Wypowiedź eksperta
Rak’n’Roll Music to ruch łączący ludzi, którzy nagrywając muzykę, pomagają w przejściu przez raka. Artysta ustawia zbiórkę na Facebooku, a gdy zbiórka się kończy wypuszcza utwór nowego gatunku Rak’n’Roll Music wraz z teledyskiem. Tak powstały m.in. utwory Margaret, DonGuralesko i Białasa [1]. Rezultat dla fundacji: ponad 1,2 tys. darowizn, dotarcie do 3,5 mln widzów z raknrollowym przekazem, wyjście poza „onkobańkę”. – Łukasz Kościuczuk, Fundraiser, Fundacja Rak’n’Roll.
Rekomendacja dla marketerów:
Przed przystąpieniem do zbierania pieniędzy, koniecznie należy się upewnić, czy konto na którym będzie prowadzona zbiórka, ma taką możliwość – NGO musi przejść specjalną certyfikację, a marki lub osoby publiczne muszą zweryfikować swój profil. Warto także pamiętać, że zebrane środki nie od razu trafiają do organizacji – pieniądze przelewane są w transzach co dwa tygodnie. To może mieć znaczenie w zbiórkach „emergency”, ale za to jest to 100% darowizn, bez żadnych kosztów. Skutecznym sposobem na boostownie zbiórek są transmisje na żywo. Planując fundraising na Facebooku lub Instagramie, warto zacząć od lektury zasobów dostępnych na stronie Mety [2] oraz śledzić anonsowane nowości na fanpage Nonprofits on Facebook [3]. Nie do przeceniania są także kontakty ze specjalistami z firmy Meta znającymi produkty z kategorii Social Good
[1] Utwory Rak’n’Roll Music: Margaret, DonGuralesko i Białasa
[2] Social Impact Partnerships at Meta
[3] Fanpage Nonprofits on Facebook