicznie będzie rozwijać się technologia audio chatbotów, czy asystentów głosowych, a przed marketerami staną kolejne wyzwania,
dotyczące efektywnego wdrażania wchodzących na rynek
rozwiązań do planowanych strategii marketingowych.

Pomiar audio

Pomiar audio

Istotną kwestią w emisji Digital Audio jest ustalenie jej KPI na wstępie żeby dążyć do osiągnięcia zamierzonego celu, w tym celu należy dobrać najodpowiedniejsze metryki, na wynikach których określone zostanie zrealizowanie celu. Metody pomiaru i raportowania dla kampanii digital audio są uzależnione od sposobu konsumpcji dźwięku: streaming lub download media.

Gdzie i jak słuchamy dziś cyfrowych treści

Gdzie i jak słuchamy dziś cyfrowych treści

Co było pierwsze? Jajo czy kura? Czy rozwój narzędzi do słuchania spowodował wzrost zainteresowania samym słuchaniem? Czy to boom na treści audio wpłynął na rozwój urządzeń do słuchania?