Komunikacja w gamingu i o gamingu

Autor: Justyna Oracz
04/05/2022
Nie jest tajemnicą, że gaming rośnie i będzie rósł w siłę. Dowodzą tego wyniki wielu badań, które w zależności od źródła, podają wskaźniki dynamiki wzrostu liczby graczy (rok do roku) na poziomie między 4 a 7%.

Jest to stabilny progres, którego pandemia znacząco nie przyspieszyła, ale za to wpłynęła na ilość czasu spędzanego na konsumpcji treści związanych z grami wideo. Aktualnie szacuje się, że na świecie jest ok. 3 miliardów graczy. To bardzo liczna i zróżnicowana grupa, lecz równocześnie niezwykle obiecująca pod kątem komunikacyjnym.

Czy gaming mocno zmienił się na przestrzeni ostatniego roku? Nie, natomiast zmienia się liczba marek, które poprzez gaming chcą się komunikować. I nie są to tylko marki endemiczne, oferujące rozwiązania dedykowane graczom, lecz cały wachlarz nieendemicznych brandów, które w gamingu upatrują szerokiej i efektywnej komunikacji. Dla branży gamingowej to jasny sygnał, że na ich polu dzieje się i dziać się będzie coraz więcej. Z kolei jednym z największych wyzwań na 2022 i kolejne lata, będzie odpowiednie zarządzanie komunikacją marek w tym obszarze tak, by efektywnie i efektownie przeprowadzić aktywacje zarówno w mediach, jak i w społeczności, która jest kluczowa w tej układance.

Media, nie tylko tematyczne, coraz częściej i chętniej piszą o potencjale oraz trendach, o działaniach marek w obszarze gamingu i esportu. Informacje te jednak pojawiają się wybiórczo i tylko garstka naprawdę ciekawych aktywacji trafia do szerokiego grona odbiorców, ponieważ jako branża mierzymy się z problemem braku specjalistów od komunikacji. Jest to jedno z największych wyzwań, jakie stoi przed tym sektorem na kolejne lata – wyszkolić specjalistów, którzy będą w stanie sprostać rosnącym oczekiwaniom partnerów.


Artykuł jest fragmentem publikacji „2022 – Rok Dla Odważnych I Rozważnych: metawersum, spirale informacyjne i łamanie tabu” stworzonej przez Grupę Roboczą Public Relations. Publikacja stanowi zestawienie najważniejszych trendów na rok 2022 w szeroko rozumianym środowisku digital marketingu.
Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj >
Justyna Oracz

Justyna Oracz

Pełna energii i zapału manager marketingu z 20-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Aktualnie Head of Communications w Fantasyexpo, gdzie zajmuje się komunikacją i marketingiem. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze e-sportu oraz gamingu i nie tylko. Potrafi skutecznie łączyć kanały i narzędzia, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.
Przyszłość CSR: nadchodzi następca CSR – ESG

Przyszłość CSR: nadchodzi następca CSR – ESG

21 kwietnia 2021 r. Komisja Europejska przedstawiła projekt dyrektywy CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), która zakłada obowiązek raportowania zagadnień ESG (ang. Environmental, Social and Corporate Governance) przez wszystkie spółki zarówno publiczne, jak i prywatne. Te mające powyżej 250 pracowników będą zobowiązane do przygotowania raportu niefinansowego już od 2023 r. Trzy lata później regulacje obejmą wszystkie spółki notowane na rynku regulowanym, które mają powyżej 10 pracowników.