Casebook Audio: Kampanie zasięgowe – Allegro, M1, Żabka, Kampania Piwowarska

Reklama audio daje możliwość dotarcia do użytkowników w momentach, gdy są oni wyłączeni spod wpływu innych komunikatów reklamowych. Poniżej przedstawiamy przykłady kampanii skoncentrowanych na zasięg topowych polskich marek wraz z opisem ich mechanizmów oraz efektów.

Allegro SMART Student!

Branża: E-commerce
Klient:
Allegro
Agencja:
Starcom
Czas trwania: 14.09-04.10.2020

Wprowadzenie:

Allegro Smart! to usługa, w której klient otrzymuje nielimitowaną liczbę dostaw na terenie całej Polski lub do tysięcy automatów paczkowych i punktów odbioru, a także bezpłatne zwroty przesyłek. Smart! Week to trwające tydzień święto zakupów w Allegro, w ramach którego abonenci programu Allegro Smart! mogą cieszyć się wyjątkowymi promocjami oraz bonusami, pozwalającymi im oszczędzić często spore kwoty.

Cele kampanii:

Celem kampanii było dotarcie z komunikatem
o możliwościach usługi Allegro Smart! do możliwie największej liczby odbiorców, przy jednoczesnym uzyskaniu wysokiego wskaźnika HTR.

Mechanika kampanii:


Kampania digital audio wykorzystywała zakup
programatyczny w głównej mierze Private Market Place (Preferred Deals). Kampania była podzielona na dwie strategie. Pierwsza zakładała targetowanie demograficzne w celu pozyskania nowych klientów, którzy chcieliby skorzystać z usługi Allegro Smart!. Druga strategia polegała na wykorzystaniu danych 1-st party klienta, czyli użytkowników którzy zrobili zakupy na Allegro lub posiadają już usługę Allegro Smart!. Pierwsza część kampanii trwała dwa tygodnie. Podczas niej emitowany był pierwszy spot mówiący o możliwościach zakupów na Allegro i promujący usługę Allegro Smart!. Natomiast w ostatnim tygodniu kampanii strategia działań była skupiona na wydarzeniu Smart Week z nowym dedykowanym spotem.

Efekty:
»
Prawie 1 mln wyświetleń spotu audio
»
943 790 pełnych odsłuchań spotu
»
HTR – 95,25%
»
Częstotliwość – 2,78
»
2 089 kliknięć (CTR – 0,21%)

Allegro Black Week

Branża: E-commerce
Klient:
Allegro
Agencja: Starcom
Czas trwania: 15.11-29.11.2021

Wprowadzenie:

W czasie trwania kampanii na platformie
Allegro trwał tzw. Black Week, podczas którego użytkownicy mogli liczyć na rabaty, które nieraz mogły osiągnąć nawet do -70%.

Cele kampanii:


Celem kampanii było dotarcie z komunikatem
o trwającym na platformie Allegro tygodniu promocji (Black Week) do możliwie największej liczby odbiorców, przy jednoczesnym uzyskaniu wysokiego wskaźnika HTR.

Mechanika kampanii:


Kampania digital audio wykorzystywała zakup
programatyczny w głównej mierze Private Market Place (Preferred Deals). Kampania była prowadzona przy pomocy działań na platformach radio online oraz streaming music. Podczas dwutygodniowych działań podzielonych na część „Smart” oraz „Generyczną” planowaliśmy dotrzeć z komunikatem zawartym w naszej kreacji do jak największej liczby odbiorców, jednocześnie dbając o to, by wysłuchali oni całości przekazu jaki niesiemy.

Efekty:
»
990 804 wyświetleń spotu audio
»
943 790 pełnych odsłuchań spotu
»
Audibility – 96,63%
»
HTR – 95,25%
»
Częstotliwość – 2,78
»
2 089 kliknięć (CTR – 0,21%)
»
Desktop – 9,28%, Mobile – 90,72%


M1 Loteria

Branża: Retail
Klient:
Metro PROPERTIES Sp. z o.o. (Marka M1)
Agencja: Metro Advertising sp. z o. o. / Starcom
Czas trwania: 7.10. – 6.11.2021 (bez 1.11.2021)

Wprowadzenie:

W skład portfolio klienta wchodzi dziewięć
Centrów Handlowych M1, cztery parki handlowe i jeden obiekt biurowy – w sumie ponad 450 000 m² GLA. W ciągu roku zarządzane obiekty odwiedza przeszło 60 milionów klientów. Centra Handlowe M1 to placówki skupiające pod jednym dachem zarówno sklepy wielkopowierzchniowe, jak i detaliczne oraz punkty usługowe.

Cele kampanii:


Celem kampanii było dotarcie z komunikatem
(zaproszeniem do wydarzenia) do możliwie największej liczby konsumentów. Patrząc na badania grupa docelowa w głównej mierze korzystała z usług streamingowych, dlatego digital audio było najskuteczniejszym rozwiązaniem aby zapewnić zasięg kampanii.

Mechanika kampanii:


Połączyliśmy działania Google z działaniami
programatycznymi na powierzchniach audio w głównej mierze Private Market Place (Prełferred Deals). W celu dotarcia do odpowiedniej grupy odbiorców zastosowaliśmy targetowanie behawioralne, podzielone na trzy sekcje: zainteresowanych zakupami, chcącymi zakupić ubrania i akcesoria oraz osoby będące rodzicami bądź skupionymi na rodzinie. Prowadziliśmy komunikację na powierzchniach radio online oraz streaming music.

Efekty:
»
194 068 wyświetleń spotu audio
»
153 228 pełnych odsłuchań spotu
»
Audibility – 78,96%
»
97 kliknięć, CTR – 0,05%
»
Desktop – 22,84%, Mobile – 77,12%

M1 Czeladź Zakręć się

Branża: Retail
Klient:
Metro PROPERTIES Sp. z o.o. (Marka M1)
Agencja: Metro Advertising sp. z o. o. / Starcom
Czas trwania: 4.12 – 12.12.2021

Wprowadzenie:

Pierwsze Centrum Handlowe M1 otwarto
w 1997 roku w Czeladzi. Obecnie sieć M1 to 9 Centrów Handlowych działających na obszarze centralnej i południowej Polski (Bytom, Czeladź, Częstochowa, Kraków, Łódź, Marki, Poznań, Radom i Zabrze).

Cele kampanii:

Celem kampanii było zakomunikowanie użytkownikom o trwającej w Centrum Handlowym M1 w Czeladzi promocji, polegającej na możliwości otrzymania voucherów na zakupy.

Mechanika kampanii:

Połączyliśmy działania Google z działaniami
programatycznymi na powierzchniach audio, w głównej mierze Private Market Place (Preferred Deals). W celu dotarcia do odpowiedniej grupy odbiorców zastosowaliśmy targetowanie audience oraz geotargetowanie na miasto Czeladź oraz okolice w promieniu 10 km.

Efekty:
»
223 120 wyświetleń spotu audio
»
187 025 pełnych odsłuchań spotu
»
Audibility – 80,23%
»
Częstotliwość – 2,08
»
Kliki – 234, CTR – 0,10%
»
Desktop – 24,93%, Mobile – 74,96%

M1 Czeladź Jarmark

Branża: Retail
Klient:
Metro PROPERTIES Sp. z o.o. (Marka M1)
Agencja: Metro Advertising sp. z o. o. / Starcom
Czas trwania: 14.12. – 23.12.2021

Wprowadzenie:

Centrum handlowe M1 w Czeladzi w grudniu
2021 po raz kolejny zorganizowało jarmark świąteczny. Wszyscy odwiedzający jarmark mogli zapoznać się z ofertą i zakupić lokalne produkty żywnościowe.
W ofercie można było znaleźć różne rodzaje
mięsa i wędlin, przetwory warzywne, miody czy chleb. Oprócz produktów spożywczych na odwiedzających czekały także stoiska w wyrobami rękodzielniczymi.

Cele kampanii:


Celem kampanii było dotarcie z informacją
o trwającym jarmarku świątecznym, by zachęcić klientów do wizyty w M1.

Mechanika kampanii:


Połączyliśmy działania Google z działaniami
programatycznymi na powierzchniach audio w głównej mierze Private Market Place (Preferred Deals). W celu dotarcia do odpowiedniej grupy odbiorców zastosowaliśmy targetowanie behawioralne, podzielone na trzy sekcje: osoby robiące zakupy, osoby zainteresowane zakupami świątecznymi oraz zainteresowanych zakupem żywności. Ponadto każda emisja była geotargetowana na miasto Czeladź oraz okolice w promieniu 10 km.

Efekty:
»
154 028 wyświetleń spotu audio
»
124 767 pełnych odsłuchań spotu
»
Audibility – 81%
»
Częstotliwość – 1,87
»
Kliki – 116 (CTR – 0,08%)
»
Desktop – 16,66%, Mobile – 83,31%


Artykuł jest częścią Casebooka: Audio 2022 autorstwa Grupy Roboczej Audio IAB Polska. Publikacja ta zawiera 23 opisy realnych przypadków, w których wykorzystanie dźwięku przyniosło znaczące korzyści biznesowe, ułożone w 4 obszary tematyczne, tj. kampania zasięgowa, kampania wizerunkowa, kampania zasięgowo-wizerunkowa oraz kampania performance. Przeczytasz tu o tym, jak marki (m.in. Allegro, mBank, Electrolux czy Rocket Jobs) wykorzystują podcasty, reklamy dźwiękowe, audio programatyczne i wiele innych form audio, aby zwiększyć zasięg i zaangażowanie swoich klientów.

Publikację można bezpłatnie pobrać tutaj >

Marta Stępień

Wciśnij ESC, żeby zamknąć