Czy e-commerce jest drogi?

Autor: Cezary Kożon
07/14/2020
Najogólniej rzecz ujmując, powiedziałbym, że dobrze poprowadzone działania e-commerce nie są drogie. Dlaczego? E-commerce przynosi zauważalne zyski, działa szybko, sprawnie i dociera wszędzie tam, gdzie nie może dotrzeć sprzedaż tradycyjna. Co za tym idzie, koszty, które generuje, nawet jeśli są bardzo duże, prędzej czy później się zwrócą – o ile nasza platforma wdrożona jest tak, by wzmacniała sprzedaż i wpływała na decyzje zakupowe klientów. To, ile środków zainwestujemy, by powstał nasz e-sklep, przełoży się w naturalny sposób na nasz zysk, ale nawet niewielkie sumy zaspokoją potrzeby małych czy średnich biznesów. E-commerce na pewno jest doskonałym pomysłem na utrzymanie płynności finansowej w czasach pandemii, co już zauważyliśmy na podstawie feedbacku od naszych klientów.
Kategorie: e-commerce

Ile trwa postawienie sklepu?

Sklep wdrożony przez nas w 5 dni dla sieci salonów fryzjerskich Jean Louis David, wygenerował w pierwszym miesiącu działania większy zysk niż dobrze prosperujący salon stacjonarny! To case o tyle ciekawy, że dla salonów fryzjerskich e-commerce nie jest przecież wcale oczywistą opcją i naturalnym wyborem.

Fast White Cat ma w swojej ofercie realizacje różnego zasięgu – od małych, optymalnych, ale ekspresowo wdrożonych platform nawet za 10 tysięcy złotych, po bardzo angażujące, duże projekty, wyceniane indywidualnie i dostosowane do najbardziej szczegółowych, niepowtarzalnych wymogów konkretnego klienta. Najważniejsze w budowaniu takich sklepów jest właśnie wspominane myślenie o zyskach – to, jakie rodzaje platformy, layout, sposoby płatności, wysyłki czy jakiekolwiek inne funkcjonalności proponujemy klientom, nigdy nie jest dziełem przypadku, ale przemyślaną strategią, której celem zawsze jest sprzedaż.

Jak wybrać dostawcę usług e-commerce?

Warto pamiętać o tym, że dostawca takich usług powinien, poza doskonałymi umiejętnościami technicznymi, mieć również dużą wiedzę z zakresu e-commerce oraz umiejętności miękkie. Najważniejsze, by współpraca biznesowa była skoncentrowana na celu, jakim jest sprzedaż – dlatego warto wybrać dostawcę, który rozumie, że sklep online należy budować w konkretny, przemyślany sposób, zgodny z UX, dostosowany do oczekiwań współczesnego klienta, dobrze konwertujący.

Dlatego polecam współpracować z takimi firmami, które posiadają zaplecze merytoryczne, mają w swoich zasobach certyfikowanych ekspertów danej platformy,

a także dobrze funkcjonujący dział marketingu. Kolejną kwestią jest to, aby wybierać tych, z którymi udało nam się złapać kontakt i czujemy,że komunikacja przychodzi nam bez trudu – przy dłuższych projektach to naprawdę istotne.

Jako Fast White Cat staramy się działać właśnie w taki sposób, oferując kompleksowe podejście i pełną dyspozycyjność na wszystkich poziomach – nazywamy się e-commerce housem, bo oprócz tego, co jest w środku, czyli software’u, dajemy w pakiecie także dobrze prosperujący sklep. Specjalizujemy się we wdrożeniach na Magento i Prestashop, ponieważ uważamy je za najlepsze i najlepiej je znamy. Tylko takie rozwiązania oferujemy naszym klientom – jesteśmy zdania, że dobry usługodawca to taki, który dopiero wtedy buduje ofertę rynkową, gdy może uznać się za eksperta w temacie.


Ten artykuł jest częścią publikacji Grupy Roboczej E-commerce pt. “E-commerce w czasach kryzysu”, opublikowanej w czerwcu 2020r. Zachęcamy do zapoznania się z całością materiału. Publikacja jest dostępna bezpłatnie w formacie pdf.

 

Czytaj także

Poradnik E-commerce: Jak zapewnić bezpieczeństwo w e-commerce?

Poradnik E-commerce: Jak zapewnić bezpieczeństwo w e-commerce?

W czasie pandemii, co jest absolutnie zrozumiałe, wyjątkowa uwaga powinna być przywiązywana do kwestii bezpieczeństwa. I mowa tu o bezpieczeństwie, na wielu poziomach. Sprzedając w tych trudnych czasach, musisz utwierdzić swojego klienta w tym, że zarówno procedury po twojej stronie, jak i logistyka dostaw zagwarantują mu:

Poradnik E-commerce: Czy muszę promować swój sklep?

Poradnik E-commerce: Czy muszę promować swój sklep?

To nie ulega wątpliwości. Sklep bez promocji jest jak wiersz napisany do szuflady – niby powstał, ale nikt poza autorem o nim nie wie. Każdy sklep zakładany jest po to, żeby sprzedawać, natomiast jeżeli nie jest w żaden sposób promowany, to nie ma możliwości, by generował sprzedaże, pozwalające choćby na jego utrzymanie. Na promocję sklepu warto patrzeć dwutorowo i opracować współgrające ze sobą strategie – długo i krótkoterminową.

Co zmieniła pandemia na rynku e-commerce?

Co zmieniła pandemia na rynku e-commerce?

E-commerce jest jedną z branż, które najbardziej zyskują z powodu pandemii. Przymusowa izolacja napędziła popyt na zakupy w intrenecie, które często były jedynym sposobem na zaspokojenie podstawowych potrzeb. Według raportu „E-commerce w czasach kryzysu” Izby Gospodarki Elektronicznej i Mobile Institute, 14% Polaków zadeklarowało zakup produktów spożywczych i środków czystości tylko przez internet, a 24% częściowo przez internet i stacjonarnie. Część użytkowników właśnie teraz stawia swoje pierwsze kroki w zakupach online, a Ci, którzy kupowali wcześniej, teraz poszerzają koszyki o kolejne kategorie produktów i zamawiają więcej.