CSR w social media: Akcja Fundacji Rak’n’Roll Music

Wypowiedź eksperta

Rak’n’Roll Music to ruch łączący ludzi, którzy nagrywając muzykę, pomagają w przejściu przez raka. Artysta ustawia zbiórkę na Facebooku, a gdy zbiórka się kończy wypuszcza utwór nowego gatunku Rak’n’Roll Music wraz z teledyskiem. Tak powstały m.in. utwory Margaret, DonGuralesko i Białasa [1]. Rezultat dla fundacji: ponad 1,2 tys. darowizn, dotarcie do 3,5 mln widzów z raknrollowym przekazem, wyjście poza „onkobańkę”. – Łukasz Kościuczuk, Fundraiser, Fundacja Rak’n’Roll.

 

Rekomendacja dla marketerów:


Przed przystąpieniem do zbierania pieniędzy, koniecznie należy się upewnić, czy konto na którym będzie prowadzona zbiórka, ma taką możliwość – NGO musi przejść specjalną certyfikację, a marki lub osoby publiczne muszą zweryfikować swój profil. Warto także pamiętać, że zebrane środki nie od razu trafiają do organizacji – pieniądze przelewane są w transzach co dwa tygodnie. To może mieć znaczenie w zbiórkach „emergency”, ale za to jest to 100% darowizn, bez żadnych kosztów. Skutecznym sposobem na boostownie zbiórek są transmisje na żywo. Planując fundraising na Facebooku lub Instagramie, warto zacząć od lektury zasobów dostępnych na stronie Mety [2] oraz śledzić anonsowane nowości na fanpage Nonprofits on Facebook [3]. Nie do przeceniania są także kontakty ze specjalistami z firmy Meta znającymi produkty z kategorii Social Good

[1] Utwory Rak’n’Roll Music: Margaret, DonGuralesko i Białasa
[2] Social Impact Partnerships at Meta
[3] Fanpage Nonprofits on Facebook


Powyższe case study to część  publikacji „CSR w social media”
stworzonej przez
Grupę Roboczą Social Media.
Publikacja opisuje kluczowe kanały social media, ale również pokazuje możliwości działań płatnych oraz konsumpcję poszczególnych kanałów przez określone pokolenia.
Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj >

Grupa Robocza Social Media

Wciśnij ESC, żeby zamknąć