KLIENT: CANON POLSKA
WYDAWCA: GAZETA.PL
AGENCJA: PHD MEDIA DIRECTION
Oczekiwania
Promocja wybranych produktów marki Canon w towarzystwie trendu na fotografię profesjonalną (nie na zdjęcia smartfonem), podkreślenie, że nie tylko profesjonalista może mieć dobry aparat.
• Stworzenie atrakcyjnego contentu i zapewnienie widocznej ekspozycji do jego publikacji.
• Przekierowanie do punktów partnerskiej sieci sprzedaży.
Nazwa i opis kampanii
„Historie w obiektywie”
W ramach prowadzonych działań Gazeta.pl przygotowała w pełni natywny landing page pod nazwą wobiektywie.gazeta.pl. Pokazywaliśmy, jak zatrzymać piękne kadry w obiektywie przez pryzmat wiedzy i doświadczenia sześciu profesjonalnych fotografów. Udzielili oni wielu cennych rad użytkownikom Gazeta.pl. Mówili przede wszystkim o tym, jak można uchwycić moment i zrobić piękne zdjęcie nie będąc profesjonalnym fotografem.
Każdy z ekspertów specjalizował się w innym obszarze fotografii, co pozwoliło nam również zaprezentować bogate portfolio produktów Klienta, ponieważ każdy z nich używał podczas nagrań innego sprzętu marki Canon.
Cele kampanii
5 miesięczne działania, które miały na celu przybliżenie użytkownikom technik fotografowania w 6 kategoriach tematycznych tj.
• Fotografia podróżnicza,
• Fotografia wnętrz,
• Fotografia rodzinna,
• Fotografia biznesowa,
• Fotografia portretowa,
• Vlogowanie.
Prowadzone działania
• 6 natywnych materiałów wideo z udziałem profesjonalnych fotografów korzystających z różnego asortymentu specjalistycznych produktów Canon,
• 6 artykułów natywnych nawiązujących do tematyki materiałów wideo,
• 6 infografik z top 3 poradami danego fotografa na wypracowanie idealnego kadru oraz kodu QR linkującego do sklepu z zastosowanym w sesji sprzętem,
• konkurs dla pasjonatów fotografii, w którym wysokiej jakości nagroda zapewniła nam dużą liczbę zgłoszeń,
• równoległa kampania CPC,
• jedyny na rynku innowacyjny, interaktywny player wideo, który pozwolił nam przekierować użytkowników Gazeta.pl bezpośrednio z playera do sklepów partnerskich marki Canon (CLICK TO SHOP). Zagwarantowało to możliwość zapoznania się z prezentowanym w materiale sprzętem w czasie rzeczywistym i możliwość zakupu,
• wizerunkowy branding playera – reklama okalająca player i umożliwiająca przeklik na stronę marki.
Wyniki kampanii
• Bogata promocja i obecność materiałów z udziałem marki Canon w najlepszych placementach, w tym między innymi na stronie głównej portalu.
• Publikacja treści natywnych w 4 serwisach: kobieta.gazeta.pl, podróże.gazeta.pl, weekend.gazeta.pl oraz next.gazeta.pl. Pozwoliło to pokazać różne perspektywy w odniesieniu do kategorii tematycznych.
Największe wyzwania, na jakie trafiliśmy
• Największym wyzwaniem projektu był dobór odpowiednich osób do produkcji materiałów wideo. Po pierwsze mieliśmy aż 6 kategorii tematycznych i w każdej minimum kilka propozycji sylwetek. Po drugie nasi fotografowie musieli na co dzień pracować na sprzęcie marki Canon, by wiarygodność ich polecenia i wykonanych zdjęć była jak najwyższa.
• Po trzecie, realizacja projektu z artystami, a tak trzeba patrzeć na profesjonalnych fotografów, niesie za sobą też otwartość na to, jaki finalnie materiał powstanie i co zawodowcy nam powiedzą. Musieliśmy być, i my i klient, gotowi na ich rekomendację. Dlatego zdecydowaliśmy się na materiały natywne. W innym przypadku ciężko byłoby pokazać wszystkie zalety produktów.
• Jednoczesne spełnienie tych kryteriów było wyzwaniem, ale sprostanie im przyniosło nam 100% satysfakcję z projektu oraz zadowolenie naszego klienta.
Powyższy artykuł jest fragmentem publikacji „Przewodnik po Content Marketingu 2022/2023”
stworzonej przez Grupę Roboczą Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska.
Publikacja zawiera insighty i informacje na temat tego, jak działania content marketingowe postrzegają obecnie agencje, wydawcy i klienci w Polsce, a także ciekawe case’y z rodzimego rynku, które mogą być źródłem inspiracji do zaplanowania skutecznych działań content marketingowych.
Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj >