Komunikacja w gamingu i o gamingu

Autor: Justyna Oracz
04/05/2022
Nie jest tajemnicą, że gaming rośnie i będzie rósł w siłę. Dowodzą tego wyniki wielu badań, które w zależności od źródła, podają wskaźniki dynamiki wzrostu liczby graczy (rok do roku) na poziomie między 4 a 7%.

Jest to stabilny progres, którego pandemia znacząco nie przyspieszyła, ale za to wpłynęła na ilość czasu spędzanego na konsumpcji treści związanych z grami wideo. Aktualnie szacuje się, że na świecie jest ok. 3 miliardów graczy. To bardzo liczna i zróżnicowana grupa, lecz równocześnie niezwykle obiecująca pod kątem komunikacyjnym.

Czy gaming mocno zmienił się na przestrzeni ostatniego roku? Nie, natomiast zmienia się liczba marek, które poprzez gaming chcą się komunikować. I nie są to tylko marki endemiczne, oferujące rozwiązania dedykowane graczom, lecz cały wachlarz nieendemicznych brandów, które w gamingu upatrują szerokiej i efektywnej komunikacji. Dla branży gamingowej to jasny sygnał, że na ich polu dzieje się i dziać się będzie coraz więcej. Z kolei jednym z największych wyzwań na 2022 i kolejne lata, będzie odpowiednie zarządzanie komunikacją marek w tym obszarze tak, by efektywnie i efektownie przeprowadzić aktywacje zarówno w mediach, jak i w społeczności, która jest kluczowa w tej układance.

Media, nie tylko tematyczne, coraz częściej i chętniej piszą o potencjale oraz trendach, o działaniach marek w obszarze gamingu i esportu. Informacje te jednak pojawiają się wybiórczo i tylko garstka naprawdę ciekawych aktywacji trafia do szerokiego grona odbiorców, ponieważ jako branża mierzymy się z problemem braku specjalistów od komunikacji. Jest to jedno z największych wyzwań, jakie stoi przed tym sektorem na kolejne lata – wyszkolić specjalistów, którzy będą w stanie sprostać rosnącym oczekiwaniom partnerów.


Artykuł jest fragmentem publikacji „2022 – Rok Dla Odważnych I Rozważnych: metawersum, spirale informacyjne i łamanie tabu” stworzonej przez Grupę Roboczą Public Relations. Publikacja stanowi zestawienie najważniejszych trendów na rok 2022 w szeroko rozumianym środowisku digital marketingu.
Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj >
Justyna Oracz

Justyna Oracz

Pełna energii i zapału manager marketingu z 20-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Aktualnie Head of Communications w Fantasyexpo, gdzie zajmuje się komunikacją i marketingiem. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze e-sportu oraz gamingu i nie tylko. Potrafi skutecznie łączyć kanały i narzędzia, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.
Transmedia – czy to przyszłość rozrywki?

Transmedia – czy to przyszłość rozrywki?

15 stycznia 2023 roku fani postapokaliptycznej gry The Last of Us mogli wreszcie odetchnąć z ulgą. Adaptacja kultowego tytułu produkcji studia Naughty Dog, która podbiła serca i portfele graczy – w ciągu trzech tygodni od premiery gra sprzedała się w liczbie ponad 3,4 mln egzemplarzy – wreszcie trafiła na ekrany. Pierwszy odcinek nowego serialu HBO o tej samej nazwie nie tylko spotkał się z zachwytem krytyków, ale przekroczył najśmielsze oczekiwania prognostyków.

Wirtualni influencerzy w służbie PR

Wirtualni influencerzy w służbie PR

Narodzili się w XXI wieku, a już podbijają międzynarodowe rynki. Ich matką jest sztuczna inteligencja, a ojcem influencer marketing. Wychowywali się w technologiach immersyjnych, by wkroczyć do mediów społecznościowych i metawersum. Mowa o wirtualnych influencerach – humanoidalnych personach, które tworzą więź z odbiorcami i mogą wpływać na ich decyzje zakupowe. Wykorzystanie wirtualnych influencerów nie weszło jeszcze do kanonu influencer marketingu, lecz już teraz warto przyjrzeć się ich rosnącemu potencjałowi reklamowemu.

Content wideo jako narzędzie komunikacji employer brandingowej

Content wideo jako narzędzie komunikacji employer brandingowej

Tradycyjnie public relations (PR) kojarzy się z komunikacją kryzysową czy zarządzaniem relacjami z mediami. Współcześnie jednak, ten zakres należałoby rozszerzyć znaczeniowo o działania powiązane z budowaniem wizerunku marki, w tym również pracodawcy.