Casebook Audio: Kampanie wizerunkowe – podcasty Rocket JOBS, mBank oraz Visa

Podcast: Czym jest generacja Z i czego chce od życia?

Branża: HR
Klient:
Rocket JOBS
Agencja:
Starcom / gazeta.pl
Czas trwania: 2 tygodnie w Q1 2022

Wprowadzenie:
Podcast jest częścią kampanii społecznej „Roz
mowy o pracy. GenZ pokolenie pracy przyszłości.” Jej główną osią jest przekaz związany ze zmianami na rynku pracy. Ta kampania to celebracja wartości, które leżą u podstaw marki RocketJobs.pl, czyli nowoczesnego podejścia do pracy, różnorodności i inkluzywności wśród pracowników.

Cele kampanii:

Akcja miała na celu uświadomienie jak duża transformacja dokonała się w ostatnim czasie na rynku pracy. Pokazanie pracodawcom jak różne jest podejście, oczekiwania i potrzeby ludzi, którzy właśnie wkraczają w aktywność zawodową.

Głównym celem jest edukacja i budowanie
świadomości wzajemnych potrzeb i pokazanie na tym tle marki Rocket Jobs. Cel brandingowy – świadomość, rozpowszechnienie, zrozumienie.

Mechanika kampanii:

Stworzyliśmy niezwykle merytoryczny i jakościowy podcast w postaci PORADNIKA, który składał się z trójgłosu. Zderzyliśmy pokolenie Zet z głosem pracodawców i wymiarem społecznym.
Z jednej strony rozmowa miała odsłaniać faktyczne priorytety pokolenia Zet i pokazać wyzwania na rynku pracy z jakimi mierzą się przedstawiciele tego pokolenia, a z drugiej strony miała umożliwić zrozumienie ich oczekiwań i podejścia do pracy. Klientowi zależało, aby nawiązać do akcji, do emitowanych spotów, do wypowiedzi młodych ludzi. Podcast został osadzony w otoczeniu treści longformowych na weekend.gazeta.pl oraz w serwisach streamingowych.

Efekty:

» player podcastowy umieszczony na serwisie weekend.gazeta.pl
» czas trwania kampanii: 2 tygodnie
» gwarancja odsłuchań 10.000
» realizacja odsłuchań: 12.683

Podsumowanie:
Realizacja i tematyka podcastu wpisała się w deklarację programową gazeta.pl w której zwracamy uwagą na młode pokolenie (nastolatków, dwudziestolatków) – chcemy pomagać, wspierać i angażować się w ważne dla tego pokolenia sprawy.

Podcast dzięki poradnikowej, wspierającej roli zyskał wizerunek contentu eksperckiego i wysokie uznanie merytoryczne. Marka została w rozmowie osadzona w bardzo delikatny, natywny sposób, co też podkreśliło doświadczenie zaproszonych gości. Kampania wsparła się jakościowymi artykułami, które dopełniły całokształt całej kampanii.

Współpraca Visa i mBanku z Martyną Wojciechowską. Podcast „Dalej”

Branża: Finanse
Klient:
mBank, Visa
Agencja: LiquidThread
Czas trwania: 01.04-31.07.2021

Wprowadzenie:
Współpraca mBanku i Visa w ramach podcastu „Dalej” stanowiła naturalne rozwinięcie relacji obydwu marek z Martyną Wojciechowską. Gwiazda programów podróżniczych od kilku lat jest ich ambasadorką, a przy okazji startu swojego podcastu i kanału na YouTube przygotowała dedykowaną, siedmioodcinkową miniserię skupiającą się na wartościach bliskich jej samej, ale i odbiorcom produktów partnerów – karty Visa Świat Intensive i mKonta Intensive – ludziom aktywnym, ciekawym świata, rozwijającym swoje pasje i chcącym od życia więcej.

Cele kampanii:
Promocja bankowych produktów premium – karty Visa Świat Intensive oraz mKonta Intensive – za pomocą wysokiej jakości contentu w postaci podcastu.

Mechanika kampanii:
Podcast to świetny kanał dotarcia do grupy wymagających odbiorców karty Visa Świat Intensive i mKonta Intensive, którzy swoje wysokie oczekiwania kierują nie tylko w kierunku marek finansowych, ale też do dostawców contentu. Poszukują oni wysokiej jakości, pogłębionych treści, które coraz rzadziej oferowane są przez tradycyjne, szerokozasięgowe media.

Seria została zaprojektowana tak, by motywem przewodnim każdego ze stworzonych w ramach partnerstwa odcinków były wartości cenione przez samą prowadzącą oraz istotne z punktu widzenia grupy celowej obu marek – takie jak „Ciekawość”, „Przygoda”, „Odwaga” czy „Pasja”.
Każdy z epizodów rozpoczynał osobisty wstęp Martyny, w którym prezentowała swoje spojrzenie na dane słowo-klucz, dzieliła się wspomnieniami czy faktami, o których nie mogli wiedzieć nawet najwierniejsi fani. W drugiej części jej przemyślenia konfrontowane były z gościem – osobą, w której dokonaniach czy drodze życiowej dana wartość odegrała szczególną rolę. Gośćmi odcinków byli chociażby Elżbieta Dzikowska („Ciekawość”), Krzysztof Wielicki („Odwaga”), członkini olimpijskiego Team Visa Amelia Bródka („Pasja”) czy Angelika Chrapkiewicz-Gądek („Wytrwałośc”).

Klimatyczne rozmowy prowadzone w kameralnym studiu dopełniała unikalna atmosfera bliskości między prowadzącą a gościem. Istotnym elementem doboru gości była relacja między prowadzącą a zaproszoną osobą. Wpływało to na emocjonalny ładunek rozmowy i skłaniało do wyznań.

W ramach aktywności marki pojawiały się jako partnerzy odcinków – billboardy obecne na wstępie oraz na końcu każdego z nich. Dodatkowo w studiu znajdowały się motywy kolorystyczne związane z partnerami.

Efekty:
1 mln wyświetleń na YouTube, „Kreatura 2021” w kategorii „Podcast szyty na miarę”. Pozytywny oddźwięk odcinków w social media.

Podsumowanie
Miniseria opublikowana na starcie szeroko komentowanego kanału Martyny Wojciechowskiej pozwoliła wzmocnić więź obu marek z ambasadorką, a ponadto pozwolił na dotarcie do wymagającej grupy docelowej za pomocą doskonale dopasowanego, jakościowego contentu prezentowanego przez bardzo wiarygodną prowadzącą.

 


Artykuł jest częścią Casebooka: Audio 2022 autorstwa Grupy Roboczej Audio IAB Polska. Publikacja ta zawiera 23 opisy realnych przypadków, w których wykorzystanie dźwięku przyniosło znaczące korzyści biznesowe, ułożone w 4 obszary tematyczne, tj. kampania zasięgowa, kampania wizerunkowa, kampania zasięgowo-wizerunkowa oraz kampania performance. Przeczytasz tu o tym, jak marki (m.in. Allegro, mBank, Electrolux czy Rocket Jobs) wykorzystują podcasty, reklamy dźwiękowe, audio programatyczne i wiele innych form audio, aby zwiększyć zasięg i zaangażowanie swoich klientów.

Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj >

Grupa Robocza Audio

Wciśnij ESC, żeby zamknąć