Case study SEM: Optymalizacja technicznej strony w celu dotarcia do większej liczbie odbiorców

Kim jest nasz klient?

Rehból to marka gabinetów terapii manualnej, które oferują pomoc w leczeniu bólów głowy, kręgosłupa, kończyn górnych i dolnych. W portfolio usług znajdują się świadczenia z zakresu rehabilitacji okołooperacyjnej, fizykoterapii, laseroterapii, ultradźwięków, masaży oraz innych usług, wspomagających powrót do zdrowia. W gabinetach Rehból przyjmują lekarze oraz rehabilitanci i fizykoterapeuci, a ustalane przez nich plany leczenia są przygotowywane indywidualnie dla każdego pacjenta.


Jaki był cel naszych działań?

Naszym celem było wsparcie klienta w działaniach, które pomogą dotrzeć do jego strony większej liczbie odbiorców. Kluczowym zadaniem było zbudowanie od podstaw strony na nowym silniku w oparciu o nowoczesną technologię Website LEADer. Tak przygotowana witryna miała stać się solidnym fundamentem do podjęcia działań w zakresie optymalizacji technicznej.


Jakie podjęliśmy kroki?

Analiza serwisu klienta oraz wywiad dotyczący oczekiwań marki wskazały na silną potrzebę gruntownej przebudowy strony. Zdecydowaliśmy wspólnie o stworzeniu witryny od podstaw, w oparciu o uzupełniony przez klienta brief. Na jego podstawie opracowaliśmy propozycje wyglądu witryny, z których klient wskazał jedną i na jej bazie zbudowaliśmy nowy układ oraz zastosowaliśmy nowy design strony. Od momentu uzupełnienia przez Rehból briefu do opublikowania ostatecznej wersji serwisu minęły 33 dni. W tym czasie wykonaliśmy prace koncepcyjne, opracowaliśmy nowe propozycje wyglądu strony, przygotowaliśmy jej nową strukturę, migrowaliśmy ją na nowy silnik, wdrożyliśmy treści, przeprowadziliśmy testy i sprawdziliśmy pod kątem UI/UX i SEO.

W obszarze działań optymalizacyjnych, z uwagi na specyfikę działalności klienta postawiliśmy przede wszystkim na zwiększenie użyteczności serwisu dla odbiorców. Podjęliśmy kroki, aby do serwisu Rehbólu docierały osoby, potrzebujące świadczonych usług oraz uzyskiwały potrzebne informacje do podjęcia decyzji. Właśnie dlatego:
przeprowadziliśmy keyword research nakierowany na branżę klienta

opracowaliśmy plan rozbudowy contentu na poszczególnych podstronach serwisu

wykonaliśmy fundamentalną analizę i optymalizację techniczną strony

zweryfikowaliśmy wizytówkę w Google Moja Firma

zastosowaliśmy różne rodzaje linków w procesie link buildingu

wdrożyliśmy zmiany w obszarze UX


Jakie efekty wypracowaliśmy?

Stworzenie od podstaw strony, opartej o sprawniejszy silnik i nowoczesny design pozwoliło uzyskać witrynę odpowiadającą współczesnym standardom i dobrze dostosowaną do urządzeń mobilnych. Serwis zyskał atrakcyjniejszą formę bardziej interesującą dla użytkownika już od pierwszego wejścia. Witryna otrzymała także rozwiązania, zapewniające lepszą komunikację z firmą dzięki implementacji formularza kontaktowego oraz czatu Facebooka. Ponadto zadbaliśmy o zwiększenie komfortu korzystania użytkownika ze strony poprzez zapewnienie szybszego jej ładowania, zagwarantowanie jej responsywności, opracowanie intuicyjnej nawigacji oraz zmianę układu strony.

Zależało nam, aby strona była przyjazna nie tylko dla użytkowników, ale także dla algorytmów Google. Przyczyniło się to do lepszej prezentacji oferty, a także umożliwiło dotarcie większej liczby osób nią zainteresowanych do serwisu Rehból. Dzięki wszystkim podjętym działaniom już po trzecim miesiącu współpracy wzrosła o 59% liczba fraz, na które wyświetlała się witryna. Działania skoncentrowane na poprawie użyteczności strony wsparte optymalizacją techniczną przyczyniły się do zwiększenia liczby wyświetleń strony prawie 10krotnie(!) oraz liczby kliknięć ponad 6krotnie, zestawiając pierwszy miesiąc współpracy (sierpień 2020) z listopadem 2021 roku.

Wykres prezentuje wzrost łącznej liczby wyświetleń witryny klienta od początku współpracy do XI 2021. Źródło: dane z Google Search Conso

 

Tak znaczący wzrost liczby wyświetleń strony oraz liczby kliknięć witryny w czasie trwania współpracy potwierdziły skuteczność naszych planów rozwoju witryny oraz przyjętej strategii pozycjonowania. Chcieliśmy zapewnić klientowi stronę internetową odpowiadającą na potrzeby użytkowników i ułatwiającą rozwiązanie ich problemów, co docenił Hubert Mroczek, specjalista po stronie Rehból, współpracujący z nami przy promocji serwisu:

„Skorzystanie
z usług Sunrise System było bardzo dobrym pomysłem. Nasza strona internetowa zmieniła całkowicie wygląd i na pewno zyskała na atrakcyjności. Dużo lepiej prezentuje naszą ofertę, a korzystanie z niej stało się bardziej intuicyjne. Gdy te zmiany zachodziły, my tak naprawdę nie musieliśmy się niczym zajmować wskazywaliśmy rozwiązania, które nam się podobały i sugerowaliśmy pewne zmiany, a wszystkie techniczne sprawy załatwiał Sunrise. Dodatkowym plusem jest to, że usługa obejmowała nie tylko budowę nowej strony, ale też prace związane z jej utrzymaniem oraz zwiększeniem rozpoznawalności w sieci. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy i możemy polecić usługi Sunrise System innym.”


Powyższe case study to część  publikacji „6 CASE STUDIES SEM” stworzonej przez Grupę Roboczą SEM.
Publikacja jest zbiorem przykładowych realizacji optymalizacji marketingu w wyszukiwarkach.
Casebook SEM można bezpłatnie pobrać tutaj >
sem

Grupa Robocza SEM

Wciśnij ESC, żeby zamknąć