Content marketingowe case study: KINO POLSKA TV S.A.

Klient: KINO POLSKA TV S.A.
Wydawca: Grupa RMF
Agencja: RL Media

Promocja filmu “Bohemian Rapsody”

W portfolio Kino Polska TV S.A. znajdują się naziemne kanały telewizyjne: Stopklatka i Zoom TV, kanały kablowosatelitarne: Kino Polska, Kino TV, Kino Polska Muzyka, Gametoon, Dizi a także pakiet kanałów premium FilmBox. Grupa w swojej ofercie posiada również serwis internetowy z ofertą VoD i streamingiem kanałów TV FilmBox+.
Pakiet
FilmBox to kanały filmowe, które zapewnią doskonałą rozrywkę szerokiemu gronu odbiorców. Starannie wyselekcjonowana oferta nagradzanych filmów, świetni aktorzy, głośne produkcje hollywoodzkie, uznane kino europejskie, najlepsze filmy akcji, klasyka rozrywki dla całej rodziny, a także kino artystyczne, autorskie i dzieła spoza głównego nurtu. Wszystko to bez reklam, na pięciu znakomitych kanałach filmowych: FilmBox Premium HD, FilmBox Extra HD, FilmBox Family, FilmBox Action i FilmBox Arthouse. 


Oczekiwania i cele

Promocja premiery filmu „Bohemian Rhapsodyw kanale telewizyjnym FilmBox, Premium HD i na platformie FilmBox+.
Nawiązanie do urodzin Freddiego Mercury’ego (05.09)
Wykorzystanie rozwiązań content marketingowych


Nazwa kampanii / opis kampanii

Grupa Kino Polska zdecydowała zdecydowało się na kampanię digitalową w kanałach oferowanych przez Grupę RMF, by promować premierę filmu „Bohemian Rhapsody” w kanale telewizyjnym FilmBox Premium HD i na platformie FilmBox+. Wykorzystano content marketing i podcasty wsparte promocją redakcyjną oraz formatami display i audio.

Prowadzone działania

Działania reklamowe FilmBoxa miały miejsce na przełomie sierpnia i września 2021 roku. Telewizyjnemu nadawcy zależało, by powiązać premierę filmu opisującego biografię Freddiego Mercuryego z obchodami jego urodzin przypadającymi na 5 września. RMF Digital, jednostka Działu Sprzedaży Grupy RMF oferująca kompleksowe kampanie online, zaproponowała szereg działań we własnych serwisach.

Partnerstwo Tematu Tygodnia

Przez blisko miesiąc FilmBox był partnerem Tematu Tygodnia na stronie rmf.fm. W tym czasie tematem wiodącym były Muzyczne legendy w filmowych odsłonach, a w ramach cyklu powstały trzy artykuły redakcyjne (10 najlepszych filmów muzycznych w historii, 5 nagrodzonych dramatów muzycznych i Freddie Mercury we wspomnieniach Briana Maya) oraz jeden natywny (»Bohemian Rhapsody«. Filmowa historia zespołu wszech czasów).
Sekcja w czasie trwania partnerstwa była obrandowana logotypami oraz bannerami FilmBox Premium HD, a sam dział był eksponowany w formie obszaru specjalnego na stronie głównej rmf.fm oraz wspierany redakcyjnie.

Partnerstwo Tematu Tygodnia RMF.FM

 

Dedykowany podcast
Redakcja RMF FM stworzyła też specjalny podcast Muzyczne legendy w filmowych odsłonach. Mateusz Opyrchał, dziennikarz i prezenter rozgłośni, przygotował w ramach cyklu trzy odcinki: o Freddiem Mercurym, o filmie Bohemian Rhapsody oraz o najważniejszych filmach poświęconych muzyce. W każdym epizodzie znalazło się lokowanie FilmBox Premium HD, a premiery kolejnych odcinków były promowane poprzez emisje kreacji display oraz audio online (wraz z targetowaniem demograficznym i behawioralnym).
Dedykowany spot audio promujący podcast został przygotowany przez Studio RMF. Dodatkowo Mateusz Opyrchał promował podcast w relacji na swoim koncie na Instagramie.

Podcast promocja audio – PRE/MID-ROLL 30’’

Efekty kampanii

44,5 tys. unikalnych użytkowników na artykułach w ramach Tematu Tygodnia (149% celu);
3 min. 20 sek. średni czas spędzony na stronie artykułowej;

12,6 tys. unikalnych użytkowników na stronie podcastu Muzyczne legendy w filmowych odsłonach;

55 minut średni czas spędzony na stronie podcastu;

3,5 tys. Odsłuchań odcinków podcastu (total events);
promocja podcastu display (premium board): 330 tys. PV, 238 tys. UU, 2,9 tys. kliknięć, CTR 0,87%;

promocja podcastu audio online (preroll i midroll): 330 tys. PV, 202 tys. UU, LTR (procent odsłuchań spotu w całości) 94,7%

Komentarz klienta:
W ramach dużej akcji promującej film „
BohemianRhapsody” na kanale FilmboxPremium HD, Grupa Kino Polska zdecydowała się na podjęcie współpracy z Grupą RMF. Ze względu na muzyczny kontekst filmu, którego emisja zgrywała się w czasie z rocznicą urodzin lidera grupy QueenFreediego Mercury’ego, naturalnym środowiskiem promocyjnym wydawało nam się radio. Zależało nam na niestandardowych i innowacyjnych działaniach content marketingowych, stąd też wybór Grupy RMFgdzie mieliśmy możliwość połączenia aktywności: artykułów natywnych, podcastów, kampanii bannerowejw serwisach Grupy RMF i spotowej w radiu internetowymRMF ON. Jesteśmy zadowoleni z wyników, które udało nam się uzyskać podczas wspomnianych działań.

Największe wyzwania, na jakie trafiliśmy

Realizacja działań przebiegła bardzo sprawnie. Początkowym wyzwaniem był brak eksperta muzycznego, który z naszej strony mógł podzielić się wiedzą o zespole Queen i wystąpić w podcastach, jednak rozwiązaliśmy tę trudność, dzięki wsparciu ze strony wydawcy. Wspólnie wybraliśmy tematy do omówienia, a redaktor muzyczny Grupy RMF w ciekawy sposób przedstawił je w ramach szeregu audycji, lokując w nich informacje o tytule filmu i możliwości obejrzenia produkcji na antenie Filmbox Premium HD.


 

Powyższy artykuł jest fragmentem publikacji „Przewodnik po Content Marketingu 2022/2023
stworzonej przez Grupę Roboczą Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska.
Publikacja zawiera insighty i informacje na temat tego, jak działania content marketingowe postrzegają obecnie agencje, wydawcy i klienci w Polsce, a także ciekawe case’y z rodzimego rynku, które mogą być źródłem inspiracji do zaplanowania skutecznych działań content marketingowych.
Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj >

Grupa Robocza Content Marketing

Wciśnij ESC, żeby zamknąć