Komunikacja w gamingu i o gamingu

Jest to stabilny progres, którego pandemia znacząco nie przyspieszyła, ale za to wpłynęła na ilość czasu spędzanego na konsumpcji treści związanych z grami wideo. Aktualnie szacuje się, że na świecie jest ok. 3 miliardów graczy. To bardzo liczna i zróżnicowana grupa, lecz równocześnie niezwykle obiecująca pod kątem komunikacyjnym.

Czy gaming mocno zmienił się na przestrzeni ostatniego roku? Nie, natomiast zmienia się liczba marek, które poprzez gaming chcą się komunikować. I nie są to tylko marki endemiczne, oferujące rozwiązania dedykowane graczom, lecz cały wachlarz nieendemicznych brandów, które w gamingu upatrują szerokiej i efektywnej komunikacji. Dla branży gamingowej to jasny sygnał, że na ich polu dzieje się i dziać się będzie coraz więcej. Z kolei jednym z największych wyzwań na 2022 i kolejne lata, będzie odpowiednie zarządzanie komunikacją marek w tym obszarze tak, by efektywnie i efektownie przeprowadzić aktywacje zarówno w mediach, jak i w społeczności, która jest kluczowa w tej układance.

Media, nie tylko tematyczne, coraz częściej i chętniej piszą o potencjale oraz trendach, o działaniach marek w obszarze gamingu i esportu. Informacje te jednak pojawiają się wybiórczo i tylko garstka naprawdę ciekawych aktywacji trafia do szerokiego grona odbiorców, ponieważ jako branża mierzymy się z problemem braku specjalistów od komunikacji. Jest to jedno z największych wyzwań, jakie stoi przed tym sektorem na kolejne lata – wyszkolić specjalistów, którzy będą w stanie sprostać rosnącym oczekiwaniom partnerów.


Artykuł jest fragmentem publikacji „2022 – Rok Dla Odważnych I Rozważnych: metawersum, spirale informacyjne i łamanie tabu” stworzonej przez Grupę Roboczą Public Relations. Publikacja stanowi zestawienie najważniejszych trendów na rok 2022 w szeroko rozumianym środowisku digital marketingu.
Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj >

Justyna Oracz

Pełna energii i zapału manager marketingu z 20-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Aktualnie Head of Communications w Fantasyexpo, gdzie zajmuje się komunikacją i marketingiem. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze e-sportu oraz gamingu i nie tylko. Potrafi skutecznie łączyć kanały i narzędzia, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Wciśnij ESC, żeby zamknąć