CSR-owe Case study: Green Game Jam

Wiemy, czego szukają nasi odbiorcy to nie tylko fajna i zajmująca rozgrywka, atrakcyjne grafiki czy postaci lub wciągające misje, ale też możliwość nawiązania interakcji z innymi osobami: od rywalizacji poprzez wspólne sesje, a nawet tworzenie społeczności połączonych celem czy po prostu pasją do grania. Idea partnerstwa oparta na charakterystycznej dla naszej branży kreatywności i poszukiwania innowacji, doskonale oddaje ducha akcji Green Game Jam, do której dołączyliśmy w tym roku. Jest to cykliczna inicjatywa zapoczątkowana przez organizację The Playing for the Planet Alliance, która została powołana w siedzibie ONZ w Nowym Jorku podczas Climate Action Summit w 2019 roku. Od tego czasu jej członkowie, globalne studia deweloperskie oraz wydawcy gier, podejmują zobowiązania służące edukowaniu oraz inspirowaniu do działań na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz ochrony środowiska.

Co wyróżnia tę kampanię, wśród morza innych ekologicznych akcji, to zaangażowanie w niej również naszych pracowników. W kwietniu tego roku zaprosiliśmy ich do uczestnictwa w “game jam” (znanych też jako hackathon) czyli tzw. maratonach programistycznych, które od lat są częścią naszej kultury firmowej. W trakcie ich trwania a to potrafi zająć od kilku godzin do aż kilku dni zespoły złożone z programistów, artystów, testerów oraz innych ekspertów branży gamedev opracowują nowe
koncepcje w tym m.in. te dotyczące rodzaju i wyglądu postaci, fabuły i misji, form promocji (od np. wyglądu okienek z notyfikacją, po kształt logo czy kreację reklam), a często też po prostu programują od podstaw kompletne gry.

Nasz autorski game jam był hybrydowy, dzięki temu mogli w nim wziąć udział wszyscy nasi pracownicy z całego świata, w tym z biur w Polsce, Finlandii, Izraela, Holandii, Wielkiej Brytanii czy Stanów Zjednoczonych. Podzieleni na drużyny, stanęli przed zadaniem zaprojektowania elementów wizualnych, poziomów i narracji w naszej grze mobilnej typu match3 o nazwie Traffic Puzzle.

Każd
y z tych elementów musiał oddać ideę przewodnią całej kampanii Green Game Jam, czyli dbania o środowisko, a przy tym być atrakcyjny dla graczy oraz zintegrowany z uniwersum gry co oceniło nasze jury złożone z ekspertów studia. Ich decyzja o wygranej oznaczała nie tylko nagrody dla najlepszego zespołu, ale przekazanie owych wyróżnionych pomysłów do realizacji naszemu studiu deweloperskiemu. A kilka miesięcy później, w czasie obchodów Światowego Dnia Ochrony Środowiska, w czerwcu tego roku ruszyliśmy z wydarzeniem “Let’s Plant” w Traffic Puzzle, które oparte było właśnie na zwycięskiej koncepcji. Gracze mieli okazję wziąć udział w nowym wyzwaniu historii psa Scootera i jego misji przekształcenia za pomocą puzzlowych łamigówek zagraconej i zaśmieconej przestrzeni w zielony psi park. Każde ukończenie wyzwania przez gracza oznaczało przydzielenie przez nas określonej kwoty pieniędzy
na kupno sadzonki.

Po dwóch dniach wzmożonej aktywności naszych graczy wydarzenie dobiegło końca a my tym samym przekazaliśmy środki finansowe na zakup sadzonek naszemu partnerowi, organizacji Ecosia. Udało nam się wspólnie zasadzić aż 15 tysięcy drzew na całym świecie, szczególnie w tych rejonach zagrożonych wylesieniem jak Brazylia, Burkina Faso czy Etiopia.

Źródło: Huuuge Games, Traffic Puzzle Lets Plant

 


Powyższy artykuł jest fragmentem publikacji „CSR? Tak, poproszę. Aktualne trendy i case studies” stworzonej przez Grupę Roboczą Public Relations przy IAB Polska.
.Publikacja została poświęcona trendom i zmianom, jakie zaszły w obszarze CSR, tym razem poszerzona o case studies i wypowiedzi zaproszonych ekspertów.
Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj >

Bogna Wojciechowska

Communication Specialist, Huuuge Game. Bogna Wojciechowska w branży PR oraz marketingu pracuje łącznie 7 lat. W Huuuge Games realizuje globalne działania komunikacyjne i prowadzi kontakty z mediami, a także przygotowuje ekspertów spółki do wystąpień publicznych. Specjalizuje się w projektach z zakresu digital PR, influencer marketing, Thought Leadership oraz content marketing – w swojej karierze pracowała dla takich marek, jak E.ON Polska, Lenovo, Visa, EPP, Eesti Energia, Wolters Kluwer. Poprzednio była zatrudniona w agencji MSL Group jako Account Manager, gdzie obsługiwała klientów z branży technologicznej oraz energetycznej, a wcześniej też w Nokia Networks oraz Jatomi Fitness. Studiowała kierunek Communication w Reichman University (IDC Herzliya) w Izraelu oraz Kreowanie wizerunku osób i firm na polskim Uniwersytecie SWPS

Wciśnij ESC, żeby zamknąć